Skip to main content

Gör som 5000+ marknadsförare, säljchefer och företagsledare som får vårt nyhetsbrev varannan vecka. Få relevanta och värdefulla tips och insikter som hjälper dig fatta smartare beslut snabbare.

Hur HubSpot lagt upp sin prissättning: Hubbar och nivåer

HubSpot har tre huvudsakliga produkter, även kallat Hubbar: Marketing, Sales och Service. De fungerar inte som separata plattformar men de köps separat.

Du kan alltså välja att använda Marketing Hub och Sales Hub men avstå från Service Hub osv.

Obs: Om du vill bygga hela din webbplats på HubSpot-plattformen ska du också kolla in CMS Hub, HubSpots plattform för webb och innehållshantering. Vi går inte in på CMS Hub i denna artikeln.

För att ta det från början är här en enkel översikt direkt från HubSpot om vad varje Hub gör.

Marketing Hub: ”Allt du behöver för att lansera effektiva marknadsföringskampanjer som gör människor intresserade av ditt företag och glada över att vara din kund.”

Sales Hub: ”Bli meddelad i det ögonblick som en lead öppnar din e-post, spåra varje interaktion automatiskt och organisera alla dina aktiviteter på ett ställe med HubSpots försäljningsprogram. Börja gratis och uppgradera när du växer.”

Service Hub: ”Kundtjänstprogramvara som bygger in organisation och effektivitet i ditt kundserviceteam.”

Vilket behov du har kan bero på vilka tekniska verktyg du för närvarande använder. Du kanske inte har användning för alla Hubbar eller så vill du börja med något för att sedan komplettera med övriga allt eftersom.

Många företag börjar med Marketing Hub, och när de väl ser och upplever hur lätt plattformen är att använda, börjar de berätta om den internt till sina sälj- och kundserviceteamen. Därmed kan varje avdelning kopplas in i HubSpot när det är dags.

Om du inte använder ett digitalt verktyg för någon av dessa tre huvudsakliga affärsfunktioner (marknadsföring, försäljning, kundservice), kan det vara ett fantastiskt sätt att börja med två eller tre av produkterna för låta ditt företag ta de första stegen in i den spännande världen av automation, datainsamling och processoptimering.

Fyra olika nivåer

Varje Hub har fyra nivåer, från de mest grundläggande till de mest avancerade: Free , Starter , Professional och Enterprise. När du går uppåt får du mer och mer funktionalitet och verktyg tillsammans med färre begränsningar.

Du kan köpa valfri kombination av Hubbar och nivåer. Du kan till exempel börja med Marketing Hub Enterprise, Sales Hub Starter och Service Hub Free. HubSpot erbjuder dock en rabatt om du köper hela sviten på en gång. Du köper då HubSpot CRM Suite som inkluderar alla deras produkter i en och samma licens. Priset för CRM Suite är betydligt lägre än om du köper hubbarna styckvis. Be oss på Grown om hjälp ifall du vill hitta det bästa priset och upplägget för din verksamhet.

Du kan också börja med en lägre kostnadsnivå för plattformen och sedan uppgradera när som helst om du är tveksam och inte vill teckna för stora eller för långa avtal.

När du uppgraderar kommer du aldrig att förlora några funktioner från andra nivåer; du lägger bara till nya.

Gratis CRM

En av de första sakerna du kommer att se på HubSpots prissida är dess ”Free Forever” CRM, eller plattform för hantering av kundrelationer. CRM fungerar som din kontaktdatabas, där du kan lagra ett obegränsat antal kontakter, företag, affärer och ärenden.

Den huvudsakliga varningen för denna ”obegränsade” lagring är när du börjar använda en betalversion av Marketing Hub. Så fort du byter till ett betalt Marketing Hub-avtal måste du betala för det antal kontakter som på löpande basis som lagras i ditt CRM förutsatt att du vill kunna maila till dem (mer om detta senare.)

