Vad är They Ask, You Answer?
They Ask, You Answer är ett revolutionerande affärsramverk som hjälper tusentals företag världen över att nå resultaten de vill se från inbound marketing.
Om dina prospekts ställer frågor behöver du besvara dem, öppet och ärligt, på din webbplats. Det är härifrån namnet på ramverket kommer: They Ask, You Answer.
När vi skiftar fokus från att enbart generera leads till att faktiskt hjälpa kunderna att köpa händer det saker:
- Du bygger förtroende hos din målgrupp
- Sållar bort dåliga matchningar
- Gör köpresan smidigare
They Ask, You Answer lär dig att skapa rätt innehåll, både i skriven form och video, och att organisera det så att det är enkelt att konsumera och använda i säljprocessen för att stänga fler affärer snabbare och maximera din ROI.
Om du implementerar det här ramverket i din verksamhet kommer du se en dramatisk ökning av trafik, fler (och bättre) leads och en hållbar affärstillväxt.
Du kontrollerar själv din försäljning och marknadsföring
och är inte längre beroende av en extern byrå för att ta fram ditt innehåll.
Dina sälj- och marknadsteam når sin fulla potential
och jobbar som ett enat team med fokus på att driva affärer – tillsammans.
Din marknadsföring genererar äntligen mer försäljning
allteftersom du attraherar mer trafik och fler kvalificerade leads.
Se grundaren Marcus Sheridan själv berätta vad They Ask, You Answer är
Ledningens syn på marknads arbete
Företagsledningen ser vanligtvis marknads arbete som en utgift man kan skära ner på i tuffare tider. Sälj däremot likställs med en satsning på intäkter och är prioriterat om företaget ska växa.
Därför är det en hög prioritet inom They Ask, You Answer att säkerställa att din företagsledning fullt ut förstår den strategiska betydelsen av marknadsföring i dagens digitala kunddrivna värld.
Det är särskilt viktigt eftersom marknadsteamets arbete idag kan påverka köpbesluten långt innan säljarna kommer in i bilden.
Inom They Ask, You Answer ser därför marknadsteamet säljteamet som sin primära kund och skapar innehåll anpassat efter säljprocessen.
Det gör att både sälj och ledning snabbare ser resultat från inbound marketing och kan budgetera marknadsinsatserna därefter.
Lägga ut på byrå vs bygga team internt
Den traditionella bilden är att företag anlitar inbound marketing-byråer eller frilansare för att skapa innehållet åt dem. Tyvärr resulterar detta ofta irrelevant innehåll som visserligen kan driva trafik, men som saknar ordentlig sakkunskap för att bygga verkligt förtroende.
Att outsourca blir också dyrare i längden vilket resulterar i mindre innehåll för pengarna. Något som ofta bromsar företag från att lyckas och nå resultaten de vill se med inbound.
Företag som tillämpar They Ask, You Answer förstår att innehåll alltid kommer att behövas och att du behöver ha möljigheten att skapa och publicera innehåll och videor i den takt du själv bestämmer – inte vad som står i ditt byråavtal.
Din byrå bör stötta detta tänk – inte motverka det. På så sätt kan ditt företag ta ägarskap över er egen marknadsföring och bygga upp en marknadsfunktion som ger er fullständig kontroll över ert innehåll.
Bort med silotänket
Även om marknadsteamet jobbar med inbound marketing och driver trafik och leads ändrar ofta inte säljteamet sitt sätt att sälja. De blir istället frustrerade över att att marknad levererar leads som inte är redo att köpa.
Detta resulterar i långa säljcykler, få stängda affärer och bortkastad tid. Med tiden riskerar intresset för inbound att minska och säljarna återgår till sina tidigare metoder.
Inom They Ask, You Answer hjälper marknad säljteamet att skapa strategiskt innehåll som köpguider, bloggartiklar och videor för att möta köparnas förväntningar på information och möta eventuella invändningar innan de dyker upp.
