Skip to main content

[NYHET] Videopodden B2B-spaningen finns nu tillgänglig på Youtube & Spotify. Nya avsnitt varje tisdag!

Lyssna nu

HUBSPOT SERVICE HUB

Allt du behöver för att glädja dina kunder med service i världsklass.

Vad är HubSpot Service Hub?

Det blir allt vanligare att företag automatiserar delar av sin kundtjänst, och HubSpot Service Hub är en uppsättning verktyg som möjliggör just detta. Genom att koppla den till HubSpot CRM samlar du all data och kommunikation med kunderna i ett och samma verktyg och kan ge kunderna service som bygger kundnöjdhet och lojalitet.

HubSpot Servic Hub är optimerat för kundtjänst och supportteam. Det är skalbart och kan anpassas till de flesta behov och företag, från lokala enmansföretag till stora, internationella bolag.

Vem är det till för?

Vad är det bra för?

Med HubSpot Service Hub effektiviserar du verksamheten och förbättrar din service och dina kundrelationer genom att:

  • Minimera väntetid
  • Minska behovet av att anställa fler när ni växer
  • Minimera risken för manuella fel – ”den mänskliga faktorn”
  • Frigöra tid för personalen som de kan använda till att hjälpa sina kunder

HubSpots andra kostnadsfria hubar ger dig gratis tillgång till en uppsättning verktyg som gör det möjligt att ge utmärkt kundservice, t ex live chat, conversational bots, meeting scheduling, messenger integration.

HubSpot Service Hub finns i fyra olika nivåer:

  • Free
  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

Här nedan kan du se vilka funktioner som ingår i varje nivå.

Vilka funktioner ingår?

0$

Free

Den kostnadsfria varianten har en mängd fantastiska funktioner:

  • Ärendehantering: Logga kundärenden, skapa ”ticket” och utse ansvariga inom ditt supportteam.
  • Email och chat: Koppla epost till kontakter och få notifikationer i realtid.
  • Ticketbotar: Skapar ”tickets” och skickar dem till rätt plats automatiskt.
  • Samtal: Spela in och logga samtal automatiskt genom IP-telefoni i HubSpot (samma funktion som i Sales Hub).
  • Rapporter om avslutade kundärenden: Mät ditt serviceteams resultat på volym, svarstid och andra kategorier.
  • Individuella produktivitetsrapporter: Få rapporter om varje persons svarstid och produktivitet.
50$/månad

Starter

Alla funktionerna ovan med färre begränsningar, plus:

  • E-postschemaläggning: Skapa e-postmeddelanden som skickas vid förbestämda tidpunkter, samma som i Sales Hub Starter.
  • SDK för telefoni: Integera en VoIP-tjänst (IP-telefoni) med kontakthistoriken.
  • Samtalsfördelning: inkommande samtal kopplas automatiskt till rätt person i säljteamet baserat på de regler du satt upp.
Få hjälp att komma igång
400$/månad

Professional

Alla funktionerna ovan med färre begränsningar, plus:

  • Kunskapsbank: skapa hjälp-artiklar baserade på vanliga frågor till ditt supportteam.
  • 1:1 videoproduktion och hosting: skapa hjälpvideos för kunder som sen kan användas i email, tickets och kunskapsartiklar.
  • NPS-undersökningar: samla feedback för att mäta hur många kunder som är dina ”ambassadörer” och hur fler kan bli det.
  • Kunderfarenhets-undersökningar: be kunder om feedback på en utvald del av din produkt eller tjänst.
  • Kundsupport-undersökningar: be kunder om feedback på din service.
  • Kundrapporter: få kundens perspektiv på vad de tycker om den totala kundupplevelsen.
  • Ticketstatus, routing och automatisering: automatisera manuellt arbete, som att lägga upp uppgifter, hantera tickets och följa upp kundärenden.
  • Teams: se till att rätt personer har rätt access.
  • Instrumentpanel: all kundfeedback samlad på ett ställe för att kunna mäta och övervaka servicesteamets resultat.
  • Integration med Salesforce: Synkronisera kontaktuppgifterna i ditt Salesforce-konto och ditt HubSpot-konto automatiskt.
  • Telefonsupport: Tillgång till HubSpots supportteam när du behöver hjälp.
  • Kösekvenser: skicka personanpassade email till många kunder på ett effektivt sätt.
  • Regelstyrd segmentering: segmentera målgrupper baserat på hur deras beteende uppfyller kriterierna du satt upp.
  • Automatiserad kundservice: minska behovet av manuella uppgifter som att skiva email.
  • Inspelad kundanpassning: matcha ihop serviceärenden med din serviceprocess.
  • Integration med Slack: Skapa uppgifter och få meddelanden via Slack.
Få hjälp att komma igång
1200$/månad

Enterprise

Allt av ovan, plus:

  • Playbooks: ett centralt bibliotek med verktyg och resurser som ditt team kan använda.
  • Samtalstranskribering: Få en utskrift av allt som sägs i ett servicesamtal.
  • Användarroller: ge rätt personer rätt access.
  • Enkel inloggning: Förbättra säkerheten och tillåt bekväm inloggning med Single sign-on.
  • Webhooks: låt din HubSpot arbeta sömlöst med andra webbappar.
  • Mål: sätt upp benchmarks, mät din service och utvärdera den mot tydliga mål.
  • Hierarkiska team: Organisera dina användares access till HubSpot Service Hub på flera olika nivåer.
Få hjälp att komma igång

Lär dig mer om HubSpot