Skip to main content

Om kursen

Plats: Stockholm, Göteborg, Online
Deltagare: 12
Pris: 9 900 kr exkl. moms
Längd: Heldag: 8.30-16.30
Kursledare: Magnus Brynestam

Datum

Vi har inte fastställt några datum för denna kurs ännu men vi kommer att göra det snart! Fyll i formuläret nedan så meddelar vi dig så fort de publiceras.

B2B-köparen har förändrats radikalt de senaste åren. För att sluta slösa tid och pengar på metoder som inte fungerar behöver företag förändra sitt sätt att sälja till hur dagens kunder vill köpa. I den här kursen visar vi hur.

Det här är vår grundkurs i modern digital B2B-marknadsföring och är till för dig som vill fokusera på sälj- och marknadsaktiviteter som faktiskt genererar intäkter på dagens digitala, kunddrivna marknad.

Studier visar att dagens B2B-köpare fattar ca 80% av sina beslut innan de kontaktar en säljare på ett företag. Samtidigt menar 75% av B2B-köpare att de föredrar en köpupplevelse helt utan kontakt med en säljare (Forrester/Gartner).

Vad betyder detta egentligen för B2B-företag och hur ska man bäst bemöta dessa utmaningarna?

I den här kursen får du djupare kunskap om vad du behöver göra för att matcha förväntningarna från en mer informerad, mindre tålmodig och mer digital kund.

Du kommer att lära dig:

  • Hur ditt företag kan driva mer trafik, få bättre leads och mer försäljning genom att fokusera på de mest intäktsdrivande sälj- och marknadsaktiviteterna.
  • Hur ditt företag kan utveckla sina sälj- och marknadsteam för att möta förväntningarna från den digitala köparen.
  • Vilka specifika typer av innehåll dagens köpare vill se på ett företags webbplats
  • Hur utbildande innehåll kan revolutionera ditt företags säljprocess när det används på rätt sätt.

Program

08.30-9.00 Gemensam frukost
9.00-9.15 Incheckning

09.15-10.45 Den digitala B2B-köparen
10.45-11.00 Paus

11.15-12.30 Så skapar du säljdrivande innehåll (Text+Video)

13.30-14.45 Så använder du innehåll effektivt i säljprocessen
14.45-15.00 Paus

15.00-16.30 Hur du bygger ett framgångsrikt intäktsteam

Programmet är preliminärt. Varje del innehåller en föreläsningsdel kombinerat med tid för diskussioner och uppgifter individuellt eller i grupp.

 

Vem bör gå kursen?

Marknadsförare, säljare, säljchefer, företagsledare, innehållsproducenter.

Linjera dina sälj- och marknadsteam

Vill du skräddarsy en kurs för ditt företag?

Självklart kan vi skräddarsy en kurs, workshop eller föreläsning utifrån era utmaningar, förutsättningar och behov. Upplägget anpassar vi då tillsammans för att möta era önskemål och vad ni vill få ut.

Vi tar gärna emot era önskemål gällande innehåll, längd och plats. Ni får alltid en skräddarsydd offert som berättar mer om hur en utbildning, workshop eller föreläsning kan se ut.

Kontakta oss