HubSpot är en affärsplattform som består av flera olika delar och verktyg. Vart och ett av funktionerna i HubSpot är mycket användarvänliga och användbara, men det är när de används tillsammans, i en och samma plattform, som magin uppstår. Marknadsteamet kan effektivisera sitt arbete, sälj kan möta kunder på ett bättre sätt och kundservice har full koll på varje kunds historik. Allt i ett och samma system. Dessutom kan ledningen hela tiden se vad de olika insatserna faktiskt ger. HubSpot är ett viktigt verktyg för företag som vill möta de digitala köparna oavsett var i köpresan de befinner sig. Särskilt inom inbound marketing kommer HubSpot till sin rätta användning. I den här artikeln listar vi ett stort antal funktioner som HubSpot kan hjälpa dig med.
HubSpot är ett ”all-in-one”-system för marknadsföring, försäljning och kundservice. Det är nu slut på att växla mellan olika system beroende på vem i företaget som behöver hjälpa kunden.
HubSpot inkluderar en oslagbar spårnings- och mätfunktion så att du skapa innehåll och skräddarsy det efter varje användare i deras köpresa.
Du kan spåra dina idealkunders aktivitet med Account Based Marketing och se hur mycket intäkter du får från varje företag och Tier i din ABM-strategi. (nyhet 2020).
Du kan integrera HubSpot med andra plattformar som t.ex. WordPress och 300+ andra system.
Trots sina avancerade funktioner är HubSpot enkelt att använda
Oavsett om du är nybörjare eller avancerad användare erbjuder HubSpot Academy mycket bra träning genom certifieringar, kurser, projekt, workshops m.m.
HubSpot kan koppla samman dina marknadsförings- och säljteam och leverera rapporter för helheten av insatserna istället för uppdelat per avdelning.
HubSpot kan identifiera och spåra IP-adresser och ge dig information om vilka som besöker ditt företags webbplats.
HubSpot övervakar hela köpresan så du se var i beslutsprocessen dina leads befinner sig och därmed enklare avgöra vilka du ska fokusera på i ditt säljarbete.
Så fort HubSpot får ny information om en lead uppdateras ditt CRM automatiskt och kan också notifiera dig och dina säljare om förändringen t.ex. att en lead besökt er prissida eller kontaktsida.
I HubSpots rapporteringsverktyg kan du samla all data och alla rapporter vilket gör det enklare för din ledning att mäta ROI och följa företagets tillväxt.
HubSpot arrangerar varje år konferensen INBOUND i Boston, USA där tusentals marknadsförare samlas varje år.
HubSpots e-postverktyg hjälper dig att få mer information om dina prospekts och leads. Det finns en e-postspårningsfunktion som ger dig information om när din mottagare interagerar med dina mail.
HubSpot kan boka möten direkt i din outlook-kalender. Det gör att du spar värdefull tid varje vecka.
HubSpot har en inbyggd schemaläggningsfunktion för sociala medier. Det gör att du kan förbereda ett stort antal sociala medierinlägg och låta HubSpot automatiskt publicera dem efter din innehållskalender.
Du kan skapa, testa och optimera call-to-actions (knappar, länkar m.m.) direkt från HubSpot. På det viset lär du dig vilka formuleringar dina besökare väljer att klicka på och vad som triggar igång en dialog med ditt säljteam.
Automatisera din e-post efter att leads eller kunder gör en viss handling. Hjälp dem vidare i köpresan och tipsa om innehåll som kan hjälpa dem vidare till ett klok affärsbeslut.
HubSpot är världsledande inom marketing automation. Du kan med ett enkelt dra- och släppverktyg ställa in vad du vill ska hända när dina besökare gör något.
HubSpot har färdiga integrationer med Messenger och låter dina besökare chatta med ditt företag direkt på webbplatsen och även efter att de lämnat den.
I HubSpot kan du segmentera dina kontakter efter deras intresse, personas och stadie i köpresan. Det gör att du kan skicka rätt innehåll till rätt person i rätt tid vilket minskar risken för avprenumeringar.
Du kan ladda upp bilder, dokument videos och annat direkt i HubSpots filarkiv. Det gör att du och hela ditt team har tillgång till hela företags innehållsbibliotek och kan använda för att skicka till kunder, posta i sociala medier m..
En av de bästa funktionerna i HubSpot är lead scoring som gör det möjligt att skilja de mest aktiva besökarna och leadsen från de mindre aktiva. Det hjälper ditt sälj- och marknadsteam att prioritera varje kontakt.
…och mycket mer såklart. Vi har hjälpa många företag få mer trafik, leads och fler affärer, och vi tittar gärna närmre på hur vi kan göra detsamma för dig. Hör av dig så går vi igenom hur ditt företag kan dra nytta av alla dessa funktioner.