HUBSPOT MARKETING HUB

Plattformen för fullskaliga inbound marketing kampanjer.

Vad är HubSpot Marketing Hub?

HubSpot Marketing Hub är en kraftfull, användarvänlig plattform för Marketing Automation, automatiserad marknadsföring. Med en mängd olika funktioner hjälper den dig att attrahera rätt målgrupp, konvertera fler besökare på hemsidan till kunder och köra fullskaliga inbound marketing-kampanjer.

HubSpot Marketing Hub är perfekt för marknadsteamet. Genom sin skalbarhet och flexibilitet passar det alla behov, från lokala enmansföretag till större internationella bolag.

Vem är det till för?

Vad är det bra för?

Med HubSpot Marketing Hub når du lättare dina marknadsföringsmål genom att:

  • Säkerställa att alla dina kanaler samverkar och att innehållet är samstämmigt.
  • Segmentera dina målgrupper och nå många med innehåll anpassat till varje individ med minimal arbetsinsats.
  • Förenkla marknadsföringsarbetet och frigöra tid genom automatiserade processer.
  • Mäta och spåra resultatet av alla aktiviteter.
  • Testa och optimera marknadsföring över tid.

HubSpot Marketing Hub har allt du behöver för att organisera ditt marknadsteam, följa upp resultatet av ert arbete och omvandla målgrupper till prospekt, leads och kunder.

Några av funktionerna i HubSpot Marketing Hub:

  • Hantera blogg, sociala medier, annonser, med mera.
  • Landningssidor, e-post, marketing automation och ABM.
  • Spårning och rapportering av ROI som visar hur olika kanaler och innehåll bidrar till affärer.
  • Se all insamlad data om varje kontakt i ditt CRM-system och hur de interagerar med ditt innehåll.

Vilka funktioner ingår?

4 olika nivåer att välja mellan

HubSpot Marketing Hub finns i fyra olika nivåer för att passa de olika behoven och förutsättningarna som finns.

Välj mellan följande:

  • Free
  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

Här nedan kan du se vilka funktioner som ingår i varje nivå.

0$/månad

Free

Alla funktionerna ovan med färre begränsningar, plus:

  • Formulär: Lägg till popup-fönster, extern formulärspårning och integrerade formulär.
  • E-postmarknadsföring: Skicka bulk-e-post, använd drag- och släpp-redigeraren och personaliseringstoken.
  • Annonshantering: Anslut annonsnätverk, skapa målgrupper i CRM och spåra resultat.
  • Listsegmentering: Skapa både statiska och aktiva listor utifrån kontakternas egenskaper och hur de uppfyller utvalda kriterier.
  • Livechatt: håll en-till-en-konversationer med besökare i realtid.
  • Konversationsrobotar: Led besökare till användbart innehåll och personliga samtal.
  • Rapporteringspaneler: Få överblick över dina resultat med hjälp av 10 rapporter på instrumentpanelen.
  • Anpassade egenskaper: Koppla specifika datapunkter till erbjudanden, företag och kontakter.
  • Team-e-post: Synkronisera teamets e-postmeddelanden med din inkorg för kundsamtal via e-post, chat, chatbot, Facebook och Messenger.
  • Messenger-integration: Anslut och engagera dig via Facebook Messenger.
Få hjälp att komma igång
50$/månad

Starter

Alla funktionerna ovan med färre begränsningar, plus:

  • Målsidor: Bygg konverteringsvägar med hjälp av drag-och-släpp-redigeraren och användbara mallar.
  • Retargeting: Visa annonser för besökare när de lämnat din webbplats.
  • Flera valutor: Spåra och hantera flera olika valutor.
Få hjälp att komma igång
800$/månad

Professional

Alla funktionerna ovan med färre begränsningar, plus:

  • Telefonsupport: Tillgång till HubSpots supportteam när du behöver hjälp.
  • Blogg och landningssidor: skapa inlägg och innehåll enligt bästa SEO-praxis.
  • SEO och innehållsstrategiverktyg: Följ automatiska rekommendationer för att optimera allt ditt innehåll.
  • Integration med Google sök: se organisk sökdata direkt i din HubSpot-portal.
  • Call to actions: Skapa engagerande knappar och genomför A/B-tester för att optimera dina konverteringsvägar.
  • SSL-certifikat: Se till att ditt innehåll och dina data är säker.
  • Sociala medier: Anslut dina konton, schemalägg inlägg och övervaka resultat.
  • Spårning av konkurrenter: Håll koll på andra i din bransch och jämför ditt resultat med andras genom benchmarking.
  • Underdomäner: Anslut till andra underdomäner och ”hosta” deras innehåll på din HubSpot-plattform.
  • Marketing Automation: Effektivisera e-postmarknadsföring, sociala medier, uppgiftshantering och annonser med hjälp av automatiseringsfunktioner.
  • Integration med Salesforce: Synkronisera kontaktuppgifterna i ditt Salesforce-konto och ditt HubSpot-konto automatiskt.
  • Attributionsrapportering: Se vilka marknadsföringsinsatser som ger bäst resultat.
  • A/B-testning: Testa olika alternativ för text och design av e-post och landningssidor.
  • Video hosting: ”Hosta” och bädda in videor på webbsidor och mät utfallet.
  • Team: Organisera och led dina team och följ upp resultatet på lagnivå.
  • Anpassade rapporter: Anpassa rapporter på dina instrumentpaneler efter dina specifika behov.
  • Regelstyrd segmentering: segmentera målgrupper baserat på hur deras beteende uppfyller kriterierna du satt upp.
  • Kampanjrapportering: Gruppera innehåll i kampanjer och följ deras resultat.
  • Filtrerad analysdata: Lägg till filter för att fokusera på den data du behöver för specifika insatser.
  • Beräknade egenskaper: Skapa anpassade ekvationer som använder kvantitativ data – till exempel antal sidbesök – för att tilldela kontakter egenskaper, bland annat för att kvalificera kontakter.
  • Webbplatsanalys: Analysera specifika mätvärden för trafiken till din webbplats.
  • Anpassade layouter: skapa layouter som matchas mot kontakternas historik.
Få hjälp att komma igång
3200$/månad

Enterprise

Allt av ovan, plus:

  • Hierarkiska team: Organisera dina användare efter region, team och flera andra sätt.
  • Adaptiv testning: Automatisera din A/B-testning för att optimera webbsidans prestanda.
  • Användarroller: Tillåt rätt behörighet för varje användare.
  • Enkel inloggning: Förbättra säkerheten och tillåt bekväm inloggning med Single sign-on.
  • Anpassade, händelsestyrda rapporter: välj vad som ska hända om besökarna på din webbplats gör vissa saker och få rapporter om det.
  • Händelsestyrd segmentering: Skapa kontaktlistor baserade på vad de gör på nätet och leverera innehåll till kontakterna i de olika listorna.
  • Prediktiv lead scoring: Automatisera tilldelningen av poäng och rangordning av kontakter baserat på olika faktorer, till exempel som A, B och C-kunder.
  • CMS-medlemskap: Skapa smarta listor för att begränsa åtkomst till HubSpot-innehåll.
  • Revenue attribution: Beräkna hur mycket olika team och insatser har bidragit till affärsvärdet.
Få hjälp att komma igång

Lär dig mer om HubSpot