Fria resurser för att hjälpa dig lyckas med digital marknadsföring och försäljning för inbound marketing och de allt mer kundcentrerade köpresorna.
Filtrera efter ämne, roll eller typ av content:
Grown Academy
Trendrapporten B2B-spaningen 2023
20+ oberoende experter har uttalat sig om vilka trenderna är för B2B-marknadsförare och B2B-säljare 2023.
Senaste inläggen
Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)
Mer kunskap och inspiration
Vad är Sales Enablement?
Så har COVID-19 förändrat B2B-försäljning för alltid
Hur du skapar säljdrivande innehåll som säljteamet älskar
Vem riktar sig den här bloggen om digital marknadsföring till?
För att göra det enklare för våra besökare att hitta inspiration och kunskap kring digital marknadsföring för B2B har vi valt att kategorisera bloggen efter vem du är och vilket område du är mest intresserad av.
Fokus ligger på inbound marketing och demand generation och vi strävar efter att rikta de mest konkreta tipsen om digital marknadsföring för medelstora och större B2B-företag.
När vi skriver artiklar riktar vi oss särskilt mot:
- Marknadsteam som ansvar för den digitala marknadsföringen på B2B-företag och därmed för leadsgenereringen eller den strategiska bearbetningen av målkonton och marknaden.
- Content Managers, projektledare och övriga kreativa teamet som ansvarar för innehållsproduktionen som en del i den digitala marknadsföringsstrategin.
- Säljchefer och säljare som hos B2B-företag som ser den digitala marknadsföringen som en del av företagets säljstrategi eller som sitter fast i gamla ineffektiva processer och metoder.
- Affärsområdesansvariga som ser digital marknadsföring som en naturlig del av produkterbjudandet och som vill öka sina affärer hos nya och befintliga kundkonton.
- VDs, CFOs och övriga företagsledningen som vill ta ett strategiskt grepp kring sin tillväxtstrategi genom att linjera digital marknadsföring.