För ledningsgruppen

För att få dina affärer att växa med hjälp av digital försäljning och marknadsföring behöver du öka trafiken till din webbplats, generera fler leads och öka engagemanget hos dina målkonton. Som företagsledning behöver du se till att både marknad, sälj och key accounts arbetar efter en och samma strategi. Dessa resurserna hjälper dig i det arbetet.

PLAYBOOK

Vad är Inbound Marketing och hur kommer jag igång?

I den här kostnadsfria steg-för-steg kursen som består av 10 st mail får du både instruktioner, mallar och vägledning för hur du sätter igång din första inboundkampanj.

Av Magnus Brynestam, Grundare av Grown
Redo att komma igång med Inbound?

KALKYLBLAD

Hur mycket ska jag investera min inbound marketingstrategi?

Hur mycket du ska investera beror på vad du vill, och tror du kommer få ut av satsningen. För att ge dig en rimligbild vad du bör satsa har vi förberett ett kalkylblad där du kan analysera din potentiella ROI utifrån olika scenarion som ökad trafik, fler leads och fler kunder.

Säkerställ ROI och gör en rimlig ekonomisk bedömning
Ta reda på vad du kan få ut av din inboundinvestering

BUDGETMALL

Budgetera din marknadsföring 2020

Ta kontroll över dina marknadsinvesteringar med vår populära digitala marknadsbudget som redan idag används av över 800+ svenska företag.. Excelmall som innehåller diagram för budget och utfall kvartal för kvartal.

Ta kontroll över dina digitala marknadsinvesteringar
Ladda ner budgetmallen och planera din marknadsföring

Senaste inläggen

Content Manager

Så identifierar du dina kunders pain points

Skapa innehåll som vänder sig just till din målgrupp och tar upp deras utmaningar så ökar du chansen till kontakter, leads och fler stängda affärer.
För ledningsgruppen

Så undviker du fallgroparna med inbound marketing

Allt fler B2B-företag inser hur man som organisation behöver forma sin marknads- och säljprocess för att möta kunden i köpresan. Svaret för många är Inbound Marketing. Men att lyckas med inbound är inte alltid så enkelt och det finns flera fallgropar man bör vara uppmärksam…
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?
Content Manager
Så tar du fram innehållsidéer för din inbound marketing
Content Manager
Varför du behöver en content manager i ditt marknadsteam
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
Content marketing
Köpprocessen steg för steg – så formar du din marknadsföring efter kundresan
För ledningsgruppen
B2B-marknadsföring – fördelarna med Inbound Marketing för B2B-företag
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
För ledningsgruppen
Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar
Content Manager
5 tips som hjälper dig igång med content marketing
Content Manager
Därför ska din marknadsplan vara 90 dagar
För ledningsgruppen
Smarta mål gör dig till en bättre marknadsförare
För ledningsgruppen
Hur du skapar en bra value proposition för ditt företag
Content Manager
10 saker du kan lära från konkurrenterna