Podcasten Nätvärk

Nätvärk är podden som vill lindra värk på nätet. Växtverk i digitala omställningar, skav i digitala köpresor och huvudvärk i digital försäljning. Här vill vi tillsammans med dig som lyssnar och inbjudna experter bryta ner myter, lösa utmaningar och dela med oss av experiment inom b2b-marknadsföring, inbound marketing och digital tillväxt. Vill du vara med i vår podd eller har du en utmaning eller ett ämne du vill att vi tar upp? Hör av dig till oss – maila sara@grown.se.

Avsnitt #5 - Köparnas marknad – om maktskiftet från säljare till köpare

Den digitala utvecklingen har tillsammans med omställningen från ett traditionellt produktfokus till ett genomgående kundfokus skapat det som många idag kallar för köparnas marknad. Det har helt enkelt skett ett maktskifte inom B2B – från säljare till köpare.

Detta diskuterar Magnus Brynestam, digital strateg på Grown tillsammans med en inbjuden gäst, Susanne Hägvall. Susanne är en stjärna på kundrelationer, marknadskommunikation och ledning inom B2B. Tillsammans med Magnus delar hon här med sig av sin syn på dagens marknad, och sina råd kring hur man hanterar den på bästa sätt.

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål.
Lyssna på Spotify

Avsnitt #4 - Vad innebär inbound marketing för ett företag inom life science?

Varför ska ett företag inom life science bry sig om inbound marketing, och hur får organisationen grepp om vad det innebär?

Det får du svar på i det här avsnittet som är en inspelning från en inspirationsföreläsning som Magnus Brynestam höll för ett medtech-företag våren 2021, och som handlar om hur man skapar en inboundkultur.

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål.
Lyssna på Spotify

Avsnitt #3 - "Inbound marketing är ingen marknadsgrej"

Den digitala transformationen har förändrat hur vi människor gör våra affärer idag, och ca 80 % av köpresan görs utan kontakt med en säljare.

Istället är det marknad som bär ansvaret för att guida köparen fram till ett beslut, men många företagsledare fortsätter att lägga resurser enbart på sälj för att driva intäkter, och marknad har ibland lite eller ingen kontakt med kunderna. Här pratar vi om vad det får för konsekvenser för marknadsföringen och försäljningen.

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål.
Lyssna på Spotify

Avsnitt #2 - Hur får jag koll på SEO & sökmotoroptimering?

SEO och sökmotoroptimering är ett område som orsakar stress hos många marknadsförare där ute. Vad är det egentligen man måste ha koll på, och hur hänger allt ihop? Här får Magnus Brynestam, digital strateg på Grown, ge konkreta svar på våra kunders frågor.

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål.
Lyssna på Spotify

Avsnitt #1 - "Varför fungerar inte vår inbound marketing?"

I det här avsnittet lyfter vi fram 5 vanliga orsaker till att företag anser att deras inbound marketing inte fungerar.

Vi går igenom fallgroparna, diskuterar de bakomliggande orsakerna och leder dig till lösningarna som kan hjälpa dig att hitta rätt väg framåt och se till att din satsning på inbound marketing ger rätt resultat.

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål. 
Lyssna på Spotify

Avsnitt #0 - Om Nätvärk – podden som vill lindra värk på nätet.

Välkommen till Nätvärk – podden som vill lindra värk på nätet. Växtvärk i digitala omställningar, skav i digitala köpresor och huvudvärk i digital försäljning. Här vill vi tillsammans med dig som lyssnar och inbjudna experter bryta ner myter, lösa utmaningar och dela med oss av experiment inom b2b-marknadsföring och inbound marketing.

I det här första avsnittet berättar Sara och Magnus på Grown (dåvarande Webbstrategerna) om syftet med podden, vem den riktar sig till och bakgrunden till det lite märkliga namnet Nätvärk…

Avsnittet är klippt och mixat av Fredrik Stål.
Lyssna på Spotify