För säljchefer och säljteam

Sättet dina kunder tar sina köpbeslut har ändrats mycket senaste åren. De väntar längre på att ta kontakt med en säljare och de förväntar sig att hitta svar på sina funderingar och frågor online, utan att behöva prata med någon. Här hittar du artiklar och andra resurser för att hjälpa dig och ditt team att lyckas med digital försäljning.

TOOLKIT

Skapa dina buyer personas

Allt du behöver för att undersöka och ta fram buyer personas för din b2b-marknadsföring. Inkluderar exempel, powerpointmall och frågeformulär.

Attrahera rätt beslutsfattare till din webbplats och konvertera dem till leads
Redo att skapa dina personas?

PLAYBOOK

Hur ger jag mitt säljteam de bästa leadsen?

I den här steg-för-steg-guiden får du text- och videoinstruktioner för hur du kan använda e-post och marketing automation för att vägleda en tidigare okänd lead genom hela köpresan tills dess att den blir en säljkvalificerad leads och är redo att lämnas över till ditt säljteam.

Best practice exempel som är enkelt att förstå och komma igång med
Redo att ge ditt säljteam varmare leads?

KALKYLBLAD

Hur kan jag använda leadscoring för att kvalificera leads?

I det här kalkylbladet har vi samlat 175+ idéer för hur du kan poängsätta dina kontakters engagemang för att identifiera dina nästa framtida kunder.

Identifiera dina framtida kunder med lead scoring

Senaste inläggen

Inbound marketing

Så skapar du bättre leads

Ta dina potentiella kunder till nästa steg, från prospekt till ambassadör för ditt varumärke. I den här artikeln beskriver vi olika typer av leads och de steg som en kontakt går igenom inom inbound marketing.
Content Manager

Så identifierar du dina kunders pain points

Skapa innehåll som vänder sig just till din målgrupp och tar upp deras utmaningar så ökar du chansen till kontakter, leads och fler stängda affärer.
Sales Enablement
Hur du boostar din B2B-försäljning genom att hjälpa dina köpare
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
För ledningsgruppen
Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar
För ledningsgruppen
Hur du skapar en bra value proposition för ditt företag
Content Manager
Räkna ut ROI på din digitala marknadsbudget