Skip to main content

Grown hjälper företag att nå resultaten de alltid velat se.

På Grown har vi en annorlunda syn på vad inbound marketing handlar om.

Vi pratar dagligen med företag som delar med sig av sina upplevelser: ”Vi tror verkligen på inbound marketing, men våra tidigare erfarenheter har inte gett oss de resultat vi förväntade oss”.

Problemet är oftast inte inbound marketing, utan genomförandet.

I dagens digitala köpresor är det innehåll och utbildning som driver affärerna framåt.

Därför anser vi att företag bör ta hand om majoriteten av sina marknadsaktiviteter internt och att deras byrå bör stötta den satsningen.

Därför skriver vi inte längre våra kunders bloggartiklar, skapar deras videor eller schemalägger deras e-postutskick.

Vi lär dem hur de gör det själva och jobbar tillsammans med företagets sälj- och marknadsteam för att ge dem kompetensen, strategin och självförtroendet de behöver för att nå sina försäljningsmål.

Våra produkter och tjänster frigör potentialen i ditt företag och hos dina människor genom att hjälpa dem fokusera på hållbara beteenden som leder till ordentliga resultat.

När företag vänder sig till Grown upplever de stor personlig och professionell utveckling. Vi förenklar inbound marketing och tränar dig till att äga din egen framgång.

Vi designar våra tjänster för att hjälpa dig att bryta dig loss från ditt kostsamma beroende från externa byråer. Istället bygger vi intern expertis som möjliggör långsiktig framgång och högre avkastning på din investering.

Vi vet att det kan vara svårt att välja partner när du ska komma igång med inbound marketing eller ännu mer boosta dina resultat från dina tidigare satsningar.

Här är några av skälen till varför Grown inte är som andra byråer:

Till skillnad från andra byråer vilar vår coaching och rådgivning på ett extremt kraftfullt affärsramverk som heter They Ask, You Answer.

Varför? Vi har jobbat med inbound marketing i över 10 år och har sett enorma framgångar hos våra kunder. Men vi har också sett vad som kan hindra ett företag för att få resultaten de vill se.

Problemet ligger oftast i genomförandet och inbound marketing ses som en marknadsgrej när det i själva verket bör ses som en företagskultur

Därför har vi aktivt valt att tillämpa They Ask, You Answer för våra kunder.

Tänk efter: Hur många byråer i världen har en bok om dagens digitala köpare, som har blivit ett hyllat affärsramverk, och som hjälpt tusentals företag världen se resultaten till velat nå med inbound? Ingen.

Som certifierade partners ger Grown er er möjligheten att komma direkt till källan och få kompetensen, strategierna och självförtroendet du behöver för att se resultaten du hoppats på med inbound.

Vi var föst i Sverige med att lära våra kunder att se resultat av inbound marketing på egen hand istället för att göra det åt dem.

Du har säkert hört talas om talesättet ”Lär en man en fisk och du föder honom för en dag. Lär en man att fiska och du föder honom för hela livet.”

Vi har sett att de mest framgångsrika casen inom inbound marketing är de när organisationen själva vet hur man gör inbound internt.

Vi har också gjort kampanjer, artiklar, sökmotoroptimering och satt upp HubSpot åt våra kunder. Men vi sett att det sällan hjälper dem att nå sin fulla potential.

Så istället lär vi nu våra kunder att göra inbound riktigt bra. Vi strävar inte efter att du ska bli beroende av oss som byrå. Istället strävar vi efter att ge dig den självständighet du behöver för att se livslånga resultat.

Vi är inte ännu en inboundbyrå.

Vi tycker att iden att göra inbound marketing utan säljteamet är naiv och löjlig. Ändå ser vi de flesta av våra branschkollegor göra just det.

Vi vet att om du vill se ordentliga resultat måste ledningen köpa in på inbound och ditt säljteam måste vara involverade i arbetet.

Därför spenderar vi ungefär 50% av vår tid tillsammans med just säljteamen. För att de bättre ska förstå hur den digitala köparen önskar köpa och därefter anpassa sitt sätt att sälja  – med marknadsteamet vid deras sida.

