Skip to main content
Utvalda resurser

Filter

Demand Generation vs Lead Generation

Demand generation vs lead generation – vad är skillnaden?

Demand gen och lead gen är båda avgörande för framgångsrik B2B-marknadsföring. Vi reder ut skillnaderna…
6-quick-wins-B2B-marknadsforing

6 saker som ger din B2B-marknadsföring större effekt

Är ditt marknadsföringsteams stora utmaning att göra företaget mer känt och leverera fler leads till…
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden

Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd

Att skapa innehåll för sociala medier och att publicera inlägg är inte hela jobbet, för…
B2B-företagare-marknadsforing-sociala-medier

Marknadsföring i sociala medier del 1 – så stärker du din närvaro

Marknadsföring i sociala medier är ett omfattande område. I den här artikeln fokuserar vi på…
pain points - bilkö

Så identifierar du dina kunders pain points

Skapa innehåll som vänder sig just till din målgrupp och tar upp deras utmaningar så…
b2b-forsaljning

Hur du boostar din B2B-försäljning genom att hjälpa dina köpare

Dagens köpare gör majoriteten av sin köpresa själva. Det innebär att du som säljare inom…
account based marketing - abm - kvinna jobbar med account based marketing på cafe

Hur du skapar en Ideal Customer Profile (ICP)

Inom marknadsföring pratar vi ofta om  Ideal Customer Profile, eller ICP. I lekmannatermer kan det…
persona nå målgrupp

Hur du når rätt målgrupp med din marknadsföring

Så du har definierat din målgrupp, vet vem din idealkund är men har inte en…
misstag när du skapar buyer personas

6 misstag att undvika när du skapar en buyer persona

I den här artikeln tittar vi närmre på några av de vanligaste misstagen vi sett…
b2b marknadsföring, b2b-marknadsföring, marknadsföring för business to business

B2B-marknadsföring – fördelarna med Inbound Marketing för B2B-företag

Inbound Marketing passar som metod för B2B-marknadsföring eftersom den utgår från kundens besluts- och köpresa,…
lead scoring - bild på digitala händer som når varandra

Lead Scoring – så identifierar du din nästa kund

Lead scoring är en metod där data används för att kvalificera leads. I den här…

7 mätvärden varje VD vill se

"Förr i tiden nöjde man sig med att räkna besökare och likes" Som VD för…