Resultat och berättelser från verkligheten
Vi har genom åren hjälpt hundratals företag att nå ordentliga resultat genom sin digitala marknadsföring och försäljning. Här lyfter vi fram några av våra kunder och deras berättelser.
Atlas Copco
Semcon
TietoEvry
Stratsys
Beans in Cup
MTRX
Hydac
Svenskt Tenn
Roxtec
Microsoft
Ericsson
Sandvik
Antrop
Bjurfors
Assa Abloy
Smartoptics
Meta Bytes
CFI Group
Ramen Valves
Klinger
Universal Music
Aller Förlag
Polar Music International
Advenica
SoftwareONE
Implema
They Ask, You Answer workshop och coaching
Se och hör några av våra kunder berätta om sin coaching- och workshopupplevelser
Atlas Copco
Coaching, strategi och utbildning hjälpte Atlas Copco närmre framtidens kunder
Genom coaching, skräddarsydda processer och träning hjälpte vi Atlas Copco att utveckla sin strategi inom Account Based Marketing och Demand Generation i syfte att etablera sig inom en helt ny industri.
Tack vare insatserna kunde Atlas Copco se hög synlighet och en ökad medvetenhet hos exakt rätt beslutsfattare för vad Atlas Copcos produkter kan göra för den prioriterade målgruppen.
Arbetet innefattade djupgående målgruppsanalyser genomförda i workshopformat samt strategier och produktion av kampanj- och videomaterial.
En digital kundupplevelse i världsklass och en enorm ökning av kvalificerade leads
För att matcha dagens digitala köpresor utvecklades en ny webbplats baserad på en genomtänkt UX-strategi, vilket Grown skapat tillsammans med TietoEvry.
Med hjälp av HubSpot kan Bjurfors bättre följa den digitala kundresan vilket har hjälpt oss att stadigt öka trafiken och konverteringen på webbplatsen.
Grown har också bidragit med kunskap och vägledning för Bjurfors ledningsgrupp och organisation kring dagens digitala utmaningar.
“Grown har varit viktiga för oss i att vara relevanta mot ledningsgruppen. Genom samarbetet har vi lyckats bevisa försäljning via våra digitala kanaler.”
Christian Borg, digital strateg Semcon
Sökmotoroptimering som värnar om varumärket
Genom strategisk rådgivning och coaching inom SEO har Svenskt Tenn fått tydlig ökad trafik till sin populära e-handelssatsning. Genom att alltid sätta kunden i centrum och värna om stiftelsens långa historia har vi lyckats kombinera premuimkänsla med ökad trafik i en nisch med mycket hög konkurrens.
Så fick Smartoptics 35x fler leads med inbound marketing och HubSpot
”Grown har hjälpt oss mot ett mer strategiskt förhållningssätt när det kommer till digital marknadsföring och försäljning. Våra mål har gott och väl överträffats.”
Anette Engman, Marketing, Smartoptics
2.5 x mer trafik & 5x fler kvalificerade leads
Ett nytt helhetsgrepp om den digitala närvaron i kombination med en skräddarsydd strategi för företags digitala marknadsföring och försäljning har hjälpt Implema att bättre möta den digitala köparen och att attrahera de bästa medarbetarna.
Fokus på prioriterade insatser som ny webbplats, SEO, linjering av sälj- och marknadsteam samt strategi och produktoin av innehåll har bidragit till enorma resultat.
Nu kan de framtidssäkra fler kunders affärer med intelligent digitalisering som partner inom ERP och affärssystem.
Inbound marketing förstärker lokal närvaro för SoftwareONE
För att stärka den lokala närvaron och varumärket i Sverige görs en satsning på inbound marketing med en svensk webbplats som ny grund att stå på. Med sökordsoptimerat innehåll, optimering för konvertering och innehåll i sociala medier hjälper vi företaget att snabbare uppnå större synlighet på den lokala marknaden.
300% mer trafik och stor ökning av kvalificerade leads
Med löpande coaching och strategisk rådgivning har Grown hjälpt cybersäkerhetföretaget Advenica att få mer trafik, fler och bättre leads.
Arbetet har både bestått av workshops och regelbunden coaching för företagets sälj- och marknadsteam där vi hjälper teamet att steg för steg bygga förtroende i en mycket aktuell bransch.
“Grown är en proaktiv partner. De har ett genuint synsätt och är enkla att jobba med. Vi är tacksamma att de hela tiden har fokus på resultat.”
Hans Karlsson, vd Absorbest
16x mer trafik till webbplatsen med inbound marketing
Med löpande strategisk rådgivning och coachng har Grown hjälpt medtechföretaget Absorbest att bättre möta dagens digitala köpare. Arbetet har ökat efterfrågan på företagets innovativa produkter under varumärket DryMax både direkt mot kund och via partners.
Boka ett samtal
Vad du kan förvänta dig: