En persona, eller buyer persona, är en beskrivning av en typisk person i din målgrupp – oftast din idealkund. Personas tas fram för att hjälpa dig förstå din idealkunds behov, utmaningar och ansvarsområden så att du kan skapa bra innehåll som just din målgrupp är...
Är det fel att sno någon annans idéer? Eller är det smart? Det kanske inte handlar om att stjäla utan snarare att inspireras, benchmarka och göra smarta val. I de flesta fall sitter det någon med liknande utmaningar som du själv och gör research för...
Vad är en bra konverteringsgrad? Besökare och klick i all ära men låt oss vara ärliga - det är den verkliga försäljningen som spelar roll. En av de bästa investeringarna du som marknadsförare kan göra är att optimera din webbplats konvertering. D.v.s. hur stor andel...
Visst vore det bra att få veta vilka sökord din hemsida rankar för på Google? Och visst vore det bra att få se detta direkt i Google Analytics så att du kan spåra vilka sidor besökarna landar på? Detta var standard i Google Analytics tidigare...
Avvisningsfrekvensen eller bounce rate är en av de mest missuppfattade mätvärdena i Google Analytics. Vi reder ut begreppen och visar dig de mest effektiva metoderna för att minska din webbplats avvisningsfrekvens i syfte att öka konvertering och försäljning. Share Tweet Share Det finns ett värde...
Organisationer med bra samarbete mellan marknad och sälj kan öka försäljningen med 20% per år. Share Tweet Share Innehållsmarknadsföring kan vara en långsam och krävande process. Särskilt om man är ensam eller få på marknadsavdelningen. Det som tar mest tid är dock oftast inte själva...
Så budgeterar du för ditt B2B-företags nästa digitala strategi och säkerställer ROI på 10 gånger din investering Share Tweet Share Att budgetera för en digital strategi, en ny webbplats eller en större content marketing-kampanj är ofta en svår utmaning. Hur ska man räkna ut ROI? Är det...
Har du en jämn ström med besök till ditt företags webbplats men får inte in tillräckligt med leads? Share Tweet Share Idag används fler och fler B2B-företags webbplatser primärt åt leadsgenerering. D.v.s att få sina besökare att lämna sin kontaktinformation. Normalt lämnar bara besökare sin...
11 länktips som tar dig högre upp i sökresultaten Share Tweet Share Länkar – webbens guld? Att ha länkar till din webbplats är en av de starkaste förutsättningarna för att din webbplats ska märka ut sig i bruset. Länkarna berättar för sökmotorer som Google att andra...
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra ditt besök och upplevelse. Genom att du fortsätter använda webbplatsen utgår vi från att du är ok med detta men du kan välja att inte godkänna och sluta använda webbplatsen. Cookie settingsACCEPTERA
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.