Skip to main content

Implementera Endless Customers – bygg ett system som driver efterfrågan och affärer.

Är era sälj- och marknadsteam redo för ett beprövat, framtidssäkrat go-to-market-system – anpassat för dagens B2B-köpare – och byggt för AI-eran? Då har ni kommit rätt.

Boka strategisamtal
Endless customers Scorecard

Är det här programmet rätt för er?

Programmet är utformat för B2B-företag som omsätter mellan 30 miljoner och 1 miljard kr årligen och som vill driva tillväxt på riktigt. Därmed är programmet inte heller för alla – utan specifikt för dem som på riktigt vill förnya sin go-to-market-strategi till en modell som teamet själva kan driva och förbättra internt.

Programmet är en bra match för er om:

Ni behöver kvalificerade affärsmöjligheter som är redo att köpa

De flesta företag skapar innehåll för att synas – men inte för att påverka köparnas beslut. Programmet passar er som vill utbilda, bygga förtroende och påverka beslut – både i och utanför säljmöten.

Ni vill att sälj och marknad ska arbeta tätare ihop – och driva intäkter tillsammans

Ni vill använda företagets resurser smartare, minska klyftorna mellan teamen och skapa ett gemensamt fokus på intäkter.

Ni vill bygga ett internt team som driver tillväxt – inte outsourca den

Ni vet att hållbar tillväxt kräver ägarskap och samarbete mellan sälj, marknad och ledning. När kompetensen finns internt blir ni snabbare, mer relevanta och mindre beroende av byråer som inte förstår er affär.

Ni vill bli det mest kända, betrodda och rekommenderade varumärket i er marknad

Ni vet att förtroende inte är ännu en kampanj. Det är en långsiktig strategi. Programmet passar företag som vill bygga förtroende genom ärlighet, transparens och en genuin välja att hjälpa.

Programmet passar företag i de flesta branscher men är särskilt effektivt om era kunder har långa beslutprocesser eller om era köpare består av flera beslutsfattare. Exempel på branscher som är en bra fit: saas- och techföretag, life science, finansiella företag, industriföretag, tjänsteföretag m.m. Hundratals företag världen över har redan implementerat systemet i sina verksamheter. Är du osäker på om detta passa er? Boka in ett strategisamtal så diskuterar vi förutsättningarna och visar dig exempel på hur andra gjort.

Vad ni får

Allt ni behöver för att bygga en stark och effektiv funktion för att skaffa nya kunder – anpassad till hur dagens moderna B2B-köpare faktiskt fattar beslut.

Check (Grown)
Dedikerade coacher och tränare

som vägleder dit varje steg på din Endless Customers-resa.

Check (Grown)
Alignment över hela din organisation

som säkerställer att alla på företaget driver försäljning enligt en och samma strategi

Check (Grown)
Hjälp att bygga ditt team

Hjälp att sätta ihop rätt innehållsteam inkl. content manager och filmare

Check (Grown)
Innehållsträning

Var säker på att allt publicerat innehåll stöder dina affärsmål och driver faktisk försäljning

Check (Grown)
CRM & Marketing Automation-stöd

Så du kan få ut så mycket som möjligt från ditt CRM (ofta men inte begränsat till HubSpot)

Check (Grown)
AI implementering

Hjälp att förbättra datakvalitet, produktivitet och den övergripande köpupplevelsen.

Check (Grown)
Videostrategi och content engine

Inklusive säljande videor för din webbplats, säljprocess, YouTube och sociala medier

Check (Grown)
En säljande webbplats

Optimera din webbplats och implementera självhjälpsverktyg som driver leads som är redo att köpa.

Check (Grown)
Kameraträning för dina experter

För att hjälpa dina säljare, ledare och experter att bli mer komfortabla och engagerande framför kameran.

Check (Grown)
Sales Enablement-träning

Inkl. Assignment Selling och 1:1- video för att vinna affärer snabbare.

Vad ni uppnår

När du genomfört hela programmet, vilket vanligtvis tar 18-24 månader, kommer ditt företag vara positionerat som det mest kända, betrodda och rekommenderade varumärket på din marknad. Du kommer också att uppnå följande:

Bemästra alla principerna i Endless Customers - internt
Få betydligt fler kvalificerade affärsmöjligheter från era marknadsinsatser
Förbättrad och effektiviserad försäljning och affärer som stängs snabbare
Synas närhelst köpare i din målgrupp letar efter det du säljer
Sälj- och marknads team som jobbar som ett förenat Revenue Team
En framtidssäkrad strategi för att skaffa nya kunder

Hur går det till?

Så här ser processen ut steg för steg. Första steget är att du och ditt team ska förstå visionen och hur allt hänger ihop. Därför är det viktigt att du bokar ett strategisamtal med oss för att få en genomgång av ditt nuläge och er potential.

Så kommer du igång med Endless Customers med Grown
1
För att fullt ut lyckas med Endless Customers behöver ditt företag ha rätt mindset. Därför är det viktigt att både ditt marknadsteam, ditt säljteam och din ledningsgrupp får samma bild av vad vi ska åstadkomma. Detta sker oftast innan vi inleder något samarbete.
2
Det första som sedan sker är att vi håller en sk. Alignment Day med hela ditt företag – en slags kickoff där både företagsledare, säljteam, marknadsteam och andra kundnära roller deltar. Syftet är enkelt. Alla ska förstå sin roll i arbetet och förstå vad som behöver ske för att lyckas.
3
I samband med Alignment Day sätter vi också prioriteringarna för de första 90 dagarna – ofta lågt hängande frukter som kommer ge dina team resultat så snabbt som möjligt. Här arbetar vi tätt tillsammans med både workshops, träning och coachning.
4
Varje kvartal hålls en ny planeringsgrunda. Vi använder ett scorecard som gör att vi hela tiden ser var ni befinner er på resan. Er coach och strateg hjälper er att prioritera och sätter nya fokusområden för kommande kvartal så att ni steg för steg kan implementera systemet fullt ut i er verskamhet.
5
Under perioden jobbar era sälj- och marknadsteam tätt tillsammans i ett Revenue Team och får saker att hända på riktigt. Vi har regelbunda coachingsessioner och där vi elimimerar ev hinder och säkerställer att allt går enligt plan.

Alignment Day

Dina första 90 dagar

Fortsatta 90-dagarssprintar

Priser för programmen

Här förklarar vi vad som skiljer de olika programnivåerna åt, vilka faktorer som påverkar priset och hur du väljer rätt paket för ditt företag. Priset baseras på nivån av strategisk vägledning, coaching och stöd du och ditt team behöver samt hur lång tid det tar innan ni helt står på egna ben.

  • Förberedande möte före Alignment Day
  • 3 h Workshop/Träning med hela ditt företag
  • Arbetsböcker för upp till 30 personer
  • Audits för innehåll, webb, teknik och strategi
  • Din första planeringssession (2 h)

Vilken typ av ROI kan vi förvänta oss?

ROI:n av att implementera Endless Customers varierar mellan olika företag – men potentialen är markant.

När du konsekvent producerar innehåll som besvarar dina köpares verkliga frågor och bygger förtroende genom video kommer du att utmärka dig som en auktoritet i din bransch. Försäljningen blir enklare. Köpare är mer utbildade och kvalificerade. Dina genomsnittliga affärer blir större och du spenderar mindre tid på att utbilda för att istället vinna affärer snabbare.

Det första vi brukar fokusera på är aktiviteter som har direkt påverkan på din affär – just för att du så tidigt som möjligt ska känna effekten av att jobba på det sätt som systemet hjälper dig med.  Det innebär att du kan se de första resultaten inom några veckor.

Men det stannar inte där.

Många av företagen vi jobbar med upptäcker att de missar ett stort antal affärsmöjligheter för att de inte syns där köpare letar. Detta förändrats snabbt när du implementerar systemet. Över tid, allt eftersom ditt varumärke blir mer känt och betrott, kommer din pipeline att öka och kostnaden för nya kunder minska.

Du slutar jaga leads som inte är redo att köpa och börjar attrahera köpare som räcker upp handen och vill prata med sälj.

Kan bara marknadsteamet göra detta själva?

Korta svaret är nej.

Även om det är lockande att sätta igång på egen hand så är hela poängen att detta är något som företaget gör tillsammans.

