SÄLJCHEFER & SÄLJTEAM
Det nya sättet att köpa kräver nya sätt att sälja.
Köparen lägger allt mindre tid med säljare inför ett köpbeslut.
Dagens mängd av information i digitala kanaler, och det stora utbudet av möjliga lösningar på ett problem, har gjort det svårare för B2B-köpare att ta ett köpbeslut, när flera involverade beslutsfattare själva genomför research inför ett inköp. Samtidigt har säljare en minskad möjlighet att möta köparna och påverka deras beslut, eftersom researchen görs på egen hand. Faktum är att köpare inom B2B som överväger ett köp spenderar så lite som mellan 5-17% av sin tid till samtal med en potentiell leverantör.
Därför är det viktigare än någonsin för B2B-företag att möta den digitala efterfrågan, och lära sig hantera de metoder och strategier som möjliggör det att påverka även den del av köpresan som köparna gör själva.
Viktiga områden för att driva och optimera din digitala försäljning
Fyll din pipeline - med rätt leads
Har du en tom pipeline eller låg kvalitet på dina leads så behöver du göra en förändring.
För att få en rejäl ökning av antalet stängda affärer krävs ett kontinuerligt inflöde av högkvalitativa leads – köpare som matchar era idealkunder och som visar en tydlig köpsignal.
Verktyg som ger dig en tydlig bild av potentiella affärer på väg in, och vilka aktiviteter som påverkar ditt resultat mest, hjälper dig också att nå dina mål.
Vårda relationer och bygg förtroende
Genom att skapa innehåll som hjälper och guidar dina köpare genom köpresan bygger du upp ett förtroende för ditt företag inför kontakten med dig och effektiviserar dina säljprocesser.
Med verktyg som automatiserar viss kommunikation kan du förse dina köpare med rätt information vid rätt tid, utan att det tar tid och fokus från din egen bearbetning.
Metoder och verktyg för lead nurturing hjälper dig att guida dina leads genom hela köpresan och etablera en relation med dem – även med de som tar lång tid att påverka.
Skapa ett gemensamt tillväxtteam
Säljteamet och marknadsteamet har samma huvuduppgift – att driva försäljning.
Att tillsammans skapa innehåll som bygger på viktiga insikter kring köparens utmaningar, och att ta fram material som stöttar säljteamet i sin säljprocess kommer att ge stora effekter på affärerna.
För att uppnå bästa resultat behöver ni arbeta som ett tajt tillxätteam med gemensamma mål och metoder.
Så ger vi dig metoderna och verktygen att lyckas
VI BLIR EN DEL AV DITT TEAM
Vi ger dig och ditt team de verktyg och metoder som vi själva vet fungerar.
COACHING & TRÄNING
Vi kombinerar coachning och utbildning med praktiskt resursstöd för att snabbare få resultat.
STRATEGI & PLANERING
Löpande rådgivning och strategi och tydliga mål för att mäta våra gemensamma framsteg.
Utvalt innehåll för säljchefer och säljteam
Få expertråd, exempel från verkligheten och innehåll som hjälper dig att ta din digitala strategi, försäljning och marknadsföring till nästa nivå.