Mätning och analys

Om vi inte mäter de marknads- och försäljningsinsatser vi gör – hur ska vi då veta om vi lyckats eller misslyckats? Här samlar vi resurser som rör mätning, analys och resultat.

Senaste inläggen

För ledningsgruppen

Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi

Köpprocessen inom B2B har förändrats. Det måste din säljstrategi också göra. Dagens B2B-kunder spenderar runt 2/3 av köpresan på att samla in, gå igenom och få klarhet i information som ibland är motstridig eller oklar. Mycket av denna läroprocess sker utan direkt involvering av en…
För ledningsgruppen

Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?

I oroliga tider kan det vara enkelt att dra i nödbromsen gällande företagets marknadsinsatser och till synes okontrollerade kostnader. Vad får vi egentligen ut av våra marknadsinsatser och hur kan vi få mer fart på säljteamet?
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
För ledningsgruppen
Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar
För ledningsgruppen
Smarta mål gör dig till en bättre marknadsförare
Kundcase
Konsten att gå från ingen mätning till att jobba datadrivet
Inbound marketing
Vad är en landningssida? Skapa landningssidor som konverterar
Content Manager
Så får du fram du dina sökord i Google Analytics
Content Manager
10 sätt att minska din bounce rate
Content Manager
5 sätt till effektivare innehållsmarknadsföring
Content Manager
Räkna ut ROI på din digitala marknadsbudget