Skip to main content

För Content Managers

Som Content Manager ansvarar du för både planeringen och genomförandet av de innehållsprojekt ditt företag ska genomföra. Därmed är denna roll en av de mest kritiska i en modern sälj- och marknadsorganisation. Här har vi samlat artiklar, mallar och tips som hjälper dig att bli en bättre Content Manager.

PLAYBOOK

Vad är Inbound Marketing och hur kommer jag igång?

I den här kostnadsfria steg-för-steg kursen som består av 10 st mail får du både instruktioner, mallar och vägledning för hur du sätter igång din första inboundkampanj.

Av Magnus Brynestam, Grundare av Grown
Redo att komma igång med Inbound?

TOOLKIT

Skapa dina buyer personas

Allt du behöver för att undersöka och ta fram buyer personas för din b2b-marknadsföring. Inkluderar exempel, powerpointmall och frågeformulär.

Attrahera rätt beslutsfattare till din webbplats och konvertera dem till leads
Redo att skapa dina personas?

PLAYBOOK

Hur ger jag mitt säljteam de bästa leadsen?

I den här steg-för-steg-guiden får du text- och videoinstruktioner för hur du kan använda e-post och marketing automation för att vägleda en tidigare okänd lead genom hela köpresan tills dess att den blir en säljkvalificerad leads och är redo att lämnas över till ditt säljteam.

Best practice exempel som är enkelt att förstå och komma igång med
Redo att ge ditt säljteam varmare leads?

ARBETSBLAD

Arbetsblad för att planera ditt innehåll

Genom svara på frågor dina kunder har kan du skapa innehåll de inte vill vara utan. Det är arbetsbladet kan hjälpa dig att blir mer effektiv i planeringen av din innehållsproduktion.

Effektivisera ditt sätt att arbeta med innehållsplanering
Redo att planera din nästa innehållskampanj?

Senaste inläggen

Ämnesexpert
Content Manager

Så blir du en bra ämnesexpert för ditt marknadsteam

För att se de bästa resultaten av din marknadsföring bör hela ditt företag vara villigt att bidra till ditt initiativ för innehållsmarknadsföring.
b2b marknadsföring, b2b-marknadsföring, marknadsföring för business to business
Content Manager

Så skriver du en bra artikel om pris och kostnader

Det är frustrerande att söka efter relevant information inför ett köpbeslut – och inte hitta det man vill. Och om det är något folk generellt klagar när det kommer till avgörande information så är det avsaknad av den som rör hur mycket en produkt eller…
videomarknadsföring - videokamera
Content Manager
The Video 6: Formeln för bra sälj- och marknadsvideor
Marknadsteam utan inboundbyrå skapar marknadsföring med bättre resultat
Content Manager
Du spenderar för mycket på din marknadsföring – här är varför
konvertera leads
Content Manager
Bör du fortfarande låsa in ditt innehåll 2023?
Selling 7: Sälj- och marknadsvideor som garanterat ger resultat
Content Manager
Selling 7: Sälj- och marknadsvideor som garanterat ger resultat
inbound marketing vs they ask you answer - bokhylla
Content Manager
Vad är skillnaden mellan Inbound Marketing och They Ask, You Answer?
Inbound marketing och inboundworkshop. Kvinna med mobil och cykel
Content Manager
Hur du övertygar din chef att genomföra en inboundworkshop
chatgpt -ai-innehåll marknadsföring
Content Manager
En marknadsförares guide till ChatGPT och annat AI-genererat innehåll
konvertera leads
Content Manager
Så konverterar du bättre leads 2023
b2b-marknadsföring behöver inte vara så komplicerat
Content Manager
B2B-marknadsföring är inte så komplicerat som du tror
inbound marketing innehållsideer
Content Manager
The Big 5: Fem innehållsidéer som driver trafik, kunder och försäljning
Assignment Selling
Content Manager
Assignment Selling i praktiken (+ exempel och mallar)
assignment selling - uppdragsförsäljning
Content Manager
Vad är Assignment Selling? Använd innehåll för att stänga affärer snabbare.
content brainstorm
Content Manager
Hur du håller ett möte för intäktsteamet (+exempel på agenda)
Revenue Team - Intäktsteam
Content Manager
Vad är ett inäktsteam (Revenue Team)
inbound marketing workshop
Content Manager
Det här innehåller en Inbound Culture Workshop
Marknadsforing-sociala-medier-boosta-rackvidden
Content Manager
Marknadsföring i sociala medier del 2 – boosta din organiska räckvidd