Vi river av plåstet på en gång: saker och ting kan se bättre ut. Samtidigt kan det vara värre, mycket värre.
Visst händer det saker hos er men det finns fortfarande mycket kvar att göra. Låt oss börja med vad som verkligen kommer att generera de bästa resultaten på lång sikt; att få buy-in. Att få buy-in kring allt som rör inbound och digitala satsningar är den största och viktigaste utmaningen marknadsförare står inför idag. Och om du tänker efter, är det en väldigt viktig sak.
Om säljteamet inte är med på den inbound-satsning bolaget gör kommer de inte att använda innehåll i säljprocessen eller använda CRM-systemet på det sätt som var tänkt. Om ämnesexperterna inte är med på noterna kommer de inte att finnas tillgängliga för att skapa det innehåll som krävs. Och om det inte finns buy-in från ledningen kommer de inte att tillgängliggöra den budgeten som krävs för att anställa de kompetenser som är nödvändiga för att företagets inbound-satsning ska lyckas.
Baserad på vår erfarenhet finns det tre saker du kan göra för att främja buy-in internt:
-Låta ditt team läsa rätt böcker och titta på rätt videor.
-Ta med teamet till ett event där utomstående experter och föreläsare förklarar hur en optimerad inbound-organisation skapar betydande tillväxt.
-Bjud in en extern expert till ditt företag för att prata direkt med ledning och säljteam.
Att få buy-in är absolut nödvändigt och ett steg du inte kan hoppa över. Många har försökt, men det kommer inte gå utan hela organisationen. Därför är det dags att fokusera på de aktiviteter som omedelbart kommer att bära fruk baserat på de poäng du fick.