Här samlar vi tips, inspiration och ger expertråd kring hur du får dina B2B-affärer att växa med digital marknadsföring och försäljning.
Filtrera efter ämne, roll eller typ av content:
Digital marknadsföring & försäljning för B2B
Senaste inläggen
Så prioriterar du rätt för din marknadsplan 2022
Digital marknadsplan 2022 för B2B del 1 – sätt rätt budget
Mer kunskap och inspiration
Topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub
6 saker som ger din B2B-marknadsföring större effekt
CRM-system: Vad är det och vilken nytta kan jag ha av det?
Vem riktar sig den här bloggen om digital marknadsföring till?
För att göra det enklare för våra besökare att hitta inspiration och kunskap kring digital marknadsföring för B2B har vi valt att kategorisera bloggen efter vem du är och vilket område du är mest intresserad av.
Fokus ligger på inbound marketing och demand generation och vi strävar efter att rikta de mest konkreta tipsen om digital marknadsföring för medelstora och större B2B-företag.
När vi skriver artiklar riktar vi oss särskilt mot:
- Marknadsteam som ansvar för den digitala marknadsföringen på B2B-företag och därmed för leadsgenereringen eller den strategiska bearbetningen av målkonton och marknaden.
- Content Managers, projektledare och övriga kreativa teamet som ansvarar för innehållsproduktionen som en del i den digitala marknadsföringsstrategin.
- Säljchefer och säljare som hos B2B-företag som ser den digitala marknadsföringen som en del av företagets säljstrategi eller som sitter fast i gamla ineffektiva processer och metoder.
- Affärsområdesansvariga som ser digital marknadsföring som en naturlig del av produkterbjudandet och som vill öka sina affärer hos nya och befintliga kundkonton.
- VDs, CFOs och övriga företagsledningen som vill ta ett strategiskt grepp kring sin tillväxtstrategi genom att linjera digital marknadsföring.