DEMAND GENERATION
Skapa efterfrågan.
Vårda leads.
Behåll dina kunder.
Ett urval av våra kunder
Vad är Demand Generation?
Demand Generation handlar om att skapa medvetenhet hos dina idealkunder. Det sker genom att dels ta tillvara på den efterfrågan som redan finns för dina produkter och tjänster på marknaden. Men också genom att över tid skapa ny efterfrågan och optimera varje steg i kundresan. Resultatet blir att fler kommer till dig för att prata affärer medans ditt säljteam kan lägga tid på de leads som faktiskt vill ha er hjälp.
SKAPA NY EFTERFRÅGAN
Om inte din målgrupp förstår att de behöver dina tjänster eller produkter – varför ska de då lyssna på dina säljare?
SKAPA VARUMÄRKESKÄNNEDOM
En del av dina idealkunder letar efter lösningar på sina problem. Om du inte finns där för att hjälpa gör dina konkurrenter det.
ATTRAHERA TRAFIK MED KVALITET
Din webbplats är företagets bästa säljare. Med rätt metoder och tänk attraherar vi rätt personer till din sajt.
GENERERA FLER LEADS
Utan tydliga konverteringsvägar eller innehåll som faktiskt driver försäljning kommer ditt säljteam stå utan inkommande leads.
FÅ BÄTTRE LEADS
De bästa leadsen är de som själva vill prata med ditt säljteam. Om det inte finns ett ömsesidigt intresse riskerar du slösa din tid på helt fel leads.
MINSKA KOSTNAD PER NY KUND
Genom att mäta vad det totalt sett kostar att få in en ny kund kan du också optimera din marknadsföring och försäljning för att skapa större lönsamhet.
Så hjälper vi dig att lyckas med demand generation
Din målgrupp vet inte du existerar förrän du börjar hjälpa dem.
Genom att göra dina idealkunder medvetna om att det du kan löser deras problem har du tagit första steget mot att bli en mest betrodda rösten i branschen.
- Idealkunder och buyer personas
- Bloggar och innehållsproduktion
- Sociala Medier
- Sökmotoroptimering
- Account Based Marketing
- Digital annonsering och kampanjer
Oavsett om du ska skapa eller ta tillvara på befintlig efterfrågan behöver du en plan för att omvandla människor till leads.
Omvandla okända besökare till kontakter och gör din webbplats till en leadsgenereringsmaskin.
- Inboundvänlig och intuitiv webbplats
- Konverteringsoptimering
- Prospekteringsverktyg
- Digital annonsering
- Sociala Medier
- Leadsgenereringskampanjer
Dagens beställare och kunder har ett nytt sätt att köpa - därför måste du också ändra ditt sätt att sälja.
Samarbetet sälj, marknad och kundservice är en av de viktigaste delarna för att skapa en bättre kundupplevelse. Det ökar också försäljningen och snabbar på säljcyklerna.
- Sales enablement
- HubSpot CRM Onboarding
- CRM Setup och implememation
- Service Level Agreement SLA
- Prospect Fit Matrix
- Idealkundsprofiler (ICP)
Skapa hållbara relationer och förtjäna respekten från dina kunder så blir de ditt företags egna ambassadörer. Det leter till att du förlänger kundrelationerna, breddar affären och får fler referensuppdrag.
Sälj- och marknadsteamet behöver ta ett gemensamt ansvar för att driva försäljningen, genom att bli ett tajt tillväxtteam, med metoder och verktyg anpassade för dagens köpare.
- Kunskapsbank
- Kundambassadör Strategi
- Relationsmarknadsföring
- Kvalificeringsstrategi
- Kundupplevelse Strategi
Vad säger kunderna?
Se och hör vad Semcon säger om samarbetet med Grown och hur det påverkat deras satsning på inbound marketing.
Not: I filmen nämns Webbstrategerna – vårt företagsnamn innan vi blev Grown.
Christian Borg, Digital Strateg, Semcon
Lär dig mer om Demand generation
Vår blogg är helt tillägnad B2B-marknadsföring och inbound marketing. Vi har både kurser, playbooks, bloggartiklar, videos, mallar och guider som du kan ta del av. Här är några av det senaste innehållet som rör inbound.