Med Assignment Selling kommer ditt team lära sig hur ni kan använda innehåll i säljprocessen för att utbilda era köpare och förekomma ev. funderingar och invändningar som kan komma upp. På så sätt flyttar ni affären framåt snabbare, ökar kvaliteten på de leads ni får in och accelererar försäljningen.
Assignment Selling
Lär ditt säljteam att använda innehåll i säljprocessen för att stänga affärer fortare
Vad är Assignment Selling?
Assignment Selling handlar om att dina säljare antar rollen som en lärare. Genom att ge dina prospekts den information de behöver, för att själva kunna läsa på, förstå, och känna sig tryggare med ett val, hjälper du dem att komma närmre ett köpbeslut snabbare.
Ytterst handlar det om att möta funderingar och frågor och undanröja friktion men också att se till att köpupplevelsen är optimerad på ett sätt som gör att köparen känner större kontroll och kan utbilda sig själv även före, och efter eventuella möten.
När Assignment Selling görs som bäst kan säljteamet framgångsrikt sätta utbildande material i händerna på köparna och få dem att se värdet av att konsumera informationen. Det handlar alltså inte bara om vilket innehåll som tas fram utan också hur det presenteras mot kund.
Fördelar med Assignment Selling
För ditt företag kan Assignment Selling leda till:
- Bättre informerade leads
- Effektivare säljmöten
- Snabbare säljprocess
- Mer tid för kvalificerade leads
- Möjlighet att sälja mot fler samtidigt
Dessutom ger det köparen möjlighet att:
- Känna större kontroll
- Kvalificera/diskvalificera sig själva
- Kunna fatta bättre beslut
- Möjlighet att förankra internt utan möten
- Komma framåt snabbare
Mer inspiration, exempel och mallar
Boka ett samtal
Vad du kan förvänta dig: