SÄLJCHEFER & SÄLJTEAM

Det nya sättet att köpa kräver nya sätt att sälja.

Vi hjälper dig och ditt säljteam att anpassa er efter hur dagens beslutsfattare gör affärer online. Det gör vi genom att lära ut de strategier och metoder som vi vet ger bästa resultat för er B2B-försäljning – från att skapa efterfrågan till att utveckla era befintliga kunder.

Köparen lägger allt mindre tid med säljare inför ett köpbeslut.

Dagens mängd av information i digitala kanaler, och det stora utbudet av möjliga lösningar på ett problem, har gjort det svårare för B2B-köpare att ta ett köpbeslut, när flera involverade beslutsfattare själva genomför research inför ett inköp. Samtidigt har säljare en minskad möjlighet att möta köparna och påverka deras beslut, eftersom researchen görs på egen hand. Faktum är att köpare inom B2B som överväger ett köp spenderar så lite som mellan 5-17% av sin tid till samtal med en potentiell leverantör.

Därför är det viktigare än någonsin för B2B-företag att möta den digitala efterfrågan, och lära sig hantera de metoder och strategier som möjliggör det att påverka även den del av köpresan som köparna gör själva.

Gartner Säljare

Viktiga områden för att driva och optimera din digitala försäljning

Fyll din pipeline - med rätt leads

Har du en tom pipeline eller låg kvalitet på dina leads så behöver du göra en förändring.

För att få en rejäl ökning av antalet stängda affärer krävs ett kontinuerligt inflöde av högkvalitativa leads – köpare som matchar era idealkunder och som visar en tydlig köpsignal.

Verktyg som ger dig en tydlig bild av potentiella affärer på väg in, och vilka aktiviteter som påverkar ditt resultat mest, hjälper dig också att nå dina mål.

Vårda relationer och bygg förtroende

Genom att skapa innehåll som hjälper och guidar dina köpare genom köpresan bygger du upp ett förtroende för ditt företag inför kontakten med dig och effektiviserar dina säljprocesser.

Med verktyg som automatiserar viss kommunikation kan du förse dina köpare med rätt information vid rätt tid, utan att det tar tid och fokus från din egen bearbetning.

Metoder och verktyg för lead nurturing hjälper dig att guida dina leads genom hela köpresan och etablera en relation med dem – även med de som tar lång tid att påverka.

Skapa ett gemensamt tillväxtteam

Säljteamet och marknadsteamet har samma huvuduppgift – att driva försäljning.

Att tillsammans skapa innehåll som bygger på viktiga insikter kring köparens utmaningar, och att ta fram material som stöttar säljteamet i sin säljprocess kommer att ge stora effekter på affärerna.

För att uppnå bästa resultat behöver ni arbeta som ett tajt tillxätteam med gemensamma mål och metoder.

Så ger vi dig metoderna och verktygen att lyckas

VI BLIR EN DEL AV DITT TEAM

Vi ger dig och ditt team de verktyg och metoder som vi själva vet fungerar.

COACHING & TRÄNING

Vi kombinerar coachning och utbildning med praktiskt resursstöd för att snabbare få resultat.

STRATEGI & PLANERING

Löpande rådgivning och strategi och tydliga mål för att mäta våra gemensamma framsteg.

Utvalt innehåll för säljchefer och säljteam

Få expertråd, exempel från verkligheten och innehåll som hjälper dig att ta din digitala strategi, försäljning och marknadsföring till nästa nivå.

Sales Enablement

Hur du boostar din B2B-försäljning genom att hjälpa dina köpare

Dagens köpare gör majoriteten av sin köpresa själva. Det innebär att du som säljare inom B2B har nya utmaningar för att påverka ditt resultat och nå upp till din budget. Men genom att ställa om din säljstrategi kommer du att effektivisera dina säljcykler och dessutom…
För ledningsgruppen

Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar

Du driver fler besökare till din webbplats och du får in fler leads än någonsin. Trots det så ifrågasätter ledningen vad dina marknadsföringsaktiviteter faktiskt genererar för försäljning. Rätt KPI:er och mätvärden är nödvändiga för att kunna mäta och bevisa hur din marknadsföring hänger ihop med…
Inbound marketing

Så skapar du bättre leads

Ta dina potentiella kunder till nästa steg, från prospekt till ambassadör för ditt varumärke. I den här artikeln beskriver vi olika typer av leads och de steg som en kontakt går igenom inom inbound marketing.
FLER ARTIKLAR, DOKUMENT & MALLAR

Låt oss växa tillsammans

Fyll i dina kontaktuppgifter för att boka ett första 30 min onlinemöte med vårt team