Skip to main content

[NYHET] Videopodden B2B-spaningen finns nu tillgänglig på Youtube & Spotify. Nya avsnitt varje tisdag!

Lyssna nu

Hur du linjerar dina sälj- och marknadsteam och bildar ett framgångsrikt intäktsteam

Om kursen

Plats: Stockholm, Göteborg, Online
Deltagare: 16
Pris: 7 500 kr exkl. moms
Längd: Heldag: 8.30-16.30
Kursledare: Magnus Brynestam

Datum

Vi har inte fastställt några datum för denna kurs ännu men vi kommer att göra det snart! Fyll i formuläret nedan så meddelar vi dig så fort de publiceras.

87% av sälj- och marknadschefer anser att ett samarbete mellan deras team är avgörande för affärstillväxt. Ändå är det så få som lyckas. Den här kursen visar dig hur du gör.

Den här kursen är första steget mot att slå ihop dina sälj- och marknadsteam till ett väl fungerande intäktsteam.

I dagens digitala köpresor är det viktigare än någonsin att sälj och marknad samarbetar. Ändå tycker de flesta företag detta är oerhört komplicerat. Utan rätt mindset, strategi och verktyg riskerar de flesta samarbetena att fallera.

I den här kursen lägger vi grunden för varför smarketing, ett fungerande samarbete mellan sälj och marknad är nödvändigt genom att förtydliga vad deras gemensamma uppgift är.

Du kommer att lära dig:

  • Hur du skapar ett framgångsrikt intäktsteam
  • Hur du skapar samsyn kring hur sälj och marknad kan driva intäkter tillsammans
  • Mötesstruktur, agendor och kommunikation som driver resultat
  • Vilket innehåll ni bör prioritera för att se snabba resultat
  • Hur säljteamet kan använda innehåll i säljprocessen för att stänga affärer fortare

Program

08.30-9.00 Gemensam frukost
9.00-9.15 Incheckning

09.15-10.45 Sälj och marknads uppgift i de digitala köpresorna
10.45-11.00 Paus

11.15-12.30 En introduktion till säljdrivande innehåll

13.30-14.45 Så skapar du ett framgångsrikt intäktsteam
14.45-15.00 Paus

15.00-16.30 Så använder du innehåll effektivt i säljprocessen

Programmet är preliminärt. Varje del innehåller en föreläsningsdel kombinerat med tid för diskussioner och uppgifter individuellt eller i grupp.

 

Vem bör gå kursen?

Säljare, säljchefer, marknadsförare, innehållsproducenter på B2B- och B2C-företag.

Linjera dina sälj- och marknadsteam

Vill du skräddarsy en kurs för ditt företag?

Självklart kan vi skräddarsy en kurs, workshop eller föreläsning utifrån era utmaningar, förutsättningar och behov. Upplägget anpassar vi då tillsammans för att möta era önskemål och vad ni vill få ut.

Vi tar gärna emot era önskemål gällande innehåll, längd och plats. Ni får alltid en skräddarsydd offert som berättar mer om hur en utbildning, workshop eller föreläsning kan se ut.

Kontakta oss