
THEY ASK, YOU ANSWER 3.0
Det bevisade systemet som attraherar rätt kunder och får din affär att växa.
Vad är Endless Customers?
I grunden handlar Endless Customers om att bygga förtroende. Detta är särskilt viktigt idag, när vi som köpare gör mer research på egen hand, än någonsin tidigare.
They Ask, You Answer 3.0
Endless Customers är en vidareutveckling av världens mest mest erkända och bevisade affärsramverk för inkommande försäljning, They Ask, You Answer. Ett ramverk som hjälpt tusentals företag att nå de resultat de velat se gällande marknadsföring, leadsgenerering och försäljning.
I den här videon berättar grundaren och författaren Marcus Sheridan mer om Endless Customers och varför han valt att vidareutveckla They Ask, You Answer.
I kärnan är de fyra pelarna i ett känt och pålitligt varumärke:
Svara på de svåra frågorna som dina konkurrenter undviker.
Utbilda köpare och låt dem fatta beslut på deras villkor
Skapa förtroende med totalt transparens genom video
Bygg verkliga kontakter och förbli autentisk, även när du använder verktyg som AI för att blir mer effektiv.
Dessa fyra pelare samverkar för att skapa förtroende, attrahera rätt kunder och driva hållbar tillväxt. Grown hjälper ditt företag implementera dessa principer inom följande områden:
Endless Customers bygger på en enkel men kraftfull idé
Utbildande prospekts blir nöjdare och bättre kunder.
Om dina prospekts har frågor, behöver du besvara dem – öppet och ärligt – på din webbplats och i sociala medier. Det är så du möter dem digitalt, bättre än någon annan i din bransch.
Flyttar ditt fokus från att sälja till att utbilda kunder
Det tillåter oss att adressera allt om dina produkter och tjänster – även saker som först kan kännas obekväma, som priser, nackdelar och konkurrenter.
Men genom att göra det…
- Bygger vi förtroende hos målgruppen
- Sållar bort okvalificerade köpare
- Gör köpresan smidigare
Därför fungerar Endless Customers
Enkelhet
10 enkla koncept som fungerar för varje bransch och som kan hanteras av ditt företag.
Förtroende
Genom att öppet svara på dina kunders frågor kommer du att ses som den mest betrodda och auktoritära rösten i din bransch.
Samarbete
Dina marknads- och säljinsatser kommer att förenas, med gemensamma mål och målsättningar.
Utbildning
Att använda rätt innehåll i säljprocessen ger dig kunder som är en bättre match och som är redo att köpa.
De 10 kärnfrågorna i Endless Customers
The Big 5
The Big 5 är de fem ämnena som flyttar affären framåt i alla branscher.
Genom att öppet och ärligt adressera dessa ämnen i ditt text- och videoinnehåll minskar du friktionen i köpresan och bygger förtroende hos dina köpare.
1.Kostnad/pris
2.Problem
3.Jämförelser
4.Recensioner
5.Bästa valet
Assignment Selling
Använd innehåll effektivt i säljprocessen för att få bättre utbildade köpare.
Publicera inte bara innehållet på din webbplats – låt ditt säljteam dela relevant innehåll direkt till köparen.
Är inte köparen villig att läsa innehållet är det troligtvis inte heller en tillräckligt intresserad kund.
Vänta inte på resultaten – få dem direkt.
Intern innehållshantering
Ett välutbildat internt innehållsteam är snabbare, billigare och bättre anpassat för din organisations behov.
Innehåll är själen i ditt företag. Det är svårt för externa byråer att återspegla dina kärnvärden och expertis.
Outsourcing innebär begränsningar i kapacitet och kostar oftast betydligt mer än en insourcad lösning.
Med en intern content manager kan du accelerera, förnya, anpassa och driva contentprocessen framåt.
Intäktsteam
Kombinera marknads- och säljmänniskor I ett enda team och förenas kring det som verkligen betyder något: Att generera intäkter.
Träffas regelbundet för att driva affärer tillsammans.
Dela information, brainstorma och lös problem och utmaningar.
Informera säljare om nytt innehåll och hur de kan använda det.
Informera marknad om säljutmaningar och vilka frågor som diskuteras.
The Selling 7
De sju typerna av videor som hjälper din kund att bygga en relation med ditt varumärke innan de kontaktar en säljare.
70% av köpare tittar på en video innan de gör ett köp och spenderar 80% mer tid på en webbplats med video än en utan.
Landningssidevideor
- Kundresevideor
- Medarbetare/team
- 80% videor (vanligaste frågorna)
- Matchingsvideo för produkt/tjänst
- Videor om kostnad och pris
- Video som förklarar påståenden
Självbetjänings-verktyg
Gör det enklare att köpa från dig med chat, mötesbokning och andra upplevelser som inte kräver kontakt.
Köpare vill äga så mycket av sin resa som möjligt på nätet, utan att att behöva prata med någon från sälj.
De vill att upplevelsen av att utforska möjliga lösningar och förstår deras alternativ ska vara personlig, enkel och snabb.
Gör det möjligt för köparen att själv göra saker på webbplatsen istället för att kontakta sälj.
Användning av martech & CRM
Använd martech fullt ut för att förstå era köpare bättre med gemensamt focus på att generera intäkter.
Ge dina säljare den information de behöver om potentiella kunder och deras konsumtion av innehåll så att de kan ha mer effektiva säljsamtal.
Spåra avkastningen på inbound marketing och förstå hur ditt innehåll används (eller inte används) för att avsluta affärer och generera intäkter.
Lär ledningen att regebundet använda CRM-plattformar (som HubSpot) för att se värdet av marknads arbete.
Utbildnings- och kunskapscenter
Ditt innehåll måste vara välorganiserat och lätt att hitta på din webbplats så att besökare snabbt kan komma åt det de letar efter.
Lyft fram innehållet och visa för besökaren att de kommit till rätt plats för att lära sig.
Skapa ett utbildningscenter där du samlar artiklar, videor, webinars, premiuminnehåll m.m. och gör det enkelt att sortera efter ämne.
Se hur besökarna stannar längre på din webbplats och att säljdialogerna blir mer kvalificerade.
Virtuell försäljning
I den digital affärsvärlden behöver ditt företag använda 1:1-video – oavsett vad dina säljare tycker om det.
Ökat radikalt sedan 2020.
Bara 20% av B2B-köpare vill att traditionell, personlig försäljning ska komma tillbaka.
Investera i virtuell säljträning och lär er avsluta affärer i den digitala värld.
Linjera sälj, marknad och ledning
Förena hela ditt företag runt gemensamma mål och strategi så att kan du kan ersätta frustration med teamwork.
Långsiktig framgång kräver samarbete mellan teamen.
Det handlar om kulturskifte – inte bara marknadsföring.
Få gemensam förståelse för hur köparen har förändrats och vad det innebär för ditt företag.
Börja implementera Endless Customers
Boka en fri session med Magnus Brynestam, vd på Grown och certifierad coach i Endless Customers. Börja driva mer försäljning från din digitala marknadsföring idag.
Boka ett samtal
Vad du kan förvänta dig: