Föreläsningar & workshops för sälj, marknad och ledning
Ge ditt team och dina medarbetare den strategi och kompetens de behöver för att ta sin B2B-marknadsföring till nya höjder. Vi på Grown håller en mängd föreläsningar inom B2B-marknadsföring och digital försäljning och skapar också anpassade workshops efter behov.
SKAPA EN INBOUNDKULTUR I DITT FÖRETAG
Hur den digitala köparen har förändrats och vad ditt företag måste göra åt det
Den här workshopen vänder sig till hela företaget och skapar en helt ny förståelse för er digitala sälj- och marknadsstrategi hos både sälj, marknad och företagsledning.
Från Lead Gen till Demand Gen
Allt fler B2B-företag går från att generera leads till att skapa långsiktig efterfrågan. Men vad innebär det egentligen och hur gör man? I den här workshopen går vi igenom de stora skillnaderna i strategierna gällande mindset, mätvärden och utförande så att du kan påbörja din resa så snabbt och smidigt som möjligt.
Så kombinerar du Inbound Marketing och ABM
Hur attraherar man kvalificerade leads från en specifik målgrupp? Jo, genom att kombinera det bästa från Inbound Marketing och Account Based Marketing och få en hybridstrategi med det bästa från två världar. I den här workshopen går vi igenom de viktiga steg du behöver följa för att nå dina idealkunder med rätt budskap i rätt kanaler.
Har du frågor om våra föreläsningar och workshops?
Vi på Grown anpassar gärna våra föreläsningar utifrån era utmaningar och behov. Kontakta Lisa via lisa@grown.se för mer information eller gör en intresseanmälan här.
Så jobbar sälj och marknad bättre tillsammans
Hur väl fungerar samarbetet mellan sälj och marknad i din organisation? I den här workshopen skapar vi en gemensam strategi som tar sälj och marknad närmare varandra. Du får med dig processer och metoder för hur ni kan utveckla ert samarbete och tillsammans identifierar vi vilket innehåll du ska ta fram för att driva faktiskt försäljning.
KPI:er & mätvärden för B2B
Fokuserar ni på rätt KPI:er och mätvärden? I den här workshopen går vi igenom de mest relevanta KPI:erna framgångsrika B2B-företag använder sig av idag och hur du gör för att implementera dem i din verksamhet. Du får både kort- och långsiktiga KPI:er att arbeta med och förslag på hur du visar sälj och ledning att marknad bidrar till företagets försäljning.
Så skapar du buyer personas för B2B
Hur gör man för att kartlägga sina målgrupper och förstå deras utmaningar och problem? Står du inför en content marketing-satsning är den här workshopen för dig. Tillsammans djupdyker vi i dina kunder och tar fram ämnen som är relevanta för dem längs hela köpresan. Du får även tillgång till våra verktyg och mallar att använda i ditt fortsatta personasarbete.
Content Marketing: Skapa innehåll som driver affärer
Nyckeln inom Content Marketing är att prata om rätt saker, till rätt personer. I den här workshopen kommer vi att gå igenom de ämnen som flyttar varje köpbeslut framåt – oavsett bransch. Du kommer att få med dig insikter och nya sätt att tänka kring att skapa riktigt säljdrivande innehåll (och som både kunder och säljare kommer att älska!).
Accelerera din försäljning med Sales Enablement
En bra Sales Enablement-strategi ger dig snabbare sälj, fler stängda affärer, nöjdare kunder och ett sälj- och marknadsteam som jobbar tillsammans. Men vad är det och hur gör man? Den här workshopen kommer att ge dig verktygen och processerna du behöver för att lägga grunden till en ny typ av säljkultur.
ABM: Vad det är och hur du kommer igång
Account Based Marketing är en B2B-strategi där sälj och marknad jobbar tillsammans för att nå specifika företag och konton. I den här workshopen går vi igenom hur du definierar dina viktigaste målkonton, hur du kategoriserar dina kunder och hur du skapar innehåll som engagerar potentiella köpare.