Varför är det viktigt? Jo, för att om ni ska lyckas och nå de resultat som Endless Customers kan ge er – då kommer ni troligtvis behöva rekrytera nya tjänster, fördela om resurser mellan avdelningar, skapa nya interna processer och beteenden m.m. Det är en kulturförändring och transformation vi pratar – inte en ny marknadsföringsstrategi.

Däremot kan de första månaderna just handla om att nå ökat intresse och buy-in internt. Göra insatser som utbildar ledningen och bevisar hur insatserna tydligt ger resultat. Det är också en av våra strategier när vi hjälper våra kunder att komma igång – att snabbt bevisa värdet och tydligt visa resultat.

Så om du funderar på att köra igång: Boka in ett strategisamtal så pratar vi om vad det bästa sättet är att få med hela din organisation så snabbt som möjligt.

Vem är INTE en bra match för programmet?

Programmet är inte en bra match för dig om du vill hålla fast vid gamla metoder där sälj och marknad jobbar helt separerat.

Vi kommer fokusera mycket på att bygga förtroende online. Därför är det heller inte rätt för dig som vill (eller känner att ni måste) följa gamla branschstandarder eller vill undvika att sticka ut. Principerna och taktikerna vi lär ut i kursen är specifikt utformade för att hjälpa dig att göra det andra inte gör när det kommer till att bygga förtroende online.

Om du fortfarande är osäker på om programmet är rätt för dig, maila oss på magnus@grown.se.

Vilka språk och marknader jobbar ni med?

Vi på Grown fokuserar på Norden – men vi har partners över hela världen som också lär ut och tränar Endless Customers däribland USA, Canada, Nederländerna, Schweiz, Österike, Tyskland, Italien, Storbritanien och Australien.

Därför kan vi också erbjuda internationella företag lokal vägledning på lokala språk.

Måste vi byta byrå?

Nej. Du behöver inte byta byrå.

Men ett av huvudsyftena med Endless Customersprogrammet är att du ska slippa byråberoenden och ta hem mer av innehållsproduktionen internt för att på sikt gå mer mot att bli ett medieföretag som kan skapa utbildande och förtroendeskapande innehåll varje dag – till samma eller lägre kostnad som vad du idag lägger på byråer.

Många börjar helt utan sådan kompetens internt. Och då hjälper vi dig igång och skapar innehåll tillsammans under en period. Men efter 6-9 månader bör du överväga att anställa 1-2 heltids innehållsproducenter som kan skala upp din innehållsproduktion.

Vad skiljer They Ask, You Answer mot Endless Customers?

Endless Customers är en vidareutveckling från boken och ramverket They Ask, You Answer och bygger i grunden på samma principer.

Stora skillnaden är att Endless Customers är ett ännu mer bevisat system eftersom det bygger på de insikterna som många som tillämpat They Ask, You Answer redan har gjort. Dessutom används AI i stor utsträckning i Endless Customers både för att öka den interna kapaciteten för innehållsproduktion men också för att accelerera tillväxten.

Vad har Endless Customers med inbound marketing att göra?

På Grown har vi jobbat med inbound marketing och marketing automation i över 15 år. Vi har sett vad som fungerar – men också vad som inte fungerar och framför allt har vi sett hur inbound ofta stannar vid att vara en marknadsstrategi för att generera inkommande leads. Endless Customers tar detta flera steg till genom att se till att hela köpresan, inkl säljprocessen, anpassas efter hur vi som köpare gör research och fattar beslut idag.

Därför väljer vi nu att mer kalla detta Demand Generation eftersom vi både fokuserar på att bygga varumärke genom ökad synlighet och förtroende, konvertera efterfrågan till kvalificerade affärsmöjligheter och förmågan att vinna dessa affärer snabbt och säkert.

Redo att ta kontroll över din tillväxt?

Om du är redo att ta kontroll över din tillväxt, sluta vara beroende av externa byråer och bli det mest kända och betrodda varumärket på din marknad – då är det dags att börja din Endless Customersresa. Boka in ett kostnadsfritt strategisamtal så diskuterar vi vad som är ett bra nästa steg för dig.

Välj en tid för att prata med Magnus