Grown jobbar tillsammans med dina sälj- och marknadsteam för att hjälpa er ta kontroll över er egna digitala marknadsföring. Vi frigör potentialen hos dina team genom att lära er hur ni snabbar upp säljcyklerna, ökar kvaliteten på era leads och hur ni når era försäljningsmål – utan att ni behöver sitta i knät på externa byråer.
Hur skiljer sig Grown från andra inboundbyråer?
På Grown har vi en annorlunda syn på vad inbound marketing handlar om. Vi pratar dagligen med företag som delar med sig av sina upplevelser: ”Vi tror verkligen på inbound marketing, men våra tidigare erfarenheter har inte gett oss de resultat vi förväntade oss”.
Problemet är oftast inte inbound marketing, utan genomförandet.
På Grown anser vi att företag bör ta hand om majoriteten av sina marknadsaktiviteter inhouse – särskilt innehållsproduktion – och att deras byrå bör stötta den satsningen. Därför skriver vi inte längre våra kunders bloggartiklar, skapar deras videos eller schemalägger deras e-postutskick.
Vi lär dem hur de gör det själva och jobbar tillsammans med företagets sälj- och marknadsteam för att ge dem kompetensen och strategin de behöver för att nå sina försäljningsmål.
Hela företaget måste med
När du anlitar Grown kommer dina sälj- och marknadsteam jobba tillsammans.
Med representanter från både sälj och marknad bildar vi ett nytt intäktsteam. Det gör det möjligt att hålla budskapet till er målgrupp konsekvent genom hela köpresan. Ditt marknadsteam kommer inte bara generera leads, utan även skapa innehåll som hjälper ditt säljteam att stänga affärer.
Dessutom vet vi att företagsinitiativ bara fungerar med buy-in från de högsta nivåerna i ett företag. Därför träffar vi även dina företagsledare för att säkra upp att de ser framstegen och fortsätter att prioritera upp den digitala strategin.
Möt vårt team
Lisa von Segebaden
Agency Director / Digital Marketing Strategist
Magnus Brynestam
CEO / Sr. Digital Growth Strategist
Jessica Gilck
Strategic Project Manager
Erik Sandell
Content Strategist
Ylva Predan
Content Writer / Manager
Miranda Strand
Paid Media Specialist
Jag tillhör den generation som var med när internet blev till. Några av mina första projekt på 90-talet var att bygga ABBAs och Roxettes första officiella webbplatser. Jag hade t.o.m ett bolag med dem ett tag. Då var fokus att skapa digitala upplevelser. Något som senare gick över mot att bygga e-handelslösningar.
När sen sociala medier blev en grej insåg jag att det inte längre bara handlar om att vara bäst på att bygga saker. Det handlar om hur man ska använda de digitala plattformarna för att skapa förtroende. Det handlar om vad du säger till vem – och inte minst när.
Detta blev så småningom en sak jag ägnade mig åt på heltid. I över ett decennium coachade jag marknadsförare och säljteam att bättre förstå sina kunder i syfte att bättre möta dem i deras digitala köpresor. Därmed blev vi en av de första byråerna i Sverige att arbeta med inbound marketing.
Med tiden har vi sett både vad som gett de bästa resultaten och vilka misstag många företag återkommande gör.
Idag är Grown en stark kunskapspartner som hjälper företag att ta ägandeskap över sin egen digitala marknadsföring och försäljning. För är det någonting vi lärt oss på resan är det att de företag som når de absolut bästa resultaten är de som tar hand om det själva.
De behöver bara kompetensen och strategin för att göra det så bra som möjligt.