”Sälj jobbar med affärer och marknad jobbar med leads”
Denna syn är tyvärr verklighet i många B2B-bolag.
Men i dagens moderna B2B-landskap suddas gränserna ut – och det är först när vi organiserar oss som ett team som vi kan frigöra potentialen i varje köpresa. Detta är särskilt sant i långkonjuktur och sämre tider – när köpare vanligtvis håller hårdare i pengarna, undviker onödiga möten – men ändå förblir intresserade. Då kan en aktiv digital närvaro agera som säljare 24/7 – året runt.
* Varför den moderna köparens anonyma köpresor måste bli en företagsprioritet
* Varför leadsgenerering sakta ersätts av Demand Generation
* Varför Revenue Team ersätter gamla silos och varför ”MQL:er” inte längre är relevant
* Hur du skapar innehåll som sälj faktiskt använder – och som leder till riktiga affärsdialoger – inte bara klick
* Nycklarna till buy-in hos både säljteam och ledningsgrupp – så förflyttningen blir ett strategiskt beslut – inte ett internt försök till samarbete
* Misstagen du ska undvika när du sätter upp ditt Revenue Team
Magnus från Grown bjuder på exempel på andra företag som tillämpar de här principerna i syfte att visualisera hur det går till, vad man kan förvänta sig och hur det kan se ut. Det här är en inspelning från ett liveevent på LinkedIn i September 2025