Om ditt företag har en stor mängd kontakter kan detta bli en stor kostnad. Faktum är att du kanske betalar mer för dina kontakter än du gör för själva HubSpot-licensen. HubSpots licensmodell bygger på att du som företag ska växa. När du växer kommer det in fler kontakter och leads i din databas – då tar också HubSpot mer betalt i linje med din framgång.

Nedan kommer vi att dela upp priserna för varje nivå i Marketing Hub .

Din HubSpotportal kommer att ha gratis CRM och gratisversionen av alla tre hubbarna (Marketing, Sales och Service). Dessa gratisverktyg ger dig grundläggande funktionalitet för att komma igång med att använda HubSpot som en plattform, men är i grunden en mycket förenklad version av vad du får med de betalda hubbarna.

Om du funderar på om du klarar dig med gratisversionen är svaret troligtvis nej. Men det är ett sätt att komma igång med HubSpot, lära känna verktyget och provsmaka på det som finns, innan du bestämmer dig.

Sales och Service Paid Seats

Prismodellen är olika för HubSpot olika produkter.

I Marketing Hub har du ett obegränsat antal användare som kan komma åt verktygen i din portal, men du debiteras efter antalet kontakter du har i ditt CRM.

Med Sales och Service Hub sätts priset baserat på antalet betalda användare. Det betyder att för att få tillgång till vissa verktyg och funktioner i din portal så behöver användarna en betald plats (Paid Seat) bara för dem. (Vi kommer att dyka mer in i detta senare också.)

Som alltid har de användare som inte har en Paid Seat tillgång till gratisversionen. För många är det tillräckligt men det finns begränsningar i vilka funktioner som är tillgängliga och kapaciteten i antalet mallar och dokument osv som man kan använda i systemet.

Så om du INTE använder Marketing Hub och bara använder Sales eller Service Hub så kommer du att ha obegränsat antal kontakter. Tänk bara på att så fort du köper Marketing Hub behöver du börja betala för dessa kontakter.

Vad vår prisguide för HubSpot täcker

Eftersom det finns mycket att täcka när det kommer till hur HubSpots prissättning fungerar kommer vi att organisera den här guiden först efter Hub och sedan dela upp varje Hub efter prenumerationsnivå (Free, Starter, Professional och Enterprise).

Under varje avsnitt kommer vi att lyfta fram viktiga funktioner och verktyg, samt vilka typer av företag eller team som passar bra för varje Hub och nivå.

Men först, här kommer en väldigt förenklad bild över HubSpots olika hubbar och nivåer som kan ge dig en översikt. Kom ihåg att varje produkt och nivå i slutändan bestäms av många olika faktorer och att det oftast kommer ner till en förhandlingsfråga hur mycket priset slutligen blir.

HubSpot Pricing Table - översikt över HubSpot olika produkter och nivåer

Om du vill se en uppdelning av prissättningen och beräkna vad du potentiellt skulle spendera, besök HubSpots prissida här.

Hur mycket kostar HubSpot Marketing Hub?

HubSpot Marketing Hub Free

Den kostnadsfria nivån i HubSpot Marketing Hub är det ultimata exemplet på ”prova innan du köper.” Mycket av HubSpots kärnfunktionalitet är tillgänglig för dig för det låga priset av 0 kr per månad.

I den versionen kan du skapa enkla formulär, använda livechatt och skapa (mycket) grundläggande chatbots, hantera kontaktuppgifter och skicka ut marknadsföringsmejl till ett begränsat antal kontakter.

Så vad är haken? I det här fallet betyder ”gratis” verkligen gratis, men om du menar allvar med inbound marketing kommer du snart att bli frustrerad över begränsningarna. Exempel på sådana begränsningar är att du bara kan skapa fem dynamiska listor eller skicka 2000 mail på en månad plus att varumärket HubSpot dyker upp överallt när du använder HubSpot.

Det enda sättet att skala upp dina insatser är att köpa en betald nivå.

Så när du är redo att ta steget, vilken nivå passar bäst?

Principer för betalda nivåer

När du bestämmer dig för att gå vidare med en av HubSpots betalda nivåer för Marketing Hub är det viktigt att komma ihåg att det främsta som driver priset uppåt eller nedåt i första hand handlar om begräsningar i kapacitet och funktioner, inte hur många användare du har.

Med det sagt är det också en stor möjlighet för marknadsteam med många personer involverade, inklusive frilansare, praktikanter, byråer osv, som kan bjudas in till HubSpotportalen utan att betala extra.

Vad menas med en ”Marketing Contact”?

I HubSpot definieras ”Marketing Contacts” som alla kontakter du aktivt kommunicerar med via e-post eller annonser.

Du kan lagra upp till 1 miljon kontakter som inte är ”Marketing Contacts” men du måste betala för de kontakter som du skicka markandsmail till eller riktar annonser mot via HubSpot.

Håll ett öga på hur många ”Marketing Contacts” du har i din portal. Om du överskrider din gräns kommer du att faktureras nästa dag för nästa bunt av kontakter (1 000 för Starter, 5 000 för Pro och 10 000 för Enterprise), och kommer inte att kunna minska din nivå förrän nästa gång du förlänger ditt avtal. Prishöjningen per antal extra kontakter är dock inte så stor i förhållande till vad grundlicensen kostar men har du många kontakter så gäller det att vara vaksam.

Proffstips: Du kommer att märka att Marketing Contacts blir betydligt billigare ju högre licens du har. Om du vet med dig att du har över 60 000 kontakter så kan du faktiskt spara pengar på att köra Enterprise istället för Professional eller Starter.

Tänk på att priset på extra Marketing Contacts är en stor del av prissättningen av HubSpot. Vi har kunder som klarar sig utmärkt på de 2000 som ingår i Professional men vi har också de som har 750 000 Marketing Contacts. Kostnaden kan därmed variera från 7000-9000 kr / mån.  Rör det sig om så stora volymer kan det vara värt att kontakta din HubSpot-partner för att förhandla till sig ett bra pris.

Starter ($20/månad + kontakter)

HubSpots startpaket för $20/månad erbjuder tre viktiga uppgraderingar från de kostnadsfria verktygen:

  1. ”HubSpot”-varumärket på alla dina tillgångar försvinner
  2. Du får fler listor och fler e-postmeddelanden (istället för fem listor får du 25, och istället för 2 000 e-postmeddelanden i månaden får du fem gånger din kontaktgräns)
  3. Du får tillgång till en Drag-and-drop-editor för landingssidor.

På den kostnadsfria nivån kan du lagra upp till 1 miljon kontakter i din HubSpot-databas helt utan kostnad, men så fort du köper en betalnivå kommer du snabbt att upptäcka att kontakter kostar en hel del.

De första 1 000 kontakterna ingår i den fasta avgiften på 20 USD, men du måste betala per 1 000 kontakter över din normala månadsavgift (som börjar på 20 USD/månad per 1 000 och minskar ju fler kontakter du får).

Den största lärdomen: Uppgradera med försiktighet och kom alltid ihåg att rensa bort oanvända kontakter i din databas.

Proffstips: Om du är en seriös inbound-marknadsförare som vill automatisera vissa processer, kommer Starter-verktygen verkligen bara att ta dig en bit på vägen. Du kommer t.ex. att vara begränsad till 10 automations-processer och 10 automatiska aktiviteter via e-post. Du kommer heller inte åt alla rapporter som många marknadsförare vill använda HubSpot till.

Risken när du inte väljer en högre nivå än Starter är att du begränsar dig till vad som är möjligt på den lägre nivån. Det innebär visserligen att du inte betalar mer än du behöver men det finns också en negativ aspekt i detta vilket är att du heller inte vet vad du går miste om. De verktygen som finns i Marketing Hub Professional och Enterprise är fantastiska – särskilt när det kommer till automation och rapportering. När du inte har tillgång till dem minskar dina möjligheter att få ut det mesta av HubSpot.

För mindre företag/team eller någon som precis har börjat med marketing automation kan detta vara precis tillräckligt. För andra som vill spara tid med mer robusta, automatiserade upplevelser, måste du välja den professionella nivån.

Marketing Hub Starter passar bra för: Små företag/team (företag med 1-20 anställda, marknadsföringsteam som

1) vill börja använda  HubSpots grundläggande funktionalitet utan att binda upp sig i något större ekonomiskt åtagande

2) som bara håller på att komma igång med inbound marketing och vill ha ett verktyg som man kan växa i allteftersom man rullar ut sina strategier.

Om du redan vet att du kommer att vilja ha verktyg för att automatisera din marknadsföring, göra anpassade rapporter eller kunna spåra dina resultat i detalj, når du snabbt din gräns med Starter och kan lika gärna investera i Professional direkt.

Professional ($890/månad + kontakter)

Marketing Hub Professional inkluderar 2 000 kontakter för en prenumeration på $890/månad. För varje ytterligare 5 000 kontakter betalar du $250/månad.

Till exempel, om du har 4 000 kontakter, betalar du 1 140 USD per månad – det är basen 890 USD + 250 USD för de 2000 som ingår plust 5 000 ytterligare kontakter.

Pro är där HubSpot börjar bli riktigt bra. Medan gratis- och startverktygen är bra att börja med för alla som precis kommit igång med inbound marketing, är HubSpot Marketing Professional för den seriösa inbound-marknadsföraren.

Det är på professionalnivån som du verkligen kan börja automatisera dina processer samt skapa och spåra innehåll i din HubSpot-portal.

De viktigaste tillagda funktionerna ovanför Starter inkluderar:

  • Innehållsverktyg
    • Blogghosting
    • Innehållsstrategi/SEO-verktyg
    • Verktyg för publicering av sociala medier
    • Call-to-Actions (spårbara knappar/popups/grafik/länkar)
    • Videohosting och grundläggande rapportering
    • SSL-certifikat och underdomäner (för hosting av landningssidor och/eller bloggartiklar)
  • Automatisering och optimeringsverktyg
    • Workflows (HubSpots automationsmotor)
    • Personaliserat (smart) innehåll
    • A/B-testning av e-post och landningssidor
  • Anpassad rapportering (upp till 100 anpassade rapporter)
  • Teams (skapa din teamstruktur i verktyget och olika behörigheter)
  • Salesforce-integration (HubSpots enda inbyggda CRM-integration)
  • Och mycket mer…

HubSpot Marketing Hub Pro passar utmärkt för: Alla företag som är seriösa med att genomföra strategier för inbound marketing, automatisera manuella processer, spåra framstegen från sina digtiala marknadsföringskampanjer.

Enterprise ($3 600 + kontakter)

Marketing Hub Enterprise skapades för stora marknadsföringsteam som kommer att ha ett större antal användare och kommer att behöva dela upp verktyget på olika sätt för olika team.

Det finns en handfull funktioner i Professional som har ökad kapacitet gränser när du flyttar till Enterprise: 100 anpassade rapporter i Professional mot 500 anpassade rapporter i Enterprise; 10 team i Professional vs 300 team i Enterprise osv.

Tillsammans med den ökade kapaciteten för olika verktyg, är de viktigaste tillagda funktionerna i Enterprise:

  • Flera poängegenskaper för lead scoring
  • Förenklad inloggning (SSO)
  • Skräddarsydd attribution och händelserapportering
  • Partitionering av innehåll
  • Hierarkiska team
  • Verktyg för Account Based Marketing
  • Revenue Attribution-rapporter
  • Custom Objects

Marketing Hub Enterprise passar bra för: Stora marknadsteam med flera team och branscher som enkelt måste dela upp olika delar av verktygen. Företag med stora kontaktdatabaser (över 60 000) kommer att spara pengar på Enterprise, även om de inte behöver all funktionalitet.

Enterprise passar också utmärkt för marknadsteam med mer komplexa processer och avancerade automationsbehov.

Vad kostar HubSpot Sales Hub?

Sales Hub var HubSpots andra stora tillskott efter Marketing Hub. Det tillåter säljteam att spåra deras aktivitet och erbjudanden på samma plats där all deras marknadsföringsdata finns.

Tänker du på det så öppnar det upp för fantastiska möjligheter. De använder samma CRM vilket innebär att om du använder både Marketing Hub och Sales Hub så kommer du att se aktiviter för dina kontakter under hela deras köpresa från första beröring till avslutad affär.

Säljteamet kan se när deras prospekts går in på hemsidan och läser på egen hand. Marknadsteamet kan se hur det går för de leads de genererat. Värdet är helt enkelt enormt när både sälj och marknad arbetar tillsammans i ett sådant här system.

Gratisversionen

Precis som Marketing Hub Free ger gratisversionen av Sales Hub dig en möjlighet att prova plattformen innan du köper den.

Du kommer att kunna sätta upp en dealpipeline (med olika dealstadier) med enkel mötesschemaläggning. Du kan hantera dina kontakter och spåra när de öppnar och klickar på dina e-postmeddelanden, och till och med skapa upp till fem textmallar och utdrag för att spara tid på samma typer av en-till-en-e-postmeddelanden som du skickar hela tiden.

Även om det ser ut som att stora delar av HubSpots säljverktyg ingår så är det begränsningarna som förr eller senare ställer till det för de som inte har de betalda planerna.

De kostnadsfria säljverktygen ger dig verkligen en liten provsmak av vad Sales Hub har att erbjuda — men vi rekommenderar endast att du använder de kostnadsfria verktygen om du är en enskild användare som vill förbättra produktiviteten och spåra din egen individuella process bättre, eftersom du inte kommer att kunna anpassa verktygen tillräckligt för att få det att fungera för ett komplett säljteam (eller flera team).

Principer för betalda nivåer

För både Sales Hub och Service Hub tilldelas du ett visst antal användare i grundpriset. Två användare för Starter, fem användare för Professional och 10 användare för Enterprise. Det betyder att om du vill ha Enterprise-funktionerna, även om du är ett team på fyra, kommer du att betala för 10 platser.

Kom ihåg att du alltid kan lägga till ett obegränsat antal gratisanvändare i HubSpot. Det betyder att om du har användare som inte behöver använda de ”premiumfunktioner” som följer med för betalda användare så kan de använda HubSpot-portalen och se datan som finns tillgänglig ändå. De kommer även åt alla verktyg och funktioner som finns med i Gratisversionen av HubSpot.

Proffstips: Många företag vi jobbat med börjar till exempel med det antal betalda användare som ingår i licensen och åter övriga använda gratisfunktionerna. När teamet sedan blivit varm i kläderna väljer de att uppgradera men då är startsträckan betydligt kortare och de får mer värde för pengarna direkt än om de betalar för funktioner som de ändå inte kommer använda för ett bra tag.

This means you really only need to buy paid seats for users who will be actively using the sales tools and needing access to advanced features.

Starter ($20/mån — 2 inkluderade användare)

Precis som namnet antyder är Sales Starter bra att börja med för att lära känna plattformen och om du inte är redo att göra en större ekonomisk investering. Du kan använda Starter för att känna efter innan du bestämmer dig för om du ska betala för Professional eller Enterprise.

Här är några av funktionerna som ingår:

  • 1 000 e-postmallar och snippets
  • 1 000 automatiserade e-postsekvenser
  • Spårning av månatliga intäktsmål
  • 1 Inkorg för konversationer
  • 2 deal pipelines
  • Konversationsrouting (tilldela inkommande chattar och e-postmeddelanden till enskilda användare automatiskt)

Sales Hub Starter passar utmärkt för: Säljteam med små behov av automatisering eller anpassade rapporter som visar hur bra säljteamet presterar. Återigen, det är en bra produkt att prova på innan du uppgraderar till en mer avancerad nivå.

Professionell ($500/månad – 5 användare ingår)

Precis som Marketing Hub är det i Professional-nivån du har möjlighet att på riktigt automatisera dina manuella processer och göra anpassade rapporter kring hur ditt säljteam presterar.

Funktioner som ingår:

  • Upp till 15 olika pipelines (med olika affärer)
  • Teams (upp till 10)
  • Automatiserade e-postsekvenser för försäljning
  • Workflows (HubSpots automatiseringsmotor)
  • E-signatur (begränsat till 10 signaturer per användare och månad)
  • Produktbibliotek och offerter
  • 1:1-video-hosting
  • Säljanalys (förberedd rapportering om alla typer av olika försäljningsmål)
  • Anpassad rapportering (upp till 20 anpassade rapporter)
  • Salesforce-integration
  • Stripe integration
  • Slack integration
  • Kalkylerade dataproperties
  • Obligatoriska fält för datahantering på affärer

Sales Hub Professional passar bra för: Säljorganisationer med 1-20 säljare och en nivå av ledning.

Om du har många olika säljteam med flera ledningsnivåer, kommer du troligen att vilja titta på Enterprise. Likaså är enterprise för dig som vill kunna skapa helt skräddarsydda objekt och upplevelser i HubSpot.

Enterprise ($1200/månad – 10 användare ingår)

Sales Hub Enterprise möjliggör för mer komplexa team med avancerade processer att kunna arbeta effektivt i HubSpot.

Funktioner som gör det möjligt är:

  • Hierarkiska team (kopiera dina teams struktur och ställ in behörigheter baserat på dessa team och personer)
  • Playbooks (för att ditt team ska kunna följa processer och talmanus)
  • Enkel inloggning (SSO)
  • Webhooks (för att skicka information mellan HubSpot och andra plattformar)
  • Offertbaserade arbetsflöden
  • Användarroller (för att hantera stora volymer av användarbehörigheter)
  • Transkribering av telefonsamtal (endast på engelska)
  • Spårning av återkommande intäkter (prenumerationer)
  • Custom Objects

Sales Hub Enterprise passar bra för: Organisationer med ett stort antal säljare och chefer som behöver en hög nivå av konfiguration och styrning av sina processer.

 

Vad kostar HubSpot Service Hub?

Gratis

HubSpots senaste gratisprodukt är Service Hub Free och ger dig tillgång till att konfigurera en ärendepipeline (ticket pipeline), ansluta en e-post till ditt team (och hantera den team-e-posten i en konversationsinkorg tillsammans med någon av dina livechattkonversationer) och titta på standardiserade produktivitetsrapporter för dina kundservicekollegor.

Precis som de kostnadsfria försäljningsverktygen ger de kostnadsfria serviceverktygen dig ett litet smakprov på vad Service Hub har att erbjuda.

Vi rekommenderar att du använder de kostnadsfria verktygen om du är en enskild användare som vill förbättra produktiviteten och spåra din egen individuella process bättre, eftersom du inte kommer att kunna anpassa verktygen tillräckligt för att få det att fungera för en fullständig kundtjänst eller supportteam (eller flera team).

Principer för betalda nivåer

Samma betalprinciper som Sales Hub bygger på återfinns även i Service Hub.

Starter ($20/månad – 2 användare ingår)

Precis som Sales Hub kommer Service Hub Starter att låta dig få din portal uppsatt till en låg kostnad, men om du inte är ett superlitet team kommer det sannolikt inte att ge dig tillräckligt med funktionalitet för att vara din lösning på lång sikt.

Här är höjdpunkterna:

  • 1 000 e-postmallar och snippets
  • 1 000 automatiska e-postuppföljningssekvenser
  • Grundläggande månatlig målspårning
  • 1 Inkorg för konversationer med teamets e-post
  • 2 ticket pipelines
  • Routing av inkommande konversationer (tilldela inkommande chattar och e-postmeddelanden till enskilda användare automatiskt)
  • 10 rapport-dashboards

Service Hub Starter passar utmärkt för: Service- eller supportteam som består av en eller ett par personer, utan behov av att automatisera ärenden eller se över teamets produktivitet eller pipelines.

Professional ($500/månad – 5 användare ingår)

Precis som Marketing Hub och Sales Hub öppnar Service Hub Professional upp nya funktioner för automatisering, anpassad rapportering och ytterligare pipelines. Dessutom får du tillgång till kundundersökningar och en kunskapsbas som kallas Knowledge Base.

Här är de viktigaste extra funktionerna du får:

  • Upp till 15 olika ticket pipelines (med olika ticket status)
  • Kunskapsbank (sökbart innehåll för att svara på kundfrågor)
  • Inloggad identifiering av användare (se i konversationsinkorgen om en användare är inloggad på din webbplats)
  • 1:1-videohosting
  • NPS (Net Promotor Score), kundupplevelse och kundsupportundersökningar
  • Anpassad rapportering (upp till 20)
  • Workflows (HubSpots automationsmotor)
  • Team (upp till 10)
  • Slack integration
  • Kalkylerade dataproperties

Service Hub Pro passar utmärkt för: Kundserviceteam med 1-20 reps och en ledningsnivå. Om du har många olika support- eller tjänsteteam med flera ledningsnivåer, kommer du antagligen att vilja titta på Enterprise.

Enterprise ($1200/månad – 10 användare ingår)

Service Hub Enterprise gör det möjligt att sätta upp mer komplexa team med mer avancerade kundserviceprocesser.

Tillagd funktionalitet inkluderar:

  • Hierarkiska team (återskapa din teamstruktur och ställ in behörigheter baserat på dessa team)
  • Mål (ställ in kvoter för användare och team)
  • Playbooks (för att ditt team ska kunna följa processer)
  • Enkel inloggning (SSO) och Knowledge Base SSO
  • Webhooks (som skickar information mellan HubSpot och andra plattformar)
  • Ticket-baserade workflows
  • Användarroller (för att hantera stora volymer av användarbehörigheter)
  • Transkribering av samtal (endast engelska)
  • Custom Objects

Service Hub Enterprise passar bra för: Organisationer med ett stort antal supportrepresentanter och chefer som behöver en hög nivå av konfiguration och styrning av processer.

Så vad kommer HubSpot egentligen att kosta?

Priserna som vi har gått igenom är utifrån HubSpot standardprislista. För att få den bästa dealen och spara pengar när du ska investera i HubSpot bör du absolut ta kontakt med en partner som Grown. Vi har erfarenhet att vägleda stora och små företag till rätt licenser och hjälper ofta till att spara stora belopp på rätt val av licenser. Dessutom brukar vi kunna förhandla fram bättre rabatter än när du kontaktar HubSpot direkt.

Rabatterade deals

Den mesta rabatten du kan få är när du köper hela CRM-sviten. Då ingår alla produkter som nämns ovan för den nivå du valt. Köper du hela sviten på en gång brukar HubSpot ofta lämna rabatter upp emot 30-60% jämfört med om du köper de styckvis.

Återigen bör du ta kontakt med oss för att få stöd och vägledning i upphandlingen av rätt HubSpot-licens.

Onboarding

Tänk på att licensen bara är en del av kostnaden. För HubSpot professional är det också obligatoriskt att köpa till en onboarding som hjälper er igång. I denna onboarding går vi steg för steg igenom HubSpot med er och ger er råd och tips för hur ni ska göra för att få ut så mycket som möjligt från systemet.

New call-to-action