Skip to main content

Content och inbound marketing

Människor vill köpa av företag de litar på. När du skapar värdefullt innehåll som verkligen hjälper din målgrupp bygger du en digital relation och bygger förtroende vilket leder till större möjligheter att få affärer.  Här har vi samlat artiklar, inspiration och andra resurser som hjälper dig nå ordentliga resultat med content marketing och inbound marketing.

Senaste inläggen

Undvikd misstagen inom inbound marketing (bild på spindelväv)
Content Manager

Undvik de här misstagen inom inbound marketing

Många företag misslyckas med sin inbound marketing av samma anledningar. I den här artikeln går vi genom de vanligaste misstagen och ger dig råd för hur du undviker dem.
Ämnesexpert
Content Manager

Så blir du en bra ämnesexpert för ditt marknadsteam

För att se de bästa resultaten av din marknadsföring bör hela ditt företag vara villigt att bidra till ditt initiativ för innehållsmarknadsföring.
CRM

Sju självbetjäningsverktyg att inspireras av

Allt fler företag erbjuder olika verktyg och tjänster ger köparen större kontroll över säljprocessen. Här är exempel på sådana system och verktyg.
b2b marknadsföring, b2b-marknadsföring, marknadsföring för business to business
Content Manager

Så skriver du en bra artikel om pris och kostnader

Det är frustrerande att söka efter relevant information inför ett köpbeslut – och inte hitta det man vill. Och om det är något folk generellt klagar när det kommer till avgörande information så är det avsaknad av den som rör hur mycket en produkt eller…
videomarknadsföring - videokamera
Content Manager

The Video 6: Formeln för bra sälj- och marknadsvideor

The Video 6 är en superenkel formel som kommer att förbättra kvaliteten på dina videor, bygga förtroende med din målgrupp och halvera din produktionstid.
Marknadsteam utan inboundbyrå skapar marknadsföring med bättre resultat
Content Manager

Du spenderar för mycket på din marknadsföring – här är varför

Hur maximerar du ROI av din marknadsföring? Inte genom att outsourca innehållsproduktionen till en byrå. Du tror att du köper marknadsföring, men det du verkligen betalar för är inboundbyråns overhead.
konvertera leads
Content Manager

Bör du fortfarande låsa in ditt innehåll 2023?

Med mer digitalt innehåll tillgängligt än någonsin ställer det helt nya krav på hur du konverterar leads. Att utbilda och bygga förtroende är fundamentalt 2023.
Selling 7: Sälj- och marknadsvideor som garanterat ger resultat
Content Manager

Selling 7: Sälj- och marknadsvideor som garanterat ger resultat

They Ask, You Answer är ett affärsramverk som tar inbound marketing steget längre. Läs om skillnaderna och likheterna här.
inbound marketing vs they ask you answer - bokhylla
Content Manager

Vad är skillnaden mellan Inbound Marketing och They Ask, You Answer?

They Ask, You Answer är ett affärsramverk som tar inbound marketing steget längre. Läs om skillnaderna och likheterna här.
Inbound marketing och inboundworkshop. Kvinna med mobil och cykel
Content Manager

Hur du övertygar din chef att genomföra en inboundworkshop

Jobbar du på ett företag där marknad inte har högsta prioritet? Då är du inte ensam. Här får du tips och råd för hur du övertygar din chef att att linjera sälj och marknad.
chatgpt -ai-innehåll marknadsföring
Content Manager

En marknadsförares guide till ChatGPT och annat AI-genererat innehåll

Kan AI verkligen ersätta innehåll skapat av människor? I den här artikeln dyker vi djupare hur ChatGPT och andra AI-verktyg kommer förändra marknads arbete framåt.
konvertera leads
Content Manager

Så konverterar du bättre leads 2023

Med mer digitalt innehåll tillgängligt än någonsin ställer det helt nya krav på hur du konverterar leads. Att utbilda och bygga förtroende är fundamentalt 2023.
b2b-marknadsföring behöver inte vara så komplicerat
Content Manager

B2B-marknadsföring är inte så komplicerat som du tror

Vi lever alla med en bild att byråer behövs för att göra bra marknadsföring. Men är det verkligen sant? I den här artikeln visar vi hur du får ut mer av din marknadsbudget genom att göra mer själv.
Skapa förtroende med inbound marketing
För ledningsgruppen

Därför är förtroende den verkliga valutan för alla företag

Trender kommer och går, men företag som vill lyckas nu och i framtiden kommer alltid att behöva bygga förtroende. I de här artikeln går vi igenom hur.
inbound marketing innehållsideer
Content Manager

The Big 5: Fem innehållsidéer som driver trafik, kunder och försäljning

Många undrar vad de ska skriva om i sin företagskommunikation. Oavsett om det handlar om content marketing, inbound marketing eller digital marknadsföring i stort, finns det ett relativt enkelt svar: besvara varje fråga dina kunder ställer, hur obekvämt det än kan tänkas vara.  Vid varje…
b2b-försäljning inbound marketing strategi - undvik fallgropar
Content marketing

B2B-köparen har förändrats – det måste din sälj- och marknadsstrategi också göra.