Jobbar inte din byrå direkt mot säljteamet riskar hela din inboundsatsning att förr eller senare fallera.

Den coaching och utbildningsmodell vi använder i vår verksamhet är unik. Våra coacher är tränade av teamet på Impact som ligger bakom They Ask, You Answer och också certifierade personligen av Marcus Sheridan, författare och upphovsman till boken.

När du jobbar med en coach från Grown kan du vara säker på att alla strategier kommer från just They Ask, You Answer och att sättet vi väljer att coacha på är för att hjälpa dig transformera din verksamhet.

Det innebär att vi får saker att hända genom att engagera så många som möjligt fort och genom att vara effektiva med både din och vår tid.

Vi kommer hålla dig och ditt team ansvariga för vi tillsammans prioriterar och kommer att ta er framgång på absolut största allvar – även om det ibland innebär att ”ge dig en liten knuff” i rätt riktning.

När du tittar på case från andra byråer bygger de oftast på enskilda kampanjer eller insatser som t.ex. en ny webbplats, ett par inboundkampanjer eller sökmotoroptimering.

Det är i sig igen fel med den typen av resultat men när det kommer till inbound handlar det om kulturförändring som leder till en livslång ökning av företagets intäkter.

Denna typ av resultat går långt bortom ökad konvertering eller fler leads. Tänk på det när du pratar med andra byråer.

De resultat vi strävar mot handlar snarare om hur man förändrar sitt sätt att sälja, öppnar nya kontor, erövrar nya marknader etc.

They Ask, You Answer är världens mest framgångsrika ramverk för inbound marketing och har flest lyckade kundcase i världen.

När du överväger ett samarbete med oss på Grown kommer vi vara ärliga och säga om du är en bra fit för They Ask, You Answer och vår coaching eller inte.

Varför? Vi vill att du ska få enorma framgångar med They Ask, You Answer.

Vi vet också att alla inte vill äga sin marknadsföring internt eller trivs med att bli coachade och vägledda. Och det är ok.

Det finns absolut företag som bara vill att någon som göra jobbet åt dem och som inte gillar att bli utbildade och coachade.

Vi jobbar på ett annat sätt.

Vi ser det som vårt jobb att ge dig den högsta möjliga ROI:n på dina sälj- och marknadsinsatser – men bara för dig som är villiga att göra det som krävs.

Ser vi inte att vi är en bra fit så kommer vi säga det.

När jag var 20 blev jag kontaktad av Björn & Benny från ABBA. ”Vi har sett din hemsida och undrar om du vill göra den officiella sajten åt oss”.

Det fanns inget att vänta på. Jag köpte en kavaj och tog tåget från Karlskrona till Stockholm rakt in i arbetslivet.

Projektet det då gällde var musikalen Kristina från Duvemåla.

Därefter fick jag göra ABBAs officiella webbplats och något år senare startade vi tillsammans en av Europas första upplevelsebyråer med bl.a. Björn Ulvaeus, Tomas Ledin och Per Gessle som delägare.

Så började resan. Och sedan dess har jag och mitt team hjälpt företagsledare, marknadsförare och säljteam över hela Norden bättre möta sina kunder och målgrupper digitalt.

Idag driver jag Grown som blivit en stark kunskapspartner för svenska företag när det kommer till dagens digitala köpresor och vad man bör göra för att modernisera sin digitala sälj- och marknadsstrategi.

Grown står för förändring, mognad och att utvecklas. För det är precis det som vi fokuserar på. Att hjälpa företag och deras människor att växa och frigöra sin sanna potential.

Boka ett samtal

Vad du kan förvänta dig:

Boka ditt 30-minuterssamtal på en dag och tid som passar dig bäst.
Få ett mail från oss där vi bekräftar tiden för ditt samtal.
Du kommer att prata direkt med en senior rådgivare som har stor erfarenhet vägleda företag till resultaten de vill se.