Grown består av affärsdrivna digitala marknadsförare som vägleder ditt team till verkliga resultat. Vi har över ett decennium av erfarenhet av att optimera och förändra hur B2B-företag jobbar med digital marknadsföring anpassad efter de allt mer kundcentrerade affärsutmaningarna. Det har gett oss ett tydligt försprång om hur B2B-köpare beter sig, vad företag ofta fastnar i och vad som verkligen krävs för att skapa digital tillväxt 2022.
Möt vårt team
Lisa von Segebaden
Agency Director / Digital Marketing Strategist
Jenny Weibert
Strategic Account Manager / Business Developer
Magnus Brynestam
CEO / Sr. Digital Growth Strategist
Jessica Gilck
Strategic Project Manager
Abdalla Mohamed
Digital Growth Manager
Oscar Romero
Sales & Marketing Automation Specialist
Jacob Larsson
Content Strategist / Copywriter
Ylva Predan
Content Writer / Manager
Miranda Strand
Paid Media Specialist
Erik Sandell
Sr. Content Strategist / Copywriter
När jag startade Grown hade Facebook och Instagram precis erövrat världen och ingen visste riktigt vad som var på väg att hända. Jag var själv med att förändra underhållningssbranschen under 90-talet och hjälpte kända varumärken att komma igång med e-handel under 00-talet – så visst skulle 2010 bli B2B-företagens decennium?
På ett sätt hade jag rätt. Det förvånande var bara att det som skulle trigga igång behovet av förändring hos B2B-företag inte handlade så mycket om dem utan snarare om deras kunder.
Varför? Världen är helt annorlunda nu. Vi kan vara hur nostalgiska som helst men det stoppar inte den förändring som sker mitt framför ögonen på oss. Den vi själva varje dag är en del av. Vi vill inte längre avbrytas reklam eller prata med säljare när vi inte är redo att köpa. Istället gör vi egen research och tar reda på det vi vill ha svar på och följer de vi vill inspireras av i kanaler som passar oss när vi själva önskar. Och när det är dags att prata med en säljare – ja då tar vi själva kontakt.
För B2B-företag innebär det att det krävs ett helt nytt mindset och också ett skifte i marknads roll och ansvar inom B2B-försäljning. Det är här Grown kommer in.
Genom att på nära håll ha sett vilka bra och dåliga effekter de allt mer kundcentrerade affärsutmaningarna kan få för företag har vi samlat på oss unika insikter och kunskap som nu är en bärande del av vårt strategiska erbjudande. Det har gett oss ett rejält försprång och idag hjälper vi ledande företag över hela Norden att förena sälj- och marknadsteam, skapa kundanpassat digitalt innehåll och få upp digital tillväxt högst upp på styrelseagendan.
Magnus Brynestam, VD & Grundare
HubSpot partner sedan 2014
Vi var en av de första svenska byråerna att bli partners med HubSpot och har sett den ledande plattformen för marketing automation och numera också bli ett världsledande CRM. Vår långa erfarenhet gör att vi vet hur HubSpot kan göra skillnad i din verksamhet, vad du ska lägga din tid på och hur du når hållbara resultat.