Idag vet vi att B2B-köparen redan har fattat mer än 80 % av köpbesluten innan hon eller han pratar med en säljare. Vad betyder det för ditt företag?
Assignment Selling
Content Manager

Assignment Selling i praktiken (+ exempel och mallar)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
assignment selling - uppdragsförsäljning
Content Manager

Vad är Assignment Selling? Använd innehåll för att stänga affärer snabbare.

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
content brainstorm
Content Manager

Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
Revenue Team - Intäktsteam
Content Manager

Vad är ett inäktsteam (Revenue Team)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
sales enablement innehåll i mobil
För ledningsgruppen

Vad är Sales Enablement?

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
b2b försäljning
För ledningsgruppen

Så har COVID-19 förändrat B2B-försäljning för alltid

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
inbound marketing workshop
Content Manager

Det här innehåller en Inbound Culture Workshop

Inbound marketing är mer än bara en marknadsstrategi, Med workshopen bygger vi upp gemensamma mål och en ökad förståelse hos såväl marknad som sälj, och ledningsgrupp.
inbound marketing som ditt säljteam älskar
För ledningsgruppen

Hur du skapar säljdrivande innehåll som säljteamet älskar

Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.
Digital-marknadsplan-2022-del-2-Grown
Inbound marketing

Så prioriterar du rätt för din marknadsplan 2023

Att prioritera rätt bland alla möjliga aktiviteter och initiativ är viktigare än någonsin. Här delar vi med oss av några viktiga delar som du bör ta hänsyn till när du ska prioritera dina marknadsaktiviteter för 2023.
Digital-marknadsplan-B2B-2022-del-1-Grown
Inbound marketing

Digital marknadsplan 2023 för B2B del 1 – sätt rätt budget

Den här tiden på året brottas många marknadschefer med att få ihop en marknadsplan, och vi skulle vilja påstå att den uppgiften kanske aldrig har varit mer utmanande än den är idag. Innan du kan ta beslut om vilka specifika initiativ som du bör ha…
5-favoriter-hubspot-marketing-hub
HubSpot

Topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub

Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.
5-orsaker-till-att-inbound-marketing-misslyckas
Inbound marketing

5 orsaker till att din inbound marketing inte fungerar.

Har du satsat på inbound marketing men blivit besviken på resultatet och tänker att inbound inte fungerar för ditt företag? Innan du bestämmer dig för att ge upp - se över de här fem vanliga misstagen.
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden
Content Manager

Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd

Att skapa innehåll för sociala medier och att publicera inlägg är inte hela jobbet, för därefter följer något som är minst lika viktigt –att nå ut med innehållet till målgruppen. Det spelar ju nämligen ingen roll hur bra innehåll du har om nästan ingen ser det.…
inbound hubspot alterantiv
Hemsidor
Hur du bygger en inboundplattform utan att använda HubSpot
Olika-typer-av-formular
Inbound marketing
Formulär på webbplatsen – så får du dem att konvertera
lead - så kvalificerar du dina leads
Inbound marketing
Så får du fler och bättre B2B-leads
HubSpot
Grown utsedd till Platinum-partner till världsledande HubSpot
Kvinna som visar ett bra kundcase
Content Manager
Så skapar du kundcase som bygger förtroende hos dina köpare
Den-perfekta-inbound-webbplatsen
Hemsidor
Anpassa din webbplats för att stötta dina kunders köpresor
pain points - bilkö
Content Manager
Så identifierar du dina kunders pain points
marketing automation systems software
Hemsidor
Alternativ till HubSpot – så väljer du rätt marketing automation system
HubSpot forms
HubSpot
HubSpot-formulär som ger dig konvertering
b2b-försäljning inbound marketing strategi - undvik fallgropar
För ledningsgruppen
Så undviker du fallgroparna med inbound marketing
b2b marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi