Mätning och analys

Om vi inte mäter de marknads- och försäljningsinsatser vi gör – hur ska vi då veta om vi lyckats eller misslyckats? Här samlar vi resurser som rör mätning, analys och resultat.

Senaste inläggen

Inbound marketing

Så prioriterar du rätt för din marknadsplan 2022

Att prioritera rätt bland alla möjliga aktiviteter och initiativ är viktigare än någonsin. Här delar vi med oss av några viktiga delar som du bör ta hänsyn till när du ska prioritera dina marknadsaktiviteter för 2022. Du får också våra tips på hur du identifierar…
Inbound marketing

Digital marknadsplan 2022 för B2B del 1 – sätt rätt budget

Den här tiden på året brottas många marknadschefer med att få ihop en marknadsplan, och vi skulle vilja påstå att den uppgiften kanske aldrig har varit mer utmanande än den är idag. Innan du kan ta beslut om vilka specifika initiativ som du bör ha…
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
För ledningsgruppen
Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar
För ledningsgruppen
Smarta mål gör dig till en bättre marknadsförare
Kundcase
Konsten att gå från ingen mätning till att jobba datadrivet
Inbound marketing
Vad är en landningssida? Skapa landningssidor som konverterar
Content Manager
Så får du fram du dina sökord i Google Analytics
Content Manager
10 sätt att minska din bounce rate
Content Manager
5 sätt till effektivare innehållsmarknadsföring
Content Manager
Räkna ut ROI på din digitala marknadsbudget