
Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.
Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.
Moderna CRM-system, som t.ex. HubSpot CRM, registrerar automatiskt alla interaktioner som sker mellan inlagda kontakter och ditt företag i era kanaler – exempelvis i chattkonversationer, mejl, telefonsamtal, sociala medier med mera. Du kan se i detalj vilka webbsidor kontakten har besökt, hur den hittade till er sajt, vilka mejl den har öppnat etc. I äldre och enklare CRM-system behöver du mata in den sortens data manuellt.
Trots att HubSpot idag är det ledande systemet för inbound marketing är det inte säkert det passar för alla företag eller för alla plånböcker. Det går att sätta ihop sin egen plattform med hjälp av de många onlineverktyg som finns idag. En del är gratis. Andra kostar. Om du går i tankarna att bygga din egen inboundplattform så här den här artikeln för dig.
Lär dig om vilka formulär som finns i HubSpot och hur du skapar bra formulär anpassade för din Inbound marketing.
Lead scoring är en metod där data används för att kvalificera leads. I den här artikeln beskriver vi hur och reder ut när det är bäst att använda lead scoring – och när du ska låta bli.
Stockholm
Malmskillnadsgatan 36
111 57 Stockholm
Karlskrona
World Trade Center
Blekingegatan 1
371 57 Karlskrona
© 2023 Grown.