Skip to main content

[NYHET] Videopodden B2B-spaningen finns nu tillgänglig på Youtube & Spotify. Nya avsnitt varje tisdag!

Lyssna nu

HUBSPOT CRM

Alla delar i HubSpot utgår från dess hjärta: HubSpot CRM.

Vad är HubSpot CRM?

flywheel hubspot

CRM är inte bara ett säljverktyg. CRM är strategier, metoder och verktyg som hjälper företag att organisera och sköta sina kundrelationer på ett effektivt sätt. Precis som det heter: Customer Relationship Management.

HubSpot är en plattform med en uppsättning verktyg för att göra just detta, och har blivit framröstad som världens bästa CRM flera år i rad. Med HubSpot CRM får du ett molnbaserat verktyg för att hantera företagets försäljning, marknadsföring och kundtjänst i en och samma plattform.

CRM-delen är HubSpots hjärta. Det spårar och samlar in data om vad varje företag och individ gör genom hela inköpsprocessen. Kort sagt viktig information om alla affärskontakter på ett ställe, åtkomlig för alla som behöver den.

HubSpots CRM-plattform är skalbar och passar alla behov och företag, från lokala enmansföretag till stora, internationella bolag. Ett nav för alla medarbetare som behöver tillgång till kunddata, från marknadsförare, säljare och ekonomer till produktledning och servicepersonal.

Vem är det till för?

Vad är det bra för?

HubSpot CRM hjälper dig nå dina affärsmål genom att:

  • Ge varje team – från marknadsföring och försäljning till leverans och kundservice – tillgång till den information om kunden det behöver, när de behöver den.
  • Öka effektiviteten, minskar risken för fel och förenkla samarbetet genom att alla har tillgång till samma information i realtid.
  • Effektivisera arbetsprocesser och automatisera eller eliminera onödigt arbete.
  • Korta ned försäljningscyklerna och Time-to-Money.
  • Hålla kontakten med fler prospekt genom så kallad leads nurturing.
  • Koppla ihop din finansiella data med affärsdata om kunder och prospekt och säkerställa att den är korrekt och säker.
  • Göra det lätt att skapa tillförlitliga prognoser och rapporter som skapar kundinsikt.

HubSpot CRM är lätt att använda, anpassa för alla team och är sömlöst integrerat med dina andra system.

Dessutom slipper du månadsavgiften de flesta konkurrerande system tar ut. HubSpot CRM är nämligen helt gratis.

CRM-delen, HubSpots centrala del, innehåller allt du behöver för att organisera, spåra och vårda dina relationer med leads och kunder.

Några av funktionerna i HubSpot CRM:

  • Se och hantera dina sälj-KPI:er i realtid via rapporter och visuella instrumentpaneler (dashboards).
  • Håll koll på din ”pipeline” och alla affärer ditt säljteam jobbar på.
  • Detaljerad historik för varje person på företag ni arbetar med, med all kommunikation och allt de gjort på din hemsida.
  • Obegränsat antal användare.
  • Obegränsad datalagring.
  • 1 000 000 kontakter och företag utan tidsgräns.

Vilka funktioner ingår?

Hur hjälper det era olika funktioner och team?

HubSpot gör livet lättare för alla som arbetar med era prospekt och kunder:

  • Säljchefer slipper uppdatera säljrapporter manuellt eller undra över senaste säljstatus.
  • Säljare kan säga farväl till krångliga spreadsheet och tidkrävande småuppgifter – sälj mer, arbeta mindre.
  • Marknadsförare får verktyg för epost-marknadsföring och leadsgenerering som hjälper dem driva fler prospekt och affärer.
  • Kundserviceteam kan enkelt samordna sin kommunikation och fokusera på kunden.
  • Operations Manager ökar produktiviteten och kan följa upp och rapportera alla KPI:er genom integrerade tredjepartsapplikationer.
  • Göra det lätt att skapa tillförlitliga prognoser och rapporter som skapar kundinsikt.

Om du har skaffat HubSpot CRM kan du enkelt koppla på ett antal grupper med mer avancerade verktyg, så kallade hubs, som fungerar sömlöst med varandra.

Alla ”hubbar” använder HubSpot CRM där all kunddata lagras.

De 5 delarna som kan kopplas till HubSpot CRM:

HubSpot Marketing Hub

Öka din trafik och konvertera fler besökare med verktyg som landningssidor, automation, analys och mycket mer.

Populära funktioner:

  • Leadsgenerering
  • Marketing Automation
  • Analys
Lär känna HubSpot Marketing Hub

HubSpot Sales Hub

Effektivisera dina säljinsatser och få djupare insikter om dina prospekts, automatisera uppgifterna du vill slippa och stäng fler affärer snabbare.

Populära funktioner:

  • Emailspårning
  • Mötesbokning
  • Offerter
Lär känna HubSpot Sales Hub

HubSpot Service Hub

Behåll nöjda kunder genom att skapa en positiv kundupplevelse och förvandla dem till ambassadörer för ditt företag.

Populära funktioner:

  • Ärendehantering
  • Kundfeedback
  • Kunskapsbank
Lär känna HubSpot Service Hub

HubSpot Operations Hub

Verktyg för löpande verksamhet som synkar dina appar, håller din kunddata i god ordning och automatiserar processer så att dina system och team arbetar bättre tillsammans.

Populära funktioner:

  • Datasynkning
  • Programmerbar automatisering
  • Automatiserad datakvalitet
Lär känna HubSpot Operations Hub

HubSpot CMS Hub

Content Management-verktyg för marknadsförare, kraftfullt för utvecklare och ger kunderna en personanpassad, säker upplevelse.

Populära funktioner:

  • Drag-och-släpp-redigerare
  • SEO-rekommendationer
  • Olika tema för din webbplats
Lär känna HubSpot CMS Hub