Stockholm
Vasagatan 16
111 20 Stockholm

Account Based Marketing är en framgångsrik strategi som bygger på att du riktar din marknadsföring och din bearbetning mot ett antal nyckelkunder eller utvalda prospekts. Men hur gör du för att ta reda på vilka kunder du ska marknadsföra dig mot? Där kommer Ideal Customer...
Read More
Oavsett vilken bransch du verkar inom så finns det frågor som dina kunder vill ha svar på innan de bestämmer sig för att köpa dina tjänster eller produkter. Men vad ska man skriva om som är så intressant att köparna väljer att läsa eller ta...
Read More
Så ditt företag har bestämt att ni ska satsa på inbound marketing men inte vem som ska ta fram innehållet? I den här artikeln går vi igenom varför vi tycker det är viktigt att ha en intern content manager som ansvarar för produktionen och publiceringen...
Read More
Vad kostar Inbound marketing? Vi går igenom de olika delarna som ingår i investeringen av en Inbound marketing metod.

Har du funderat på hur det går till när du ska köpa något? Hur du innan du tar beslutet att köpa något gör din research, tar reda på fakta och överväger flera olika alternativ? Denna process kallas köpprocess, kundresa eller köpresa och precis som du,...
Read More
Så du har definierat din målgrupp, vet vem din idealkund är men har inte en tydlig strategi för hur du ska nå dem? I den här artikeln ger jag dig praktiska råd som hjälper dig att nå och upptäckas av rätt beslutsfattare med rätt innehåll...
Read More
Inbound Marketing passar som metod för B2B-marknadsföring eftersom den utgår från kundens besluts- och köpresa, och B2B-marknadsföring kännetecknas ofta av komplexa överväganden och stora beslut.

När vi inleder ett samarbete med en ny kund dyker nästan alltid frågan om ROI upp. ”Magnus, nu när vi ska investera digitalt och genomföra de här marknadsföringsinsatserna, vad kan vi förvänta oss för resultat?” Det vi pratar om här är det som kallas ROI...
Read More
Du driver fler besökare till din webbplats och du får in fler leads än någonsin. Trots det så ifrågasätter ledningen vad dina marknadsföringsaktiviteter faktiskt ger. Rätt KPI:er och mätvärden är nödvändiga för att kunna mäta och visa hur marknadsföring hänger ihop med företagets försäljning. KPI:erna...
Read More