Digital marknadsföring & försäljning för B2B

Här samlar vi tips, inspiration och ger expertråd kring hur du får dina B2B-affärer att växa med digital marknadsföring och försäljning.

Senaste inläggen

HubSpot

Topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub

Det finns idag enormt många verktyg som vi digitala marknadsförare kan använda i vårt arbete för att hantera alla våra marknadsaktiviteter. Här går vi igenom topp 5 funktioner i HubSpot Marketing Hub som är guld värda för oss marknadsförare.

Mer kunskap och inspiration

CRM

CRM-system: Vad är det och vilken nytta kan jag ha av det?

Moderna CRM-system, som t.ex. HubSpot CRM, registrerar automatiskt alla interaktioner som sker mellan inlagda kontakter och ditt företag i era kanaler – exempelvis i chattkonversationer, mejl, telefonsamtal, sociala medier med mera. Du kan se i detalj vilka webbsidor kontakten har besökt, hur den hittade till…
Inbound marketing

5 orsaker till att din inbound marketing inte fungerar.

Har du satsat på inbound marketing men blivit besviken på resultatet och tänker att inbound inte fungerar för ditt företag? Innan du bestämmer dig för att ge upp - se över de här fem vanliga misstagen.
Content Manager

Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd

Att skapa innehåll för sociala medier och att publicera inlägg är inte hela jobbet, för därefter följer något som är minst lika viktigt –att nå ut med innehållet till målgruppen. Det spelar ju nämligen ingen roll hur bra innehåll du har om nästan ingen ser det.…
HubSpot

Schrems II och Privacy Shield – vad innebär domen för företag som använder HubSpot?

Sedan EU-domstolen införde nya regler för överföring av personuppgifter mellan EU och USA har ett stort antal europeiska företag blivit anmälda. Många undrar nu om de måste sluta använda amerikanskägda tjänster som Google Analytics och Facebook i sin verksamhet – men när det kommer till…
Hemsidor

Hur du bygger en inboundplattform utan att använda HubSpot

Trots att HubSpot idag är det ledande systemet för inbound marketing är det inte säkert det passar för alla företag eller för alla plånböcker. Det går att sätta ihop sin egen plattform med hjälp av de många onlineverktyg som finns idag. En del är gratis.…
Inbound marketing
Formulär på webbplatsen – så får du dem att skapa konverteringar
Inbound marketing
Så skapar du bättre leads
HubSpot
Grown utsedd till Platinum-partner till världsledande HubSpot
Content Manager
Så skapar du kundcase som bygger förtroende hos dina köpare
Hemsidor
Anpassa din webbplats för att stötta dina kunders köpresor
Content Manager
Så identifierar du dina kunders pain points
Sales Enablement
Hur du boostar din B2B-försäljning genom att hjälpa dina köpare
SEO
Så får du din hemsida att synas på Google
Hemsidor
Alternativ till HubSpot – så väljer du rätt marketing automation system
HubSpot
HubSpot-formulär som ger dig konvertering
Content Manager
5 innehållsidéer som driver försäljning
För ledningsgruppen
Så undviker du fallgroparna med inbound marketing
För ledningsgruppen
Därför behöver B2B-företag ändra sin marknads- och säljstrategi
För ledningsgruppen
Vilken inverkan har marknadsteamet på b2b-försäljningen?
Content Manager
3 anledningar att din innehållsmarknadsföring inte fungerar (och hur du fixar det)
Content Manager
Så tar du fram innehållsidéer för din inbound marketing
Content Manager
Varför du behöver en content manager i ditt marknadsteam
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
Content marketing
Köpprocessen steg för steg – så formar du din marknadsföring efter kundresan
Content Manager
Därför ska du använda storytelling i din marknadsföring
Betald media
Så planerar du ett lyckat webinar – checklista
För ledningsgruppen
B2B-marknadsföring – fördelarna med Inbound Marketing för B2B-företag
För ledningsgruppen
Hur räknar man ut ROI av marknadsföring?
För ledningsgruppen
Vad är KPI? – 6 KPI:er som ledningen älskar
Content Manager
33+ Hubspotfunktioner du inte vill vara utan
Content Manager
5 tips som hjälper dig igång med content marketing
Content marketing
3 content marketing-trender du bör ha koll på
Content Manager
Därför ska din marknadsplan vara 90 dagar
Call to Action
Hur du skapar en CTA som fungerar – stora guiden om Call to Actions
Content Manager
Gratis bildbank för ditt innehåll
För ledningsgruppen
Smarta mål gör dig till en bättre marknadsförare
Kundcase
Konsten att gå från ingen mätning till att jobba datadrivet
Content Manager
Vad är en persona?

Vem riktar sig den här bloggen om digital marknadsföring till?

För att göra det enklare för våra besökare att hitta inspiration och kunskap kring digital marknadsföring för B2B har vi valt att kategorisera bloggen efter vem du är och vilket område du är mest intresserad av.

Fokus ligger på inbound marketing och demand generation och vi strävar efter att rikta de mest konkreta tipsen om digital marknadsföring för medelstora och större B2B-företag.

När vi skriver artiklar riktar vi oss särskilt mot:

  • Marknadsteam som ansvar för den digitala marknadsföringen på B2B-företag och därmed för leadsgenereringen eller den strategiska bearbetningen av målkonton och marknaden.
  • Content Managers, projektledare och övriga kreativa teamet som ansvarar för innehållsproduktionen som en del i den digitala marknadsföringsstrategin.
  • Säljchefer och säljare som hos B2B-företag som ser den digitala marknadsföringen som en del av företagets säljstrategi eller som sitter fast i gamla ineffektiva processer och metoder.
  • Affärsområdesansvariga som ser digital marknadsföring som en naturlig del av produkterbjudandet och som vill öka sina affärer hos nya och befintliga kundkonton.
  • VDs, CFOs och övriga företagsledningen som vill ta ett strategiskt grepp kring sin tillväxtstrategi genom att linjera digital marknadsföring.