Skip to main content

Föreläsningar som utbildar och inspirerar om marknadsföring och försäljning

Magnus Brynestam, grundare av Grown, finns tillgänglig för:

Konferenser

Keynotes eller break out-sessioner i alla storlekar, var som helst i Norden.

Ledningsforum

Som t.ex. styrelsemöten, ledningsmöten, nätverksträffar

Privata sessioner

Inklusive företagsworkshops eller lokala events

 

Poddar & livesändningar

För intervjuer, diskussioner, debatter eller storytelling

Virtuella evenemang

Webinars, virtuella konferenser eller digital utbildning

Utbildningar

Föreläsningar för studenter, yrkeshögskolor, kurser etc.

 

Hur dagens moderna köpare har förändrats och vad vi som företag måste göra åt det.

Idealisk för: Styrelser, företagsledare, ledningsgrupper, marknadschefer, säljchefer, marknadsförare, byråer, innehållsskapare

Längd: 30-90 min. Kan även förlängas till hel- eller halvdagsworkshop.

Mer om föreläsningen:

Studier visar att dagens moderna köpare fattar ca 80% av sina beslut innan de kontaktar en säljare på ett företag.
(Källa: Forrester & Google ZMOT Study)

Det betyder att marknadsavdelningen har större inflytande på den faktiska försäljningen än vad de flesta företag inser. Ändå är marknad det första företag skär ner på i tuffa tider och sälj det man satsar på.

Den här föreläsningen tar upp två fundamentala problem som företag kämpar med idag:

1. Hur kan vi utveckla vår affärsmodell för att matcha förväntningarna från en mer informerad, mindre tålmodig och mer digital kund?

2. Hur kan vi positionera vårt varumärke och vår verksamhet som den mest betrodda rösten i branschen och samtidigt attrahera tillräckligt många kunder för att växa?
Med de här viktiga frågorna i åtanke kommer deltagarna lära sig:

– Hur företag måste utveckla sina sälj- och marknadsteam för att möta förväntningarna från den digitala köparen.

– Vilka specifika typer av innehåll dagens köpare vill se på ett företags webbplats – och hur man effektivt adresserar dessa ämnen för att bygga förtroende.

– Hur kunder begär en mer ”säljarfri” säljupplevelse i de tidiga stadierna av köpresan och hur utbildande innehåll kan revolutionera ett företags säljprocess när det används på rätt sätt.

Föreläsningen grundar sig på den internationellt hyllade affärsfilosofin och bästsäljande boken They Ask, you Answer och fokuserar på förtroende och förändring.

Hur ditt företag kan bli den mest betrodda rösten i en högljudd, upptagen värld

Idealiska målgrupper: Företagsledare, marknadsteam, varumärkesteam, ledningsgrupper.

Längd: 30-60 min

Mer om föreläsningen:

Den digitala eran är i full blom och att vinna förtroende har aldrig varit mer kritiskt. Företag och varumärken kan inte längre förvänta sig att traditionella sälj- eller marknadsföringsmetoder räcker för att vinna kundernas förtroende och intresse.

En av de grundläggande nycklarna för att skapa förtroende hos dagens digitala köpare och konsumenter är att bli den självklara källan för hjälpsam, användbar information.

För att bli den mest betrodda rösten i branschen måste företag vara villiga att:

– Prata om sådant som andra inte pratar om

– Visa sådant som andra inte visar

– Sälja på ett sätt som andra inte säljer

Under den här föreläsningen kommer deltagarna att:

– Upptäcka hur köpbetendet har förändrats och varför det inte längre räcker med att ha ett välkänt varumärke.

– Lära hur transparent och ärligt innehåll kommer bidra till att köpare upptäcker nya varumärken – och därmed lämnar sina gamla favoriter.

– Förstå exakt vad som behöver göras för att bli den mest betrodda rösten i branschen.

Hur säljteam kan överleva och slå nya rekord i en säljarfri värld

Idealiska målgrupper: Säljchefer, säljare, säljteam, marknadsteam.

Längd: 30-90 min

Mer om föreläsningen:

Världen har förändrats för alltid.

Som ett resultat har sälj- och marknadsföringsmetoder som fungerade före pandemin blivit ineffektiva och utdaterade.

Tyvärr har de flesta säljteam inte haft tid att effektivt anpassa sig till den nya virtuella efterfrågan från dagens köpare. De kämpar med teknologin. De kämpar med viljan att vara med på video. De kämpar med att få uppmärksamhet. Och de kämpar med att bibehålla köprocessen mänsklig, personlig och förtroendeskapande.

Samtidigt har marknadsteam blivit tvingade att förstå att dagens köpare vill mötas av en mer ”säljarfri” köpupplevelse. De vill själva bestämma över säljprocessen och dikterar mer över sin egna köpresa.

Med dessa enorma utmaningarna för sälj- och marknadteam är denna föreläsning framtagen som en ögonöppnare.
Deltagarna kan förvänta sig att:

– Förstå hur video kan användas för att bygga förtroende längs hela köpresan.

– Lära sig hur man integrerar innehåll i säljprocessen för att skapa mer kvalificerade köpare samtidigt som man vinner fler affärer.

– Förstå vilka typer av innehåll som hjälper säljteamet mest under säljprocessen.

– Förstå hur man bör förhålla sig till den ”säljarfria” trenden (som fler köpare efterfrågar) utan att skada säljprocessen.

– Lära vilka verktyg dagens köpare vill använda på en webbplats för att känna att de har större kontroll.

Planera ditt event

Hur sälj och marknad kan bilda ett revenueteam för att drastiskt öka försäljningen

Idealiska målgrupper: Företagsledare, marknadsteam, säljteam. För företagsevent rekommenderar vi att såväl sälj, marknad och ledning är med på föreläsningen.

Mer om föreläsningen:

87% av sälj- och marknadschefer anser att ett samarbete mellan deras team är avgörande för affärstillväxt (LinkedIn) – ändå är det ännu fler som säger att det nästan är omöjligt att åstadkomma.

Så hur gör man?

Hur kan du få dina säljteam och marknadsteam att samarbeta sömlöst? Är det genom gemensamma möten? Ska man ha gemensamma mål? En gemensam ledning eller räcker det med en konferens då och då?

Nyckeln är att sälj- och marknadsteamet faktiskt har samma jobb. Att utbilda dina potentiella kunder.

I den här föreläsningen får deltagarna konkreta råd för hur de kan skapa ett effektivt samarbete mellan säljteamet och marknadsteamet genom att bilda ett intäktsteam.

Deltagarna kommer att:

– Förstå varför ett samarbete mellan sälj och marknad är nödvändigt i dagens digitala värld.

– Få ökad förståelse för hur respektiva kompetens och roll bidrar till att bygga förtroende och generera ökad försäljning.

– Få verktyg att använda för sina gemensamma möten inkl agendor, roller och processer.

– Få kunskap om vilka ämnen och vilket innehåll som gör mest nytta för försäljningen och vad man bör börja med.

– Få konkreta råd och tips för hur man skapar en gemensam kultur där marknad och sälj jobbar som ett.

Magnus-Brynestam-VD-Digital-Strateg-Grown

Möt din föreläsare

Magnus Brynestam är en av Sveriges internetpionjärer och är idag en frekvent anlitad coach, föreläsare och och strateg.

Magnus drivs av att skapa insikt och förändring hos publiken. På ett pedagogiskt och inspirerande sätt, med människan i fokus, motiverar han företagsledningar, marknadschefer och säljteam till kloka initiativ och satsningar inom modern digital marknadsföring.

Det var Björn och Benny från ABBA som upptäckte Magnus på 90-talet efter att han skapat en inofficiell hemsida till musikalen Kristina från Duvemåla.

Sedan dess har han anlitats av 400+ företag och varumärken inkl. ABBA, Roxette, Universal Music, Ericsson, Telia, Sandvik och Atlas Copco.

Magnus är idag vd och coach på strategibyrån Grown och har tidigare talat på både privata och publika events bl.a. flertalet gånger på Internet i fokus, Internet Marketing Conference, Hyper Island, Internetdagarna, IMC Executive Training Day, Biblioteket Live m.m.

Planera ditt nästa event

Oavsett om du vill inspirera ditt team, öka kunskapen på en kickoff eller engagera din publik på nästa konferens har vi en föreläsning som passar dig. Fyll i formuläret och planera ditt nästa event med oss.