Detta skapar förtroende tidigare i köpresan, utbildar köparna och förkortar säljcyklerna avsevärt.
Förtroende – den verkliga valutan för alla företag
Dagens köpare har svårt att hitta värdefulla, opartiska och hjälpsamma svar på sina funderingar. Istället känner de allt mer att företag döljer något för dem.
Detta gör det inte enklare för säljarna, snarare tvärtom, vilket leder till att säljarna upplever motstånd redan från start.
Det är svårt att få till möten och ännu svårare att få avslut.
Företag som strävar efter att vara den bästa utbildaren i branschen kommer i slutändan vara branschens mest betrodda röst.
När dina köpare kan göra sin research på egen hand, eller med hjälp av dina säljare, uppnår du betydligt kortare säljcykler, effektivare möten och ett nöjdare säljteam.
Boken som tagit hela världen med storm
They Ask, You Answer bygger på den boken med samma namn och som sålts i över 150 000 exemplar världen över. Boken är skriven av Marcus Sheridan som 2008 höll på att förlora sin verksamhet men hittade ett sätt att vända det med hjälp av innehåll som besvarar frågorna, funderingarna och oron hans potentiella kunder hade. Det är en revolutionerande vinkling på inkommande försäljning, content marketing och dagens digitala köpare.
Från boken har det sedan utvecklats ett fullskaligt affärsramverk som hjälpt tusentals företag världen över att nå resultaten de vill se från inbound marketing.
Grown hjälper dig implmentera They Ask, You Answer i din verksamhet
Grown är certifierade coacher i They Ask, You Answer och kan hjälpa dig implementera ramverket, steg för steg, i din verksamhet.
Även om filosofin bakom ramverket är enkel kommer själva implementationen med en del utmaningar.
Med coaching och vägledning från Grown hjälper vi dig att snabbt se resultat och undvika vanliga misstag.
Vi är den enda certifierade byrån i Sverige och våra coacher är personligt tränade av Marcus Sheridan och hans team för att hjälpa svenska företag att bemästra They Ask, You Answer.
När ditt företag har implementerat They Ask, You Answer kommer du att ha all kompetens, erfarenhet och talanger som du behöver för att attrahera bra kunder och få din affär att växa – utan att sitta i knät på en extern byrå.
Din coach kommer leda dig hela vägen från där du står idag tills du fullt ut bemästrar ramverket och är den mest betrodda rösten inom ditt område.
Är They Ask, You Answer rätt för mitt företag?
Ladda ner vår köpguide där du kan läsa allt om vad du kan förvänta dig när du tar hjälp av Grown att implementera They Ask, You Answer i din verksamhet.
Börja läsa They Ask, You Answer helt gratis
They Ask, You Answer har hjälpt tusentals företag världen över att förändra sitt sätt att möta den digitala köparen. nu är det din tur. Ladda ner och läs det första kapitlet av Marcus Sheridans hyllade bok här.
Därför fungerar They Ask, You Answer
Enkelhet
10 enkla koncept som fungerar för varje bransch och som kan hanteras av ditt företag.
Förtroende
Genom att öppet svara på dina kunders frågor kommer du att ses som den mest betrodda och auktoritära rösten i din bransch.
Samarbete
Dina marknads- och säljinsatser kommer att förenas, med gemensamma mål och målsättningar.
Utbildning
Att använda rätt innehåll i säljprocessen ger dig kunder som är en bättre match och som är redo att köpa.
De 10 kärnfrågorna i They Ask, You Answer
The Big 5
The Big 5 är de fem ämnena som flyttar affären framåt i alla branscher.
Genom att öppet och ärligt adressera dessa ämnen i ditt text- och videoinnehåll minskar du friktionen i köpresan och bygger förtroende hos dina köpare.
1.Kostnad/pris
2.Problem
3.Jämförelser
4.Recensioner
5.Bästa valet
Assignment Selling
Använd innehåll effektivt i säljprocessen för att få bättre utbildade köpare.
Publicera inte bara innehållet på din webbplats – låt ditt säljteam dela relevant innehåll direkt till köparen.
Är inte köparen villig att läsa innehållet är det troligtvis inte heller en tillräckligt intresserad kund.
Vänta inte på resultaten – få dem direkt.
Intern innehållshantering
Ett välutbildat internt innehållsteam är snabbare, billigare och bättre anpassat för din organisations behov.
Innehåll är själen i ditt företag. Det är svårt för externa byråer att återspegla dina kärnvärden och expertis.
Outsourcing innebär begränsningar i kapacitet och kostar oftast betydligt mer än en insourcad lösning.
Med en intern content manager kan du accelerera, förnya, anpassa och driva contentprocessen framåt.
Intäktsteam
Kombinera marknads- och säljmänniskor I ett enda team och förenas kring det som verkligen betyder något: Att generera intäkter.
Träffas regelbundet för att driva affärer tillsammans.
Dela information, brainstorma och lös problem och utmaningar.
Informera säljare om nytt innehåll och hur de kan använda det.
Informera marknad om säljutmaningar och vilka frågor som diskuteras.
The Selling 7
De sju typerna av videor som hjälper din kund att bygga en relation med ditt varumärke innan de kontaktar en säljare.
70% av köpare tittar på en video innan de gör ett köp och spenderar 80% mer tid på en webbplats med video än en utan.
Landningssidevideor
- Kundresevideor
- Medarbetare/team
- 80% videor (vanligaste frågorna)
- Matchingsvideo för produkt/tjänst
- Videor om kostnad och pris
- Video som förklarar påståenden
Självbetjänings-verktyg
Gör det enklare att köpa från dig med chat, mötesbokning och andra upplevelser som inte kräver kontakt.
Köpare vill äga så mycket av sin resa som möjligt på nätet, utan att att behöva prata med någon från sälj.
De vill att upplevelsen av att utforska möjliga lösningar och förstår deras alternativ ska vara personlig, enkel och snabb.
Gör det möjligt för köparen att själv göra saker på webbplatsen istället för att kontakta sälj.
Användning av martech & CRM
Använd martech fullt ut för att förstå era köpare bättre med gemensamt focus på att generera intäkter.
Ge dina säljare den information de behöver om potentiella kunder och deras konsumtion av innehåll så att de kan ha mer effektiva säljsamtal.
Spåra avkastningen på inbound marketing och förstå hur ditt innehåll används (eller inte används) för att avsluta affärer och generera intäkter.
Lär ledningen att regebundet använda CRM-plattformar (som HubSpot) för att se värdet av marknads arbete.
Utbildnings- och kunskapscenter
Ditt innehåll måste vara välorganiserat och lätt att hitta på din webbplats så att besökare snabbt kan komma åt det de letar efter.
Lyft fram innehållet och visa för besökaren att de kommit till rätt plats för att lära sig.
Skapa ett utbildningscenter där du samlar artiklar, videor, webinars, premiuminnehåll m.m. och gör det enkelt att sortera efter ämne.
Se hur besökarna stannar längre på din webbplats och att säljdialogerna blir mer kvalificerade.
Virtuell försäljning
I den digital affärsvärlden behöver ditt företag använda 1:1-video – oavsett vad dina säljare tycker om det.
Ökat radikalt sedan 2020.
Bara 20% av B2B-köpare vill att traditionell, personlig försäljning ska komma tillbaka.
Investera i virtuell säljträning och lär er avsluta affärer i den digitala värld.
Linjera sälj, marknad och ledning
Förena hela ditt företag runt gemensamma mål och strategi så att kan du kan ersätta frustration med teamwork.
Långsiktig framgång kräver samarbete mellan teamen.
Det handlar om kulturskifte – inte bara marknadsföring.
Få gemensam förståelse för hur köparen har förändrats och vad det innebär för ditt företag.
Boka ett samtal
Vad du kan förvänta dig: