Människor vill köpa av företag de litar på. När du skapar värdefullt innehåll som verkligen hjälper din målgrupp bygger du en digital relation och bygger förtroende vilket leder till större möjligheter att få affärer. Här har vi samlat artiklar, inspiration och andra resurser som hjälper dig nå ordentliga resultat med content marketing och inbound marketing.
Content och inbound marketing
Senaste inläggen
Så skriver du en bra artikel om pris och kostnader
Det är frustrerande att söka efter relevant information inför ett köpbeslut – och inte hitta det man vill. Och om det är något folk generellt klagar när det kommer till avgörande information så är det avsaknad av den som rör hur mycket en produkt eller…
Bör du fortfarande låsa in ditt innehåll 2023?
Med mer digitalt innehåll tillgängligt än någonsin ställer det helt nya krav på hur du konverterar leads. Att utbilda och bygga förtroende är fundamentalt 2023.
Hur du övertygar din chef att genomföra en inboundworkshop
Jobbar du på ett företag där marknad inte har högsta prioritet? Då är du inte ensam. Här får du tips och råd för hur du övertygar din chef att att linjera sälj och marknad.
En marknadsförares guide till ChatGPT och annat AI-genererat innehåll
Kan AI verkligen ersätta innehåll skapat av människor? I den här artikeln dyker vi djupare hur ChatGPT och andra AI-verktyg kommer förändra marknads arbete framåt.
Därför är förtroende den verkliga valutan för alla företag
Trender kommer och går, men företag som vill lyckas nu och i framtiden kommer alltid att behöva bygga förtroende. I de här artikeln går vi igenom hur.
The Big 5: Fem innehållsidéer som driver trafik, kunder och försäljning
Många undrar vad de ska skriva om i sin företagskommunikation. Oavsett om det handlar om content marketing, inbound marketing eller digital marknadsföring i stort, finns det ett relativt enkelt svar: besvara varje fråga dina kunder ställer, hur obekvämt det än kan tänkas vara. Vid varje…
B2B-köparen har förändrats – det måste din sälj- och marknadsstrategi också göra.
Idag vet vi att B2B-köparen redan har fattat mer än 80 % av köpbesluten innan hon eller han pratar med en säljare. Vad betyder det för ditt företag?
Assignment Selling i praktiken (+ exempel och mallar)
De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala.
Vad är Assignment Selling? Använd innehåll för att stänga affärer snabbare.
De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala.
Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)
De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala.
Så har COVID-19 förändrat B2B-försäljning för alltid
De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala.
Det här innehåller en Inbound Culture Workshop
Inbound marketing är mer än bara en marknadsstrategi, Med workshopen bygger vi upp gemensamma mål och en ökad förståelse hos såväl marknad som sälj, och ledningsgrupp.
Digital marknadsplan 2023 för B2B del 1 – sätt rätt budget
Den här tiden på året brottas många marknadschefer med att få ihop en marknadsplan, och vi skulle vilja påstå att den uppgiften kanske aldrig har varit mer utmanande än den är idag. Innan du kan ta beslut om vilka specifika initiativ som du bör ha…
Topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub
Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.