Skip to main content

THEY ASK, YOU ANSWER 3.0

Vad är Endless Customers?

Endless Customers är ett enkelt men kraftfullt system som positionerar ditt företag som det mest betrodda varumärket på din marknad – så när köpare behöver en lösning, är ni det första företaget de tänker på – varje gång.

I grunden handlar Endless Customers om att bygga förtroende. Detta är särskilt viktigt idag, när vi som köpare gör mer research på egen hand, än någonsin tidigare.

They Ask, You Answer 3.0

Endless Customers är en vidareutveckling av världens mest mest erkända och bevisade affärsramverk för inkommande försäljning, They Ask, You Answer. Ett ramverk som hjälpt tusentals företag att nå de resultat de velat se gällande marknadsföring, leadsgenerering och försäljning.

I den här videon berättar grundaren och författaren Marcus Sheridan mer om Endless Customers och varför han valt att vidareutveckla They Ask, You Answer.

I kärnan är de fyra pelarna i ett känt och pålitligt varumärke:

Säg vad andra inte säger
Svara på de svåra frågorna som dina konkurrenter undviker.
Sälj på ett sätt som andra inte gör
Utbilda köpare och låt dem fatta beslut på deras villkor
Visa vad andra inte visar
Skapa förtroende med totalt transparens genom video
Var mer mänsklig
Bygg verkliga kontakter och förbli autentisk, även när du använder verktyg som AI för att blir mer effektiv.

Dessa fyra pelare samverkar för att skapa förtroende, attrahera rätt kunder och driva hållbar tillväxt. Grown hjälper ditt företag implementera dessa principer inom följande områden:

Med ett smart CRM-system får du mer information om dina köpare och lär dig optimera varje steg på deras köpresor.
Med innehåll som utbildar och bygger förtroende lär vi dina sälj- och marknadsteam att skapa text- och videoinnehåll som får dina konkurrenter att blekna.
Vi hjälper dig att förvandla din webbplats till företags bästa säljare med ett gediget kunskapscenter, prissidor, landningssidor och interaktiva verktyg.
Vi lär ditt säljteam att använda innehåll direkt i säljprocessen. På så vis känner ni av effekten snabbare av innehåll vilket lägger en grund för ett fortsatt effektivt samarbete mellan sälj och marknad.
Vi hjälper er att bygga upp ett högpresterande Revenue Team där sälj och marknad bygger förtroende och driver intäkter tillsammans.

Endless Customers bygger på en enkel men kraftfull idé

Utbildande prospekts blir nöjdare och bättre kunder.

Om dina prospekts har frågor, behöver du besvara dem – öppet och ärligt – på din webbplats och i sociala medier. Det är så du möter dem digitalt, bättre än någon annan i din bransch.

Flyttar ditt fokus från att sälja till att utbilda kunder

Det tillåter oss att adressera allt om dina produkter och tjänster – även saker som först kan kännas obekväma, som priser, nackdelar och konkurrenter.

Men genom att göra det…

  • Bygger vi förtroende hos målgruppen
  • Sållar bort okvalificerade köpare
  • Gör köpresan smidigare

Därför fungerar Endless Customers

Enkelhet

10 enkla koncept som fungerar för varje bransch och som kan hanteras av ditt företag.

Förtroende

Genom att öppet svara på dina kunders frågor kommer du att ses som den mest betrodda och auktoritära rösten i din bransch.

Samarbete

Dina marknads- och säljinsatser kommer att förenas, med gemensamma mål och målsättningar.

Utbildning

Att använda rätt innehåll i säljprocessen ger dig kunder som är en bättre match och som är redo att köpa. 

De 10 kärnfrågorna i Endless Customers

The Big 5

The Big 5 är de fem ämnena som flyttar affären framåt i alla branscher.

Genom att öppet och ärligt adressera dessa ämnen i ditt text- och videoinnehåll minskar du friktionen i köpresan och bygger förtroende hos dina köpare.

1.Kostnad/pris
2.Problem
3.Jämförelser
4.Recensioner
5.Bästa valet

Mer om The Big 5

Assignment Selling

Använd innehåll effektivt i säljprocessen för att få bättre utbildade köpare.

Publicera inte bara innehållet på din webbplats – låt ditt säljteam dela relevant innehåll direkt till köparen.

Är inte köparen villig att läsa innehållet är det troligtvis inte heller en tillräckligt intresserad kund.

Vänta inte på resultaten – få dem direkt.

Mer Assignment Selling

Intern innehållshantering

Ett välutbildat internt innehållsteam är snabbare, billigare och bättre anpassat för din organisations behov.

Innehåll är själen i ditt företag. Det är svårt för externa byråer att återspegla dina kärnvärden och expertis.

Outsourcing innebär begränsningar i kapacitet och kostar oftast betydligt mer än en insourcad lösning.

Med en intern content manager kan du accelerera, förnya, anpassa och driva contentprocessen framåt.

Läs mer

Intäktsteam

Kombinera marknads- och säljmänniskor I ett enda team och förenas kring det som verkligen betyder något: Att generera intäkter.

Träffas regelbundet för att driva affärer tillsammans.

Dela information, brainstorma och lös problem och utmaningar.

Informera säljare om nytt innehåll och hur de kan använda det.

Informera marknad om säljutmaningar och vilka frågor som diskuteras.

Läs mer

The Selling 7

De sju typerna av videor som hjälper din kund att bygga en relation med ditt varumärke innan de kontaktar en säljare.

70% av köpare tittar på en video innan de gör ett köp och spenderar 80% mer tid på en webbplats med video än en utan.

Landningssidevideor

  • Kundresevideor
  • Medarbetare/team
  • 80% videor (vanligaste frågorna)
  • Matchingsvideo för produkt/tjänst
  • Videor om kostnad och pris
  • Video som förklarar påståenden
Mer om Selling 7

Självbetjänings-verktyg

Gör det enklare att köpa från dig med chat, mötesbokning och andra upplevelser som inte kräver kontakt.

Köpare vill äga så mycket av sin resa som möjligt på nätet, utan att att behöva prata med någon från sälj.

De vill att upplevelsen av att utforska möjliga lösningar och förstår deras alternativ ska vara personlig, enkel och snabb.

Gör det möjligt för köparen att själv göra saker på webbplatsen istället för att kontakta sälj.

Läs mer

Användning av martech & CRM

Använd martech fullt ut för att förstå era köpare bättre med gemensamt focus på att generera intäkter.

Ge dina säljare den information de behöver om potentiella kunder och deras konsumtion av innehåll så att de kan ha mer effektiva säljsamtal.

Spåra avkastningen på inbound marketing och förstå hur ditt innehåll används (eller inte används) för att avsluta affärer och generera intäkter.

Lär ledningen att regebundet använda CRM-plattformar (som HubSpot) för att se värdet av marknads arbete.

Mer om HubSpot

Utbildnings- och kunskapscenter

Ditt innehåll måste vara välorganiserat och lätt att hitta på din webbplats så att besökare snabbt kan komma åt det de letar efter.

Lyft fram innehållet och visa för besökaren att de kommit till rätt plats för att lära sig.

Skapa ett utbildningscenter där du samlar artiklar, videor, webinars, premiuminnehåll m.m. och gör det enkelt att sortera efter ämne.

Se hur besökarna stannar längre på din webbplats och att säljdialogerna blir mer kvalificerade.

Vad är ett kunskapscenter?

Virtuell försäljning

I den digital affärsvärlden behöver ditt företag använda 1:1-video – oavsett vad dina säljare tycker om det.

Ökat radikalt sedan 2020.

Bara 20% av B2B-köpare vill att traditionell, personlig försäljning ska komma tillbaka.

Investera i virtuell säljträning och lär er avsluta affärer i den digitala värld.

Läs mer

Linjera sälj, marknad och ledning

Förena hela ditt företag runt gemensamma mål och strategi så att kan du kan ersätta frustration med teamwork.

Långsiktig framgång kräver samarbete mellan teamen.

Det handlar om  kulturskifte – inte bara marknadsföring.

Få gemensam förståelse för hur köparen har förändrats och vad det innebär för ditt företag.

Läs mer

Boka ett samtal

Vad du kan förvänta dig:

Boka ditt 30-minuterssamtal på en dag och tid som passar dig bäst.
Få ett mail från oss där vi bekräftar tiden för ditt samtal.
Du kommer att prata direkt med en senior rådgivare som har stor erfarenhet vägleda företag till resultaten de vill se.