Inboundworkshop
Boka din egna Alignment Day™
Är du redo att skapa en inboundkultur i din organisation?
Öka förståelsen internt för hur den digitala köparen har förändrats och vad det innebär för ert företag. Den här workshopen skapar entusiasm kring inbound marketing och får din företagsledning och dina sälj- och marknadsteam att jobba bättre tillsammans för att driva mer intäkter.
Studier visar att dagens köpare fattar 80% av sina beslut innan de kontaktar en säljare på ett företag.
För att framgångsrikt lyckas möta den digitala moderna köparen behöver sälj och marknad jobba tätare tillsammans än någonsin tidigare.
Med en gemensam workshop om hur en inboundkultur skapas, enas sälj, marknad och ledning kring filosofin, strategin och metodiken. De hör samma ord, samma uppmaningar och de bakomliggande orsakerna, samtidigt.
Ledningen kommer att förstå vad som krävs för att lyckas och varför det måste prioriteras.
Säljteamet kommer att lära sig hur bra innehåll hjälper dem att sälja mer på kortare tid och inse vikten av hjälpa marknadsteamet att skapa innehåll som hjälper era kunder att köpa.
Deltagarna kommer att förstå hur köparna har förändrats och hur det påverkar ditt företag – inte minst om workshopen hålls av någon utanför företaget.
Ta reda på om denna workshop är rätt för dig och ditt företag genom att ladda ner vår workshopguide.
Få hela ditt företag att följa samma fundamentala mindset och strategi.
Enas om vilket innehåll du bör skapa för att driva försäljning digitalt.
Eliminera silotänket mellan sälj och marknad.
Hur går en inboundworkshop till?
Grown hjälper dig förstå hur dagens köpare har förändrats hur de bäst utbildar sig själv, och vad allt det innebär för din sälj- och marknadsstrategi.
Vilket resultat kan jag förvänta mig?
Efter den här workshopen kommer varje person i ditt företag att fullt ut förstå och köpa in på:
Hur den digitala köparen påverkar din försäljning och marknadsföring och varför samverkan mellan teamen är viktigt.
Vad dagens köpare förväntar sig att se och möta under en digital säljprocess.
Hur sälj och marknad kan jobba effektivt tillsammans för att bygga en väl fungerande innehållsdriven strategi.
Vilken typ av innehåll och videor som påverkar köpbesluten och vilka ämnen du bör adressera först.
Hur innehåll framgångsrikt kan användas i säljprocessen.
Vilka steg du behöver ta internt för att bygga en framgångsrik sälj- och marknadsfunktion.
Vad säger kunderna?
Se och hör vad Cornelia Broqvist, marknadschef på Carasent, säger om att investera i en inboundworkshop och vilken inverkan det fått för företagets inboundarbete.
Workshopen om den digitala köparen med fokus på vilka frågor som kunden egentligen ställer gjorde att säljarna direkt kom igång med att delge varandra vilka frågor man fått. Vi fick snabbt bra underlag till nya contentidéer.
Vem bör delta i workshopen?
Vi håller ofta den här workshopen på plats hos ditt företag som en del av en kickoff eller stormöte eftersom workshopen är till för att skapa förståelse och förändring i hela företaget.
Om det inte är möjligt rekommenderar vi att minst följande deltagare ska medverka:
Hela ditt säljteam inklusive säljchef och säljare.
Marknadsteamet
Hela din ledningsgrupp inkl. vd, cfo etc.
Ditt företags ämnesexperter
Alla andra som är involverade i att genera intäkter och att skapa innehåll.
Hur ser agendan ut?
Vår inboundsworkshop består av 2-3 block fördelat på en strategisk, en operativ och en anpassad del som kan justeras efter behov men tar avstamp i några av principerna som kommer hjälpa sälj- och marknad att jobba bättre tillsammans. Workshopen kan göras både kortare och längre.
Fysisk workshop på plats hos er eller hyrd lokal
Detta är endast ett exempel på agenda. Innan du bokar in en workshop för ditt företag kommer vi diskutera dina mål och göra eventuella justeringar
utifrån det.
8:30 – 9:00 Frukost
9:00 – 9:15 Förväntningar på workshopen
9:15 – 10:45 Del 1: Den digitala köparen
10:45 – 11:00 Paus
11:00 – 12:30 Del 2: The Big 5 (Innehåll)
12:30 – 13:30 Lunch
13:30 – 15:00 Del 3: Assignment Selling (Använd innehåll i sälj)
15:00 – 15:30 Paus
15:30 – 17:00 Återkoppling med ledningen
Digital workshop
För digitala workshops rekommenderar vi att vi delar upp den i två 3-timmars sessioner fördelat över två dagar inom samma vecka (t.ex. tisdag och onsdag). På så sätt håller vi fokus och behåller energin.
Dag 1
9:00 – 9:15 Förväntningar på workshopen
9:15 – 10:45 Del 1: Den digitala köparen
10:45 – 11:00 Paus
11:00 – 12:30 Del 2: The Big 5
Dag 2
9:00 – 9:15 Check-in
9:15 – 10:45 Del 3: The Selling 7
10:45 – 11:00 Paus
11:00 – 12:30 Återkoppling med ledningen
Vad kostar workshopen?
Workshopen i exemplet innebär en engångsinvestering på 45 000 kr + moms.
Anpassningar av workshopen kan innebära justeringar uppåt eller nedåt.
Workshopen går utmärkt att komplettera med coaching där vi löpande stöttar era team att implementera lärdomarna.
För fysiska workshops tillkommer en fast resekostnad på 5000 kr + moms inom Sverige.
Redo att linjera dina sälj- och marknadsteam? Låt oss prata.
1. Boka ett första samtal
En certifierad rådgivare från Grown kommer lyssna på dina mål och utmaningar och identifiera ev. friktion i ditt företag. Vi vill förstå din vision och hjälpa dig komma dit. Därefter tar vi fram ett anpassat förslag som vi presenterar för dig.
2. Planera din workshop
Ev. träffas vi igen och går igenom upplägget med ytterligare personer på ditt företag. När du är nöjd med upplägget sätter vi ett datum som passar. Du kommer att få förberedande information som du kan skicka ut till alla deltagare före workshopen.
3. Få resultaten du väntat på
En workshop är början på en spännande resa. Inom veckor kommer du se och känna av förändringar i ditt företag och på dina säljresultat. Du kommer ha verktygen du behöver för att börja generera bättre leads och bli den mest betrodda rösten i din bransch.
Boka ett samtal
Vad du kan förvänta dig: