Skip to main content

Grown Academy

Fria resurser för att hjälpa dig lyckas med digital marknadsföring och försäljning för inbound marketing och de allt mer kundcentrerade köpresorna.

Trendrapporten B2B-spaningen 2023

20+ oberoende experter har uttalat sig om vilka trenderna är för B2B-marknadsförare och B2B-säljare 2023.

Läs hela rapporten här.

Senaste inläggen

content brainstorm
Content Manager

Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
Revenue Team - Intäktsteam
Content Manager

Vad är ett inäktsteam (Revenue Team)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 

Mer kunskap och inspiration

sales enablement innehåll i mobil
För ledningsgruppen

Vad är Sales Enablement?

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
b2b försäljning
För ledningsgruppen

Så har COVID-19 förändrat B2B-försäljning för alltid

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
inbound marketing workshop
Content Manager

Det här innehåller en Inbound Culture Workshop

Inbound marketing är mer än bara en marknadsstrategi, Med workshopen bygger vi upp gemensamma mål och en ökad förståelse hos såväl marknad som sälj, och ledningsgrupp.
inbound marketing som ditt säljteam älskar
För ledningsgruppen

Hur du skapar säljdrivande innehåll som säljteamet älskar

Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.
Digital-marknadsplan-2022-del-2-Grown
Inbound marketing

Så prioriterar du rätt för din marknadsplan 2023

Att prioritera rätt bland alla möjliga aktiviteter och initiativ är viktigare än någonsin. Här delar vi med oss av några viktiga delar som du bör ta hänsyn till när du ska prioritera dina marknadsaktiviteter för 2023.
Digital-marknadsplan-B2B-2022-del-1-Grown
Inbound marketing
Digital marknadsplan 2023 för B2B del 1 – sätt rätt budget
5-favoriter-hubspot-marketing-hub
HubSpot
Topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub
crm system
CRM
CRM-system: Vad är det och vilken nytta kan jag ha av det?
5-orsaker-till-att-inbound-marketing-misslyckas
Inbound marketing
5 orsaker till att din inbound marketing inte fungerar.
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden
Content Manager
Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd
HubSpot
Schrems II och Privacy Shield – vad innebär domen för företag som använder HubSpot?
inbound hubspot alterantiv
Hemsidor
Hur du bygger en inboundplattform utan att använda HubSpot
Olika-typer-av-formular
Inbound marketing
Formulär på webbplatsen – så får du dem att skapa konverteringar
lead - så kvalificerar du dina leads
Inbound marketing
Så får du fler och bättre B2B-leads
HubSpot
Grown utsedd till Platinum-partner till världsledande HubSpot
Kvinna som visar ett bra kundcase
Content Manager
Så skapar du kundcase som bygger förtroende hos dina köpare
Den-perfekta-inbound-webbplatsen
Hemsidor
Anpassa din webbplats för att stötta dina kunders köpresor
pain points - bilkö
Content Manager
Så identifierar du dina kunders pain points
b2b-forsaljning
Sales Enablement
Hur du boostar din B2B-försäljning genom att hjälpa dina köpare
SEO- att synas på Google.
SEO
Så får du din hemsida att synas på Google
marketing automation systems software
Hemsidor
Alternativ till HubSpot – så väljer du rätt marketing automation system
HubSpot forms
HubSpot
HubSpot-formulär som ger dig konvertering
inbound marketing innehållsideer
Content Manager
5 innehållsidéer som driver försäljning
inbound marketing strategi - undvik fallgropar
För ledningsgruppen
Så undviker du fallgroparna med inbound marketing
b2b marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi
marknadsteam-b2b-forsaljning
För ledningsgruppen
Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?
innehållsmarknadsföring
Content Manager
3 anledningar att din innehållsmarknadsföring inte fungerar (och hur du fixar det)
Egenföretagare B2B Inbound marketing
Content Manager
Så tar du fram innehållsidéer för din inbound marketing
content manager visar innehåll för ämnesexpert på balkong
Content Manager
Varför du behöver en content manager i ditt marknadsteam
Kvinna på cafe räknar på vad inbound marketing kostar
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
Content marketing
Köpprocessen steg för steg – så formar du din marknadsföring efter kundresan
storytelling inom inbound marketing
Content Manager
Därför ska du använda storytelling i din marknadsföring
Betald media
Så planerar du ett lyckat webinar – checklista
b2b marknadsföring, b2b-marknadsföring, marknadsföring för business to business
För ledningsgruppen
B2B-marknadsföring – fördelarna med Inbound Marketing för B2B-företag
seo - sökmotoroptimering - inbound marketing
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
KPIer-b2b-inbound-marketing
För ledningsgruppen
10 KPI:er alla marknadsförare bör kunna
hubspot crm tjej titta på ipad
Content Manager
33+ Hubspotfunktioner du inte vill vara utan
content marketing strategi - kvinna arbetar hemma med barn
Content Manager
5 tips som hjälper dig igång med content marketing

Vem riktar sig den här bloggen om digital marknadsföring till?

För att göra det enklare för våra besökare att hitta inspiration och kunskap kring digital marknadsföring för B2B har vi valt att kategorisera bloggen efter vem du är och vilket område du är mest intresserad av.

Fokus ligger på inbound marketing och demand generation och vi strävar efter att rikta de mest konkreta tipsen om digital marknadsföring för medelstora och större B2B-företag.

När vi skriver artiklar riktar vi oss särskilt mot:

  • Marknadsteam som ansvar för den digitala marknadsföringen på B2B-företag och därmed för leadsgenereringen eller den strategiska bearbetningen av målkonton och marknaden.
  • Content Managers, projektledare och övriga kreativa teamet som ansvarar för innehållsproduktionen som en del i den digitala marknadsföringsstrategin.
  • Säljchefer och säljare som hos B2B-företag som ser den digitala marknadsföringen som en del av företagets säljstrategi eller som sitter fast i gamla ineffektiva processer och metoder.
  • Affärsområdesansvariga som ser digital marknadsföring som en naturlig del av produkterbjudandet och som vill öka sina affärer hos nya och befintliga kundkonton.
  • VDs, CFOs och övriga företagsledningen som vill ta ett strategiskt grepp kring sin tillväxtstrategi genom att linjera digital marknadsföring.