Du funderar på att gå The Sales & Marketing Revenue Challenge 2025, men kanske undrar du om det verkligen är rätt steg just nu.
- ”Jag är redan erfaren marknadsförare – är detta rätt för mig?”
- ”Behöver jag ha ett helt team bakom mig för att få ut något av kursen?”
- ”Kommer det vara för grundläggande – eller för avancerat?”
- ”Passar det min bransch?”
- ”Vad kommer jag se för effekt? ”
Jag förstår dina tankar. Som marknadsförare översvämmas du av kurser, trender och teorier. Men det är sällan något som faktiskt går att använda – och framför allt – som får både marknadsförare och säljare att verkligen lyssna.
Den här kursen är annorlunda.
Låt mig berätta varför:
- För det första är det den enda kursen i Sverige som bygger på det bevisade systemet Endless Customers (tidigare They Ask, You Answer). Det är ett system och ramverk som hjälpt tusentals företag, världen över, att driva digital försäljning på riktigt genom att etablera ett effektivt samarbete mellan sälj och marknad, skapa innehåll som köpare verkligen vill ha och att få sälj att använda innehåll i säljprocessen – för att stänga affärer fortare.
- För det andra är det en strategi som du äger och som ditt företag kan genomföra utan att sitta i knät på externa byråer.
- För det tredje är kursen byggd på research om den moderna digitala B2B-köparen – och hur de fattar beslut idag, i en tid av AI – inte 2012.
Vilka företag passar Masterclassen för?
Kursen är skapad för företag som omsätter mellan 30 miljoner och 1 miljard årligen och vill driva seriös tillväxt med en strategi de kan äga själva.
Masterclassen är en bra match om:
- Dina köpare gör mycket research innan de kontaktar dig, och du behöver synas mer och bygga förtroende tidigare i köpresan.
- Du har redan, eller är intresserad av, att få ut mer av ditt innehåll
- Du behöver fler säljmöjligheter, kortare säljcykler och högre win-rate
- Du vill använda AI för att effektivisera din innehållsproduktion och få ut mer på kortare tid
- Du vill vara det mest kända, betrodda och rekommenderade företaget på din marknad.
Branscher som med framgång redan tillämpat de strategier, metoder och principer vi kommer lära ut inkluderar industriföretag, försäkringsbolag, techbolag, läkemedelsbolag, professionella tjänster, tillverkning, konsulttjänster, saas-tjänster, mjukvaruutveckling m.m

Du jobbar med marknadsföring eller försäljning inom B2B
Du kanske är marknadschef, ansvarig för försäljning eller så sitter du som ensam marknadsförare på ett B2B-bolag. Oavsett titel är du ansvarig för att ”få in affärer” – men utan full kontroll över hela köpresan.
Den här kursen ger dig verktyg att påverka helheten. Från första kontakt till stängd affär.
Därför är kursen också perfekt att gå tillsammans med en kollega. Din kollega betalar bara 50% av anmälningsavgiften. Och har någon av er VIP-paketet, där det ingår coaching och vägledning bara för er, kan ni alla delta i samma sessioner (upp till 5 pers).
Är Revenue Challenge rätt för erfarna B2B-marknadsförare?
Även om du jobbat med marknadsföring länge, så innehåller den här masterclassen mycket nytt för dig.
Vi kommer både jobba med mindset, hur du får ökad buy-in internt och gå igenom praktiska metoder för att implementera strategierna i din verksamhet.
Det betyder att det inte bara handlar om ”hur man gör”. Utan också varför och hur du får det att hända. Något som är särskilt viktigt i den omställning B2B-världens just nu befinner sig där man ser en successiv övergång från Leadsgenerering till Demand Gen – vilket också kräver att sälj och marknad jobbar med effektivt tillsammans än tidigare.
Grown är den enda svenska partnern till Endless Customers och Magnus Brynestam, som är din kursledare, är certifierad coach och workshopledare i ramverket. Därmed vet vi att mycket av innehållet är nytt för svenska företag.
Du vill sluta ”stötta” och börja driva
Många B2B-marknadsförare fastnar i rollen som utförare. Du “levererar innehåll” och “gör kampanjer”, men påverkar inte den verkliga affären.
Här lär du dig hur du skapar innehåll som sälj använder dagligen i sitt arbete, hur ni bygger självhjälps-verktyg för moderna köpare, och hur du positionerar dig som en tillväxtmotor, inte supportfunktion.
Du är inte ute efter mer information – du vill ha resultat
Du har redan gått kurser. Lyssnat på poddar. Sett webinars.
Det är inte mer kunskap du saknar – det är struktur, riktning och stöd i att göra jobbet.
Kursen består av 6 veckor med livesessioner, korta videolektioner och färdiga mallar. Du får hjälp varje vecka att implementera, prioritera och förbättra – direkt i din egen verklighet.
Du behöver inte ha ett team bakom dig
Du kan gå kursen oavsett om du är ensam på marknad eller leder ett team.
Allt är skapat för att du ska kunna agera själv – men med resultat som påverkar hela företaget.
Många tidigare deltagare på våra workshops, utbildningar och föreläsningar använder den nya kunskapen för att bygga buy-in internt, få sälj och marknad att samarbeta och positionera sig själva som strategiska ledare istället för ”utförare”.
Du behöver inte göra allt på 6 veckor
Jag ska vara ärlig och säga att listan på idéer att implementera i din verksamhet kommer bli lång. Men du kommer också få hjälp i exakt hur du ska prioritera.
The Sales & Marketing Revenue Challenge ger dig modeller, processer och verktyg som du kommer kunna använda – och bygga vidare på – långt efter kursen är slut.
Varje del du lär dig är tänkt att bli en naturlig del av din GTM-strategi (go-to-market) framöver. Du får med dig:
Tydliga ramverk för säljdrivande innehåll, självhjälp och samarbete
Mallar och exempel du kan återanvända och anpassa
AI-verktyg och prompts du enkelt kan skala upp
Struktur för hur du prioriterar, implementerar och följer upp
Allt baserat på bevisade ramverk som redan hjälpt tusentals företag, världen över, att nå de resultat de velat se.
Du behöver alltså inte hinna implementera allt under kursen. Det viktiga är att du får insikten, riktningen och grunden att jobba vidare med – i din egen takt.
För vem passar det inte?
🚫 Om du söker en utbildning som utmanar ditt mindset
🚫 Om du inte har något ansvar för försäljning, leads eller affärsmål
🚫 Om du inte vill förbättra ditt samarbete mellan sälj och marknad
Vad får du ut?
📌 Live-sessioner varje vecka med konkreta verktyg och motivation
📌 Videolektioner, mallar, AI-verktyg – allt du behöver för att ta action
📌 Ett ramverk du kan använda direkt för att skapa säljdrivande marknadsföring
📌 Resultat du kan visa upp för ledning och sälj – inte bara klick och visningar
📌 Exempel på roadmap som du kan anpassa till din egen och få med dig resten av företaget på
Vad händer om du tvekar?
Det är vanligt att vilja “vänta till rätt tillfälle” – men verkligheten är att det aldrig kommer perfekt.
Ju längre du väntar, desto mer tappar du fart, initiativ och påverkan.
Den här kursen är skapad för att du ska kunna börja nu – med det du har.
Det är en slags ”best of” av det vi på Grown lär våra företagskunder att implementera. Ofta under 6-18 månaders tid.
Men i ett nytt mer komprimerat format – helt anpassat för att du ska kunna ta det vidare, på egen hand, internt.
Redo att ta ägarskap över affären?
Då är The Sales & Marketing Revenue Challenge 2025 rätt för dig.



