Skip to main content

Gör som 5000+ marknadsförare, säljchefer och företagsledare som får vårt nyhetsbrev varannan vecka. Få relevanta och värdefulla tips och insikter som hjälper dig fatta smartare beslut snabbare.

Du funderar på att gå Growns heldagsevent Revenue Day, men kanske undrar du om det verkligen är rätt steg just nu.

  • ”Jag är redan erfaren marknadsförare – är detta rätt för mig?”
  • ”Behöver jag ha ett helt team bakom mig för att få ut något av kursen?”
  • ”Kommer det vara för grundläggande – eller för avancerat?”
  • ”Passar det min bransch?”
  • ”Vad kommer jag se för effekt? ”

Jag förstår dina tankar. Som marknadsförare, säljare eller vd översvämmas du av kurser, trender och teorier. Men det är sällan något som faktiskt går att använda – och framför allt – som får både marknadsförare och säljare att verkligen lyssna.

Det här upplägget är annorlunda.

Låt mig berätta varför:

  1. För det första är det den enda kursen i Sverige som bygger på det bevisade systemet Endless Customers (tidigare They Ask, You Answer). Det är ett system och ramverk som hjälpt tusentals företag, världen över, att driva digital försäljning på riktigt genom att etablera ett effektivt samarbete mellan sälj och marknad, skapa innehåll som köpare verkligen vill ha och att få sälj att använda innehåll i säljprocessen – för att stänga affärer fortare.
  2. För det andra är det en strategi som du äger och som ditt företag kan genomföra utan att sitta i knät på externa byråer.
  3. För det tredje är kursen byggd på den senaste researchen om den moderna digitala B2B-köparen – och hur de fattar beslut idag, i en tid av AI – inte 2015.

Vilka företag passar Revenue Day för?

Kursen är skapad för företag som omsätter mellan 30 miljoner och 1 miljard årligen och vill driva seriös tillväxt med en strategi de kan äga själva. Därmed behöver du ha kapacitet att skapa innehåll, gärna internt, för att lyckas.

Eventet är en bra match om:

  • Dina köpare gör mycket research innan de kontaktar dig, och du behöver synas mer och bygga förtroende tidigare i köpresan.
  • Du har redan, eller är intresserad av, att få ut mer av ditt innehåll
  • Du behöver fler säljmöjligheter, kortare säljcykler och högre win-rate
  • Du vill använda AI för att effektivisera din innehållsproduktion och få ut mer på kortare tid
  • Du vill vara det mest kända, betrodda och rekommenderade företaget på din marknad.

Branscher som med framgång redan tillämpat de strategier, metoder och principer vi kommer lära ut inkluderar industriföretag, försäkringsbolag, techbolag, läkemedelsbolag, professionella tjänster, tillverkning, konsulttjänster, saas-tjänster, mjukvaruutveckling m.m

Du jobbar med marknadsföring eller försäljning inom B2B

Du kanske är marknadschef, ansvarig för försäljning eller så sitter du som ensam marknadsförare på ett B2B-bolag. Oavsett titel är du ansvarig för att ”få in affärer” – men utan full kontroll över hela köpresan.

Den här kursen ger dig verktyg att påverka helheten. Från första kontakt till stängd affär.

Därför är kursen också perfekt att gå tillsammans med dina kollegor. De flesta deltagare väljer att göra just detta.

Vi kommer sitta vid runda bord och det kommer finnas tid för diskussion. Du kommer också få att arbetshäfte att ta med dig hem.

Är Revenue Day rätt för erfarna B2B-marknadsförare?

Även om du jobbat med marknadsföring länge, så innehåller den här kursen mycket nytt för dig.

Vi kommer både jobba med mindset, hur du får ökad buy-in internt och gå igenom praktiska metoder för att implementera strategierna i din verksamhet.

Det betyder att det inte bara handlar om ”hur man gör”. Utan också varför och hur du får det att hända. Något som är särskilt viktigt i den omställning B2B-världens just nu befinner sig där man ser en successiv övergång från Leadsgenerering till Demand Gen – vilket också kräver att sälj och marknad jobbar med effektivt tillsammans än tidigare.

Grown är den enda svenska partnern till Endless Customers och Magnus Brynestam, som är din kursledare, är certifierad coach och workshopledare i ramverket. Därmed vet vi att mycket av innehållet är nytt för svenska företag.

Du vill sluta ”stötta” och börja driva

Många B2B-marknadsförare fastnar i rollen som utförare. Du “levererar innehåll” och “gör kampanjer”, men påverkar inte den verkliga affären.

Här lär du dig hur du skapar innehåll som sälj använder dagligen i sitt arbete, hur ni bygger självhjälps-verktyg för moderna köpare, och hur du positionerar dig som en tillväxtmotor, inte supportfunktion.

Du är inte ute efter mer information – du vill ha resultat

Du har redan gått kurser. Lyssnat på poddar. Sett webinars.
Det är inte mer kunskap du saknar – det är struktur, riktning och stöd i att göra jobbet.

Du behöver inte ha ett team bakom dig

Du kan gå kursen oavsett om du är ensam på marknad eller leder ett team.
Allt är skapat för att du ska kunna agera själv – men med resultat som påverkar hela företaget.

Många tidigare deltagare på våra workshops, utbildningar och föreläsningar använder den nya kunskapen för att bygga buy-in internt, få sälj och marknad att samarbeta och positionera sig själva som strategiska ledare istället för ”utförare”.

Du kan se dagen som en kick-off för dig och ditt team eller som en inspirationsdag för att ta action senare. Oavsett kommer du få nya idéer, nytt mindset och en förnyad syn på hur sälj och marknadsföring kan ser ut när den är integrerad.

En plan för lång tid framöver

Jag ska vara ärlig och säga att listan på idéer att implementera i din verksamhet kommer bli lång. Men du kommer också få hjälp i exakt hur du ska prioritera.

På Revenue Day får du modeller, processer och verktyg som du kommer kunna använda – och bygga vidare på – långt efter kursen är slut.

Varje del du lär dig är tänkt att bli en naturlig del av din GTM-strategi (go-to-market) framöver. Du får med dig:

  • Tydliga ramverk för säljdrivande innehåll, självhjälp och samarbete

  • Mallar och exempel du kan återanvända och anpassa

  • AI-verktyg och prompts du enkelt kan skala upp

  • Struktur för hur du prioriterar, implementerar och följer upp

Allt baserat på bevisade ramverk som redan hjälpt tusentals företag, världen över, att nå de resultat de velat se.

För vem passar det inte?

🚫 Om du söker en utbildning som inte utmanar ditt mindset
🚫 Om ditt företag är helt nystartat utan några inkommande leads
🚫 Om du inte har något ansvar för försäljning, leads eller affärsmål
🚫 Om du inte vill förbättra ditt samarbete mellan sälj och marknad
🚫 Om du, eller dina kollegor, inte har möjlighet att skapa innehåll efteråt

Vad får du ut?

📌 En heldag med inspiration,  konkreta verktyg och motivation
📌 Mallar, Exempel och AI-verktyg – allt du behöver för att ta action
📌 Ett ramverk du kan använda direkt för att skapa säljdrivande marknadsföring
📌 Resultat du kan visa upp för ledning och sälj – inte bara klick och visningar
📌 Exempel på roadmap som du kan anpassa till din egen och få med dig resten av företaget på

Vad händer om du tvekar?

Det är vanligt att vilja “vänta till rätt tillfälle” – men verkligheten är att det aldrig kommer perfekt.
Ju längre du väntar, desto mer tappar du fart, initiativ och påverkan.

Den här kursen är skapad för att du ska kunna börja nu – med det du har.

Det är en slags ”best of” av det vi på Grown lär våra företagskunder att implementera. Ofta under 6-18 månaders tid.

Men i ett nytt mer komprimerat format – helt anpassat för att du ska kunna ta det vidare, på egen hand, internt.

Redo att bli inspirerad?

Då är Revenue Day för dig.

Läs mer & boka din plats här