Skip to main content

För Content Managers

Som Content Manager ansvarar du för både planeringen och genomförandet av de innehållsprojekt ditt företag ska genomföra. Därmed är denna roll en av de mest kritiska i en modern sälj- och marknadsorganisation. Här har vi samlat artiklar, mallar och tips som hjälper dig att bli en bättre Content Manager.

PLAYBOOK

Vad är Inbound Marketing och hur kommer jag igång?

I den här kostnadsfria steg-för-steg kursen som består av 10 st mail får du både instruktioner, mallar och vägledning för hur du sätter igång din första inboundkampanj.

Av Magnus Brynestam, Grundare av Grown
Redo att komma igång med Inbound?

TOOLKIT

Skapa dina buyer personas

Allt du behöver för att undersöka och ta fram buyer personas för din b2b-marknadsföring. Inkluderar exempel, powerpointmall och frågeformulär.

Attrahera rätt beslutsfattare till din webbplats och konvertera dem till leads
Redo att skapa dina personas?

PLAYBOOK

Hur ger jag mitt säljteam de bästa leadsen?

I den här steg-för-steg-guiden får du text- och videoinstruktioner för hur du kan använda e-post och marketing automation för att vägleda en tidigare okänd lead genom hela köpresan tills dess att den blir en säljkvalificerad leads och är redo att lämnas över till ditt säljteam.

Best practice exempel som är enkelt att förstå och komma igång med
Redo att ge ditt säljteam varmare leads?

ARBETSBLAD

Arbetsblad för att planera ditt innehåll

Genom svara på frågor dina kunder har kan du skapa innehåll de inte vill vara utan. Det är arbetsbladet kan hjälpa dig att blir mer effektiv i planeringen av din innehållsproduktion.

Effektivisera ditt sätt att arbeta med innehållsplanering
Redo att planera din nästa innehållskampanj?

Senaste inläggen

content brainstorm
Content Manager

Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
Revenue Team - Intäktsteam
Content Manager

Vad är ett inäktsteam (Revenue Team)

De flesta interaktioner med en B2B-säljare har flyttat till det digitala rummet och på distans - och det är precis vad kunderna vill. Konsultföretaget McKinsey visar i en stor undersökning varför både köpare och säljare föredrar det nya, digitala normala. 
inbound marketing workshop
Content Manager
Det här innehåller en Inbound Culture Workshop
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden
Content Manager
Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd
Kvinna som visar ett bra kundcase
Content Manager
Så skapar du kundcase som bygger förtroende hos dina köpare
pain points - bilkö
Content Manager
Så identifierar du dina kunders pain points
inbound marketing innehållsideer
Content Manager
5 innehållsidéer som driver försäljning
innehållsmarknadsföring
Content Manager
3 anledningar att din innehållsmarknadsföring inte fungerar (och hur du fixar det)
Egenföretagare B2B Inbound marketing
Content Manager
Så tar du fram innehållsidéer för din inbound marketing
content manager visar innehåll för ämnesexpert på balkong
Content Manager
Varför du behöver en content manager i ditt marknadsteam
Kvinna på cafe räknar på vad inbound marketing kostar
Content Manager
Kostnaderna som följer med inbound marketing
storytelling inom inbound marketing
Content Manager
Därför ska du använda storytelling i din marknadsföring
Betald media
Så planerar du ett lyckat webinar – checklista
hubspot crm tjej titta på ipad
Content Manager
33+ Hubspotfunktioner du inte vill vara utan
content marketing strategi - kvinna arbetar hemma med barn
Content Manager
5 tips som hjälper dig igång med content marketing
agil marknadsplan
Content Manager
Därför ska din marknadsplan vara 90 dagar