Skip to main content

Gör som 5000+ marknadsförare, säljchefer och företagsledare som får vårt nyhetsbrev varannan vecka. Få relevanta och värdefulla tips och insikter som hjälper dig fatta smartare beslut snabbare.

”Sälj jobbar med affärer och marknad jobbar med leads”

Denna syn är tyvärr verklighet i många B2B-bolag.

Men i dagens moderna B2B-landskap suddas gränserna ut – och det är först när vi organiserar oss som ett team som vi kan frigöra potentialen i varje köpresa. Detta är särskilt sant i långkonjuktur och sämre tider – när köpare vanligtvis håller hårdare i pengarna, undviker onödiga möten – men ändå förblir intresserade. Då kan en aktiv digital närvaro agera som säljare 24/7 – året runt.

* Varför den moderna köparens anonyma köpresor måste bli en företagsprioritet

* Varför leadsgenerering sakta ersätts av Demand Generation

* Varför Revenue Team ersätter gamla silos och varför ”MQL:er” inte längre är relevant

* Hur du skapar innehåll som sälj faktiskt använder – och som leder till riktiga affärsdialoger – inte bara klick

* Nycklarna till buy-in hos både säljteam och ledningsgrupp – så förflyttningen blir ett strategiskt beslut – inte ett internt försök till samarbete

* Misstagen du ska undvika när du sätter upp ditt Revenue Team

Magnus från Grown bjuder på exempel på andra företag som tillämpar de här principerna i syfte att visualisera hur det går till, vad man kan förvänta sig och hur det kan se ut. Det här är en inspelning från ett liveevent på LinkedIn i September